Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Welke gps kopen?

Wij hebben nu 3 geocaches gedaan en willen ons graag een beetje orrienteren op het gebied van de gps-sen.

We hebben nu steeds één gehuurd bij Bever en die gps bevalt ons nu wel aardig goed. Dat is een garmin (huppeldepup)

Waar moeten we op letten bij aanschaf van een gps?

We willen graag een kaart op het scherm zien, pijltje erop hoe je moet lopen, ook graag dat hij aangeeft hoever het is naar het volgende wp.

Wie kan ons hier wat meer over vertellen?

Gr. K. ersje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rob

Rob

29-05-2011 om 11:14

Wij hebben dakota 20

Die bevalt goed, we hebben hem gekocht inclusief de wandelkaarten van NL. Standaard zit alleen de basis kaart erop, waarmee je niet kunt routeren. Wel op coordinatien lopen en op kompas. routes en tracks kan je via de computer opzetten en deze daarna lopen, wel moet je even het routeren aanzetten als je een route of track wil lopen, deze staan standaard uit. De mijne heb ik bij waypoint gekocht samen met de On Route wanderkaart van. Als je ze samen koopt krijg je korting. Voor de rest heb ik open source kaarten gedownload en op de gps gezet, daarna kan ik in andere landen op straatnivo ( dus geen bospaatjes etc) lopen.
Rob

pooh bear

pooh bear

29-05-2011 om 11:38

Geocachen

Wij hebben ook een Dakota 20. Je kan er inderdaad een losse kaart bij kopen.
Ik denk niet dat het het de allerbeste Garmin is. Maar Dit we hebben toen deze genomen omdat hier de prijs nog een beetje mee viel.
Je kan er inderdaad een losse kaart bij kopen volgens mij kosten die rond de 90 euro.
Wij zoeken met behulp van deze kaart meestal zelf onze weg maar je kan hem ook zelf de weg laten zoeken. (Dit is dan alleen niet altijd de kortste weg)

Als je naar geocaching.com gaat ipv Nl krijg je een veel duidelijkere kaart om de caches te zoeken.
Verder zou je eens op het Forum van Geocaching.nl moeten kijken daar zijn al heel veel vragen gesteld over welke GPS je het best kan kopen. Als je even zoekt tussen de oude topics kom je veel informatie tegen.
Ook kan je daar als je dat leuk vind een lijst vinden met ervaren geocachers die het leuk vinden een keer met nieuwe geocachers mee te lopen.

pooh bear

pooh bear

29-05-2011 om 16:23

Aanbieding

Ps lees net in het draadje huis tuin en keuken dat de wekamp vandaag een gps in de aanbieding heeft.ik heb niet gekeken dus ik weet niet welke gps dat is.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.