Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Cecile

Cecile

27-06-2012 om 10:21

Welke prepaid waar je heel weinig mee belt?

We zoeken voor onze jongste een prepaid toestel met prepaid kaart waar (in elk geval in het begin) maar heeeel weinig mee gebeld zal worden.

Volgens mij moet je vaak regelmatig je beltegoed ophogen om "in de lucht" te blijven of je bestaande beltegoed niet kwijt te raken.

Wie weet een goedkoop (mag dus ook heel simpel) toestel met dergelijk prepaid kaart die je niet aldoor hoeft op te hogen, ook als je hem nauwelijks gebruikt en waarbij je wel je tegoed behoudt?

En meteen tweede vraag: mochten we het later willen omzetten naar een andere prepaid provider (met nummerbehoud) of toch naar een abonnement, is zo'n toestel dan na 1 jaar simlock vrij?
Of kan je dat al eerder ergens in zo'n winkel of op de markt laten doen? (gaat dat altijd goed?)

En als je nummerbehoud wilt doen, gaat dat dan goed - hoe regel je dat dan (nooit gedaan dus...)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verschilt

Veel vragen die per provider verschillen denk ik. Als je online bij de Kijkshop kijkt zie je al voor een tientje een prepaid telefoon. Beltegoed is vaak tot een jaar na opwaarderen geldig. Overstappen met nummerbehoud kan altijd maar duurt meestal even voor het geregeld is. Simlockvrij, dat weet ik niet. Bij een abonnement vervalt de simlock na een jaar. Zou je dus gewoon na kunnen vragen. Je kunt ook navragen welke provider bij jullie in de buurt het beste bereik heeft en dan daar voor kiezen.

Wat ik destijds deed: voor 5 euro een prepaid simkaart gekocht en in een oude telefoon gestopt voor dochter. Ondertussen heeft ze een nieuwe telefoon die ik simlockvrij bij bol.com heb gekocht en daar zit datzelfde kaartje nu in (Vodafone, erg tevreden over).

Wij

hebben onlangs voor zoon bij de AH zo'n mobiel blik gekocht. Niet duur.
Wij hadden nog een ongebruikt toestel liggen. Voor toestel jun je ook op marktplaats kijken.

Groetjes Pham

lennest

lennest

06-07-2012 om 20:33

Aldi talk

Bij aldi talk kun je onderling bellen voor 4 cent, jumbo (ja, de supermarkt) 12 cent en onderling voor 5 cent, tele2 online 13 cent enz. Heb je al eens bij bellen.com gekeken? Daar vindt je de goedkoopste tarieven!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.