Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Pelle

Pelle

16-12-2010 om 09:23

Vraagje over bewaren op usb stick

Ik maak heel regelmatig een back-up van twee enorm grote mappen op een usb stick. In de tussentijd is er altijd wel wat gewijzigd in kleine onderdelen van die grote mappen (met daarin tig grote mappen en daarin allerlei bestanden).

Nu heb ik het probleem dat als ik het overzet het stickje ook de bestanden bewaard die ik juist verwijderd heb van mijn pc maar nog wel de vorige keer bewaard waren op het stickje.

Ik wil dus eigenlijk dat het stickje weet dat ik de hele map zoals op dat moment op de pc staat bewaard moet worden en niet die oude meuk ook. Ik heb windows 7 en je krijgt dan vaak een schermpje met 'beide bestanden bewaren', het nieuwe bestand over het oude heenzetten etc. Dat is dus niet wat ik zoek.

Nu moet ik dus altijd eerst de oude mappen verwijderen en dan de nieuwe erop zetten maar ik geloof in het noodlot waar precies tussen stap 1 en stap 2 mijn pc ontploft

Is er een andere manier?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

16-12-2010 om 15:45

Andere plek

Ik zou sowieso een keer een backup maken op een cd of een externe harde schijf. Als je een virus krijgt op je computer, zet je die ook vrolijk op je usb stick, en dan ben je blij dat je nog ergens een "oudere" backup hebt zonder virus.

Wat je wil is het nieuwe bestand over het oude heenzetten, zodat de folder, zoals die nu op je computer staat, ook zo op je usb stick komt te staan. (Dat doe je nu handmatig door de oude eerst te verwijderen).

Als je wilt en genoeg ruimte op je usb stick hebt, kun je eventueel ook een nieuw bestand aanmaken ('beide bestanden bewaren), en daarna de oudste van je usb stick afgooien.

Maxime.M

Maxime.M

17-12-2010 om 12:30

En nummeren?

Kan je er niet een nummer bijzetten, dus backup 1 en dan de volgende backup noem je 2, en als die op je stick staat, dan pas wis je backup 1. (of past dat niet tegelijk op een stick) ikzelf heb een externe harde schrijf van 1 terrabyte (en die worden ook steeds goedkoper) dus dat zou dan ook nog een oplossing zijn.
Ik heb het hier even getest, maar bij mijn usb stick en bij mijn externe harde schrijf krijg ik de volgende opmerking als ik een map opnieuw,gewijzigd erop zet: "op deze plaats bevindt zich al een ouder onderdeel met de naam "fiets". Wilt u het vervangen door het nieuwere onderdeel dat u wilt verplaatsen? Waarop ik dus ja zeg. (ik werk wel op een mac, misschien maakt dat verschil)

Vreemd is het wel dat dat bij jou niet zo is.

Kriskras

Kriskras

17-12-2010 om 22:36

Software

Gebruik een speciaal backup-programma. Zoek op free backup software oid of kijk hier: http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/automatisch_een_backup_maken.html
Je moet zoiets eenmalig instellen en aangeven dat mappen/bestanden die je verwijderd hebt op de PC ook op de backup verwijderd moeten worden. Draai zoiets eerst gesimuleerd dan krijg je te zien wat ie zou hebben gedaan als je 't programma echt zou laten draaien en kun je bekijken of dat naar je zin is. Je kunt 't ook zo instellen dat alleen gewijzigde bestanden in de door jou geselecteerde mappen gebackupped worden en dat scheelt weer in tijd. Afhankelijk van je bekendheid met dergelijke software wel even de tijd nemen om de software te leren.

dc

dc

18-12-2010 om 18:48

Pelle

Als je de map niet overschrijf, dan geeft hij hem automatisch een nieuwe naam. Als je het wel doet, dan ben je de oude map kwijt, wat je geloof ik wil.

En verder is foto's bewaren op een andere laptop niet echt veilig, want wat nemen dieven mee? Juist, alle laptops. Zet ze ook een keer op een cd of een harde schijf die je ergens anders bewaart.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.