Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mams

Mams

22-04-2020 om 21:24

Welk horloge met stappenteller?

Ik wil graag een horloge met stappenteller kopen voor mezelf, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wie heeft er ervaring met een mooi horloge dat waterdicht is, niet te kwetsbaar is en een stappenteller heeft?

Flavia

Flavia

22-04-2020 om 22:30

Garmin

Ik ben zeer tevreden met mijn Garmin Vivo sport.
Niet heel groot kan wel veel. Naast de stappen met variabel doel, trappen en stressniveau houdt het ook mijn hartslag bij. Waterdicht en de bijbehorende app is erg eenvoudig.
Ik laad 'm gemiddeld 1* per week op.

Flavia

Kun je met die Garmin ook zien hoeveel je hebt gefietst?

Issy

Issy

23-04-2020 om 08:25

Garmin

Garmin heeft veel verschillende varianten en prijsklassen, je kan er desgewenst je geld lekker aan kwijt 😇 maar ik ben wel heel tevreden, en degenen die ik ken die er eentje hebben ook.
Polar heeft ook een mooie, maar die is meer in de categorie ‘je moet er van houden’, Garmin heeft meer keuze, ook in stijl
Vriendin van mij zweert bij fitbit, die heeft ook een waterdichte variant maar dat is niet zo mijn stijl

Flavia

Flavia

23-04-2020 om 08:32

Alkes

Ja, en hoe ver je hebt gezwommen, welk rondje je hebt gedaan etc.

Tessa

Tessa

23-04-2020 om 10:17

Pols

Mijn tip, als je weet wat je ongeveer wil ga dan passen. Ik had mijn oog laten vallen op een Fitbit Versa en ben bij de MediaMarkt gaan kijken naar hoe ze in irl uitzagen. Mijn polsen zijn vrij smal en de Versa zag er kolossaal uit op mijn arm. Omdat ik de Fitbit ook dagelijks als horloge wilde dragen werkte dat voor mij niet. Uiteindelijk is het de Charge 2 geworden. Die is mooi smal. Dat was wel een keuze tussen functionaliteit en vorm helaas want de Charge kan niet alles wat ik zou willen maar ik ben er toch heel tevreden over. Zoek ook even op internet voor ervaringen met de garantie en service. Wat betreft Fitbit ben ik daar erg tevreden over maar ik lees ook wel een over slechte service.
Succes met je keuze.

Alkes

Met de gratis app Strava kan je zien hoe ver en hoe hard je hebt gefietst, gejogd of gewandeld. Je krijgt je route op een kaartje te zien en een hele analyse over het verloop van je ritje.

skik

Tine Winkel

Tine Winkel

23-04-2020 om 10:44

fitbit charge3

herkent de verschillende soorten sporten automatisch en vindt mijn fietstochtje van werk naar huis ook vaak al een training (klopt ook wel, zeker met tegenwind is 30 minuten fietsen best een training). Ik vind m echter wel kolossaal om mijn dunne pols, zeker nu ik het standaardbandje heb moeten vervangen (ivm allergie voor een van de onderdelen). Voor de rest, superding!
(ik kreeg de fitbit bij een bepaalde workshop over vitaliteit, zelf zou ik dus een kleiner model gekozen hebben).

skik

Ik gebruik wel apps op mijn telefoon. Maar ik overweeg een fitbit achtig ding omdat ik nu met thuiswerken opeens benieuwd ben hoeveel stappen ik zet als ik mijn telefoon niet bij me heb. Dus toen dacht ik dan is het handig als hij ook fietsen bijhoudt. Ik fiets overigens niet als sport maar gewoon als vervoermiddel

Tine Winkel

Tine Winkel

23-04-2020 om 10:48

fiets voor (tran)sport

ook als je de fiets als transportmiddel gebruikt, kan het dus best zijn dat de fitbit de fietstocht als training ziet. Of het sprintje naar het groene stoplicht als cardio- of piektraining in je hartslag laat zien - ook leuk.

maan.

maan.

23-04-2020 om 19:05

Fitbit app drama

Fitbit heeft mooie horloges maar de app is prut. Synchroniseren gaat moeizaam en activiteiten worden niet herkend. Ligt volgens fitbit aan mijn telefoon want die staat niet op hun lijst dus kunnen ze functionaliteiten niet garanderen. De telefoon van mijn dochter staat wel in het lijstje maar ook bij haar regelmatig problemen. Zij synchroniseert nu via haar laptop, ik heb helaas geen bluetooth op mijn computer.

Mocht je toch fitbit overwegen, tip: ali heeft superleuke bandjes!

Maan

Die klachten over slecht synchroniseren heb ik al eerder gehoord over fitbit.
Ik zoek wel een beschaafd smal exemplaar

Flavia

Flavia

23-04-2020 om 22:38

Ook mijn eis

Ook ik wilde een mooi smal exemplaar daarom de Vivo sport. Ik zou bij de Mediamarkt wat exemplaren passen.

Jo Hanna

Jo Hanna

24-04-2020 om 17:32

Fitbit

Ik heb een Charge 2 en heb nooit problemen gehad met synchroniseren. Ik heb wel een heel courant model telefoon dus dat zou kunnen uitmaken. Inmiddels zijn ze trouwens aan de Charge 4 toe.

Ik overweeg ook wel eens een andere, met meer mogelijkheden vooral voor hardlopen, maar ben nog niet overstag gegaan. Ik zou best met Fitbit verder willen maar ik vind de Versa echt niet mooi en die heeft mij ook niet echt veel meerwaarde te bieden. Ik heb wel eens naar modellen van Garmin en Polar gekeken maar ik heb nog geen knoop kunnen doorhakken. Ik ben kennelijk ook nog tevreden genoeg over mijn Charge 2. Voor mij is het een superaankoop geweest. De feedback heeft mij enorm geholpen om meer te gaan bewegen.

Tessa

Tessa

24-04-2020 om 21:11

Sporthorloge

Nog een tip. Als het je echt gaat om je sportieve activiteiten te registreren dan kan ik je van harte Suunto aanraden. Ik wandelde veel, jaren geleden en wilde graag een goed horloge. Na veel uitzoekerij kwam ik bij Suunto uit. Mij volstrekt onbekend maar dit horloge bood een hele lange batterijduur en veel functies. Ik had de Suunto Ambit2 HR. Ik mocht €429,00 aftikken maar ik heb er heel veel plezier van gehad. Voor mij was vooral de batterijduur belangrijk en dit horloge houdt het heel lang vol.
Nu wandel ik niet meer echt meer het horloge lag al een hele tijd in de kast. Het is echt te groot voor mij om dagelijks te dragen. Vorige zomer heb ik het aan een vriend gegeven. Het liep nog en hij heeft het geüpdatet en draagt het nu naar volle tevredenheid nog. Ik heb het gekocht in juli 2014 dus dat was kwaliteit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.