Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

knor

knor

25-10-2016 om 19:43

waarschijnlijk dom marktplaatsvraagje

Voor het eerst in mijn leven wil ik iets kopen op marktplaats. Account aangemaakt, ingelogd, het voorwerp dat ik wil kopen gevonden, maar nu. Waar zit het knopje 'ik wil dit kopen'? Ik heb me rot gezocht....Hoe werkt dat op marktplaats, moet ik misschien een bericht sturen dat ik geinteresseerd ben? pfff...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-10-2016 om 19:51

Yep

Je neemt kontact op met de verkoper of je doet een bod als die mogelijkheid er is.
Als je het heel graag wilt hebben is het het handigst om een mail te sturen.

Pug

Pug

25-10-2016 om 19:51

anders

Je kunt bieden of een bericht sturen. En dan is het aan de verkoper.

knor

knor

25-10-2016 om 19:54

wauw

Wat een snelle reacties, bedankt! Ik ga gauw een bericht sturen.

Verkoopster

Verkoopster

25-10-2016 om 20:00

bericht of bellen

Ja, je kan een bericht sturen. Als er een telefoonnummer bij staat en je hebt haast of denkt dat er meer belangstellenden zijn, dan kan ke ook bellen.

En vooral ook bellen als je een bericht stuurt en er komt niet snel genoeg een reactie op.

Ook als er bij de advertentie de mogelijkheid wordt gegeven te bieden op de site, kan je gewoon een bericht sturen of bellen om een bod te doen. Gaat soms sneller en weet de verkoper dat je echt geïnteresseerd bent. Mijn ervaring is dat mensen die op de site bieden vaak uiteindelijk niet geïnteresseerd zijn. Ze doen maar wat. Is bij Marktplaats redelijk vrijblijvend.

Succes ermee.

knor

knor

25-10-2016 om 20:57

done

Nou dat ging snel. Bericht gestuurd, meteen antwoord, beetje heen en weer gemaild, geld overgemaakt en morgen wordt het pakketje gestuurd. Jeetje. Ik ben Ebay gewend, dat gaat veel onpersoonlijker, dit is eigenlijk best leuk. Bedankt voor de reacties nogmaals!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-10-2016 om 21:41

Knor

Mp is leuk. Maar soms ook lastig als mensen na een bod niet meer reageren. Of niet komen opdagen als je een afhaalafspraak hebt.
EBay is denk ik wel wat betrouwbaarder

knor

Ja, MP is leuk. Maar blijf opletten. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat iets niet werd opgestuurd na mijn betaling. En dan kun je hoog of laag springen, aangifte doen (gedaan), je bent gewoon je geld kwijt. Gebeurt niet heel vaak hoor, maar zorgt bij mij steeds voor grote ergernis en frustratie.
Let op wanneer:
- er geen foto van het product in de advertentie staat
- de foto van het internet geplukt is
- de verkoper "vreemd" mailt. Daarmee bedoel ik: halve zinnen, beetje rare toezeggingen, té joviaal, kan het niet goed uitleggen. Achteraf had ik bij twee van de drie keer dat ik opgelicht ben al een raar onderbuikgevoel. En dan heb ik het echt niet over taalfouten oid.

MP heeft ook ergens een pagina waar je kunt checken of er negatieve meldingen zijn over betreffende verkoper.

Wat ik laatst had: ik verkocht zelf iets. De koper bleef steeds vragen stellen (kon ik het nóg eens opmeten, kon ik nog een foto meesturen etc). De meeste info stond gewoon in de advertentie, maar enfin. Het werd wat hinderlijk, maar goed, misschien had ze ook slechte ervaringen, dus ik reageerde steeds braaf. Oké, ze zou het geld overmaken. Dat geld kwam niet. Ze informeerde af en toe of ik het al had (nee dus), en opeens kreeg ik een woedend mailtje, dat ik het geld maar moest terugstorten. Oók een leuke truc.....gelukkig had ik nog niks opgestuurd. Nooit meer wat gehoord. Intussen wel twee andere bieders misgelopen. Irritant.

Triva

Triva

26-10-2016 om 07:47

Wat ik altijd doe

Ik bied nooit op advertenties waarvan de verkoper minder dan 6 maanden staat ingeschreven en liever nog meer dan 2 jaar.

MS

MS

26-10-2016 om 10:34

Bellen

Ik bel altijd, dan heb je meestal gelijk reactie (mocht de verkoper opnemen)

Specht

Specht

26-10-2016 om 11:47

ophalen bij twijfel

Als het even kan ophalen bij twijfel.Zo zijn wij ooit toch aan een speciale pc muis gekomen.
Adverteerder mailde dat de muis niet uitgeprobeerd kon worden, klonk vaag.
Toch wezen kijken,en het bleek dat de muis bij een pc hoorde die naar haar kind was gegaan.
Oude dame had nu alleen een tablet.

knor

knor

26-10-2016 om 20:27

marktplaats vs Ebay

Als ik het zo lees lijkt me dat marktplaats de verkoper meer beschermt en Ebay de koper. Bij Ebay kun je zien dat je gewonnen hebt bij veilingen, en als je koopt bij een shop is dat ook te zien.Zo weet je dat het product voor jou is.
Ik dacht gisteren toen ik dus iets kocht wel even, de verkoper kan wel tegen tien mensen zeggen ok maak maar geld over en vervolgens 't product niet opsturen.
Bij Ebay betaalt bijna iedereen met paypal, en als de koper dan een klacht over het product heeft of zegt dat hij het niet ontvangen heeft, haalt paypal het weer van de rekening van de verkoper en start een 'onderzoek'. Als verkoper ben je dus een beetje vogelvrij, je kunt ook geen negatieve feedback geven over een koper, andersom wel dus alleen de koper kan negatieve feedback geven over de verkoper.
Degeme waar ik iets van gekocht heb op marktplaats kwam trouwens heel betrouwbaar en professioneel over, dus ik neem aan dat het goed komt met mijn pakketje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.