Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

picobello

picobello

19-12-2012 om 10:20

Waarvoor tablet gebruiken

waar gebruiken jullie kinderen een tablet voor?
gebruik je deze ook voor schoolwerk bv ee text schrijven?
verschil dure tegen over een goedkopere? gebruiksgemak?

(mama met niet al te groot budget en kind met grote wensen )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merel

merel

19-12-2012 om 10:36

Hier

Nou hier wordt ie voornamelijk gebruikt om spelletjes mee te doen of wat op te zoeken op internet. Je kan er best een klein stukje mee typen, bijv. een reaktie op facebook of oudersonline Maar een echt werkstuk zou ik er niet mee willen maken, dan werkt een computer/laptop toch fijner. Wij hebben een ipad van apple.

tablet geen vervanger van de laptop

Mijn ervaring is dat de tablet geen vervanger is van de laptop. Het is iets aanvullends. Makkelijk om snel iets op te zoeken, voor spelletjes, fora. Als ik moest kiezen zou ik nog steeds de voorkeur geven aan een laptop. Al is een tablet veel idealer om mee te nemen, bijv op vakantie.

Verschil met goedkopere tabletten is er wel degelijk. Zit m vooral in het scherm wat veel minder aanraakgevoelig is, dus hard drukken om iets te selecteren en soms zelfs een paar cm onder het icoon drukken. Als je budget beperkt is, is een tablet echt geen must have (al wil iedereen je mss anders laten geloven). Het is wel niceto have.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Yaron

Yaron

19-12-2012 om 23:21

Hier

De kinderen hebben hier elk een tablet van qware van Intertoys. Werd wel snel langzaam tot frustratie van de jongens en nu is 1 scherm gebroken, volgens mij laten vallen. En 1 tablet laadt niet met op, gaan we laten repareren, want er zit nog garantie op. Ze gaan nu sparen voor een Ipad mini, hoop dat die beter is. Het tablet vervangt hier de laptop niet, maar is een aanvulling.

(Janneke67)

(Janneke67)

20-12-2012 om 10:40

Inderdaad

Een tablet is echt heel leuk en handig, maar is geen vervanger van PC. Je moet een tablet hebben voor erbij.

Hij ligt hier altijd op de salontafel, is handig, hoeft niet opgestart te worden, je kunt snel surfen, iets opzoeken, even spel bijwerken, kijken of er nog gereageerd is op fora...noem maar op. Ik zou hem niet meer willen missen.

Ikzelf heb de iPad en zou die hierna ook weer nemen. Ik heb bij andere ook met de goedkopere versies 'gespeeld' of gesurfd, maar vond ze allemaal irritant traag...
Maar als je niet anders gewend bent valt dat misschien wel mee hoor.
Komt nog bij, dat ik ook een iPhone heb, dus maakt het dubbel handig omdat alles met elkaar synchroniseerd.

Groetjes Jan

Niet prettig typen

Zoals iemand hierboven al schreef: het is niet prettig typen op een tablet dus voor werkstukken niet echt geschikt. Je kunt er wel eventueel een los toetsenbord bij kopen. Bij ons ook alleen in gebruik voor spelletjes en snel iets opzoeken op internet (en voor uitzending gemist).

Inge M

Inge M

20-12-2012 om 22:32

Los toetsenbord geprobeerd

Het was een versie van de Aldi (voor het geval dat uitmaakt, meestal zijn dit soort spullen goed).
Thuis aangesloten op de ipad. Als je snel blind kan typen, is het helemaal niks! Je moet alle toetsen heel bewust, lees langzaam, aanraken. Snelheid is onmogelijk.
Terwijl het mij niet zoveel uitmaak of ik op een gewoon toetsenbord, op een laptop of een notebook typ. De vingers passen zich snel genoeg aan.
Oudste heeft het toetsenbord ook uitgeprobeerd. Vond het ook niks.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.