Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

An

An

23-01-2010 om 19:06

Wat voor een laptop

wij willen onze jongens graag beiden een laptop kopen, maar vragen ons af wat nu een beetje iets is.

je ziet heel veel van die mini laptops maar is dit wat ?
kunnen ze daar mee internetten enz ??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Femke:-)

Femke:-)

23-01-2010 om 20:09

Ik heb een netbook

Een Acer Aspire 150...nog iets.

Vind het een fijn ding! Maar toch zou ik hem niet adviseren.
De Acer heeft een intern geheugen van 1 GB (dat is het minimale hoor...anders is hij te traag), een 160 gb harde schijf, 8.9 inch beelscherm (is ook het minimale wat je moet nemen)

Mijn zoon heeft een Sony Vaio, dat is een joekel van een laptop! Er zit ook alles op een aan. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn. Maar als ze er online spellen op spelen, heb je wel een goede laptop nodig hoor..
Dan is zo een netbook (mini laptopje) niks.

Nadeel van netbook is ook dat er geen diskdriver in zit. Dus met installeren van programma's moet je via een andere pc 'netwerk delen', zodat je de programma's van de andere pc afhaalt.

Groetjes Femke

Roos Vicee

Roos Vicee

23-01-2010 om 22:43

Hangt erg af

Het hangt erg af van je budget natuurlijk. Mijn man heeft als hobby zich in dat soort dingen te verdiepen dus zou je misschien wel wat raad kunnen geven. Maar dan zou hij je budget moeten weten. En uiteraad waarvoor je hem precies wilt gebruiken. Wel raadt hij je af zo'n mini te nemen. Zoals Femke ook al zegt kun je daar niet zo heel erg veel mee.
Oudste dochter (student) hier heeft een kleinere HP (type weet ik zo niet maar kan ik navragen) met een 13,1" scherm. (Ze zijn er ook nog kleiner geloof ik.) Mooi klein handzaam ding met grote mogelijkheden. Maar ja, die was niet echt goedkoop...

Anonix

Anonix

24-01-2010 om 10:33

Als het is..

..om te internetten, dan is een Netbook leuk en voordelig. Mijn oudste (programmeert, speelt nagenoeg geen games) heeft er gisteren een gekocht, van z'n eigen geld.

Uiteraard had hij veel meer gehad aan een 'echte' laptop, maar hé, hij is 10, had nu eenmaal niet meer geld en zo blijft er nog wat te wensen over. Als hij naar de middelbare school gaat krijgt hij van ons -indien nodig- een gewone laptop. Bovendien heeft hij altijd beschikking over diverse computers hier in huis.

Mama

Mama

24-01-2010 om 13:18

Hoe oud zijn je kinderen...

Hier hebben de kinderen ieder een eigen, afgeschreven laptopje van het werk van mijn man. Drie of vier jaar oud en nog prima om mee te internetten en een werkstuk te maken. Misschien een idee?

margje van dijk

margje van dijk

24-01-2010 om 14:44

Gaan ze er mee sjouwen of niet

Waar laptops het meeste van elkaar verschillen is in de maat en het gewicht. En dat is dus vooral belangrijk voor mensen die dagelijks die laptop inpakken en ermee op pad gaan, of die hem tussen werk en huis heen en weer vervoeren. Als je dat doet (zoals mijn man trouwens) dan is het belangrijk dat je de optimale verhouding tussen 'wat kan-ie' en 'wat weegt-ie' c.q. 'hoe groot is-ie' vindt. En dan betaal je daar ook voor. Als je twee laptops hebt die hetzelfde kunnen, dan is de kleinste het duurste.

Maar voor kinderen die de laptop waarschijnlijk alleen maar op hun bureau hebben staan is dat natuurlijk een non-item (toch?). Die hoeven er helemaal niet mee te gaan sjouwen, dus waarom zou je ze dan zo'n piepkleintje geven? Hoe kleiner het scherm, hoe minder je daar dus op ziet. Handig in de trein, maar toch niet op je kamer? Zeker als ze er werkstukken op moeten gaan typen of zo, zou ik daar dus echt niet voor kiezen.

Internetten en werkstukken maken kun je op elke laptop. De gewone laptops hebben daarnaast een comfortabele omvang, hebben meer harde schijf (= je kunt er meer op opslaan, zeker handig als je kinderen van fotograferen/muziek/films etc houden), en hebben een betere ergonomie dan die kleine dingetjes.

Het leven van een laptop wordt aanzienlijk verlengd als je hem op een vlakke ondergrond laat staan (dus niet op schoot nemen) en er weinig mee sleept. Dat wil niet zeggen dat je er nooit mee op schoot mag gaan zitten, maar als je de keus hebt zou ik hem op m'n bureau laten staan.

Als een laptop kapot gaat valt er minder aan te repareren dan een desktop, omdat alles geintegreerd is (bv. je kunt niet even apart het kapotte toetsenbord vervangen). Hoe kleiner de laptop, hoe nadrukkelijker je dit probleem hebt.

Ik zou dus mijn budget vaststellen, en voor dat geld een 'gewone' laptop kopen waar je zoveel mogelijk functionaliteit voor krijgt. En dat moet je dan zoeken in snelheid (memory), omvang harde schijf (aantal G, en grafische kaart (als ze graag spellen spelen).

Maar de meeste laptops hebben daarin tegenwoordig een hele behoorlijke prijs/kwaliteitsverhouding, dus volgens mij hoef je niet bang te zijn dat je een misser begaat.

Tenslotte: je kunt voor de zekerheid van een merk kiezen, maar ook bijvoorbeeld Aldi-laptops zijn meestal behoorlijk goed. Ik heb mijn Aldi-laptop al vier jaar en gebruik hem dagelijks. Prima ding.

Nou, succes!
Margje

An

An

24-01-2010 om 17:49

Leeftijd boy's

de kids zijn 13 en 15 jaar oud

groetjes

Femke

Ik heb ook een Sony Vaio maar er zijn verschillende types. Een compact hip dingetje maar ik zou hem voor mijn kind nooit kopen, veel te duur.Wat fijn is dat je als je buiten zit ook goed beeld hebt. Ik zit nl. graag buiten in de zomer ( wel onder de parasol want ooit heeft een meeuw rakelings naast mijn toetsenbord gekakt)

Damajo

Duo processor

Als je verschillende programma's wil gebruiken, zoals word en powerpoint en wilt internetten is het echt handig om een duo-processor te hebben. Anders worden laptops echt langzaam! Wil je er ook op gamen, dan er op letten dat de videokaart een eigen processor heeft, dan blijft de laptop gewoon lekker snel draaien!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.