Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Welke Pc voor zoon?

De computer van mijn zoon heeft het deze week begeven en is niet meer aan de praat te krijgen. Deze PC was ook al 10 jaar oud dus heel vreemd is dit natuurlijk niet. We willen nu iets nieuws voor hem kopen, maar we aarzelen nog wat het moet worden. Zoon is bijna 14 jaar en zit in 2 HAVO. Mijn man koopt liever een dure PC voor hem waar hij zijn hele verdere middelbare schoolcarriere nog mee vooruit kan. Ik koop liever een laptop omdat dit toch iets goedkoper is, en omdat bovendien de kans bestaat dat hij in de toekomst op school ook met een laptop moet gaan werken i.v.m. zijn dyslexie. Wat zouden jullie doen, en welke apparatuur hebben jullie zelf in huis voor jullie middelbare scholieren? Zoonlief wil zelf het liefste een nieuwe Pc, maar dit heeft vooral met de aanschaf van Fifa 17 te maken --.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Triva

Triva

02-10-2016 om 17:22

waarom

moet hij later wellicht met een laptop werken en nu niet?

Als een pc duurder is dan een laptop en zoon wil de pc kun je vragen of hij meebetaalt. Ik geef mijn kinderen zakgeld en ze kunnen vanaf 13 gaan werken om hun eigen pleziertjes te betalen (dus xbox, games etc) daar betaal ik niet aan mee.

Pirata

Pirata

02-10-2016 om 17:35

Laptop

Ik zou eerst uitzoeken hoe groot de kans is dat hij die laptop nodig heeft.
Kan hij geen Fifa spelen op een laptop dan?
Mijn 14-jarige heeft een ipad en een laptop(laatste grotendeels zelf betaald, eerste door ons betaald want is schoolbenodigdheid). En natuurlijk een smartphone (ook door hem betaald).
Hij wilde persé een laptop, vond hij handiger voor het gamen. Kan hij nl. meenemen naar zijn vrienden als ze een gamesessie houden.

Sigma

Sigma

02-10-2016 om 18:17

Desktop

Je hebt veel meer aan een goede desktop dan aan een laptop. Het is meer value for money, gaat langer mee en je kunt hem tussendoor makkelijker upgraden. Bovendien is het comfortabeler, zeker met een goed scherm en/of als je met een laptop op de bank/bed hangt. Mocht het voor school later nodig zijn, dan zou ik op dat moment een instapmodel (of goede tweedehands) laptop kopen.

Mijn kinderen hebben allebei een desktop, de oudste ook een laptop. Hij gebruik thuis altijd z'n desktop, de laptop alleen als hij op pad is. Hier betalen ze extra snufjes wel zelf.

Lente

Lente

02-10-2016 om 18:19

Eens met Sigma

Je krijgt met een desktop meer waar voor je geld, ook bij het gamen.
Het scheelt als je nog een scherm hebt. Een extra mooi scherm kan altijd nog voor een verjaardag of zo.

Een laptop voor school zou ik heel simpel houden, als dat straks nodig is.
Dan kan die ook gelijk daar blijven. Wel zo praktisch.

Angela67

Angela67

02-10-2016 om 18:29

spelen/werken

hier juist een laptop voor school (ook omdat het moet) maar met de restrictie dat er niet op gegamed mag worden. Want er zijn hier een paar hele goede snelle desktops in the house
Natuurlijk zijn er voldoende internetafleidingen op laptop waar je mee moet leren dealen als puber, maar het echte gamen dat doen ze er dus niet op.
gr Angela

ps dus de optie: goede pc is prima, en dan een laptop voor school indien nodig (en dan hoeft het niet zo'n super laptop te zijn)

Pirata

Pirata

02-10-2016 om 19:46

Waar voor je geld

Je kunt natuurlijk een zware laptop kopen. Zijn die duurder dan desktops met vergelijkbare specs?
Ik vind een laptop comfortabeler dan een desktop. Daarmee kan ik niet op de bank hangen he.

Lente

Lente

02-10-2016 om 19:49

Pirata: Ja

"Je kunt natuurlijk een zware laptop kopen. Zijn die duurder dan desktops met vergelijkbare specs?"
Volgens mijn pubers wel.

Pirata

Pirata

02-10-2016 om 20:16

okee

Die hebben het vast goed uitgezocht. Maar je kunt dus, als je iets meer uitgeeft, ook een laptop nemen die ook voldoet voor het gamen. Hoef je geen 2 apparaten aan te schaffen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.