Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

fang

fang

08-08-2018 om 09:17

Welke tekentablet kan ik het beste kopen?

Hallo allemaal,

Voor mijn dochter haar verjaardag wil ik een tekentablet kopen. Wat ik zo op het net gelezen heb is een XP-Pen Star G640 een goede start hierin. Maar daarna loop ik al gelijk vast. Welk formaat/model is handig? Wil voorkomen dat ik te klein koop waardoor ze er niet veel aan heeft.

Wat is er eventueel nog meer nodig om te kunnen starten. Zit er bijvoorbeeld al een programma bij, of moet ik deze nog apart aanschaffen. Welke past dan het best bij haar? Op dit moment is ze helemaal in de ban van het tekenen van anime en manga.

Een stylus zit er geloof ik meestal bij. Is deze in een teken dikte te krijgen of zijn ze in verschillende diktes te krijgen en is het handig om een paar verschillende erbij aan te schaffen?
(Link verwijderd door forumbeheer)

Deze?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen meer inzicht hierin te krijgen. Alvast bedankt.

Cathy

Cathy

08-08-2018 om 09:29

Goh

Je hebt al helemaal uitgezocht welk tekentablet het moet worden, maar vraagt ons of je nog een stylus of programma nodig hebt ?
Ik klik niet op de link want het is volgens mij verkapte reclame.

Ad Hombre

Ad Hombre

08-08-2018 om 12:12

Tekenen op monitor

Ik zag pas een programma met een disney animator die direct met een pen op een monitor tekende. Dat zag er wel handig uit

Beter dan die wacom tablets die mensen wel eens gebruik(t)en.

mirreke

mirreke

09-08-2018 om 23:00

Superduur is dat Ad

Ik weet niet wat je budget is, maar de nieuwste iPad is niet meer heel vreselijk duur, en die is nu ook geschikt voor Apple Pencil. Voorheen was alleen de iPad Pro daarvoor geschikt, en die is afschrikwekkend duur.

Nu dus de nieuwe ipad. Voordeel daarvan is dat er hele mooie programma's voor zijn. Als je al een mac hebt, kun je via Astropad (programma voor ipad) je ipad met de mac koppelen, zodat deze werkt als een tablet voor de mac, via bv. . Je kunt tekeningen dan gewoon op de mac bewaren en bewerken, programma's die op de mac staan.

Ik heb even gezocht op het merk wat je hierboven noemt.
De pro-versie doet het vrij goed, zeker voor de prijs. Maar ik lees wel dat de houding die je moet aannemen niet zo fijn is, dat kan lastig zijn. Ik denk dat je je moet afvragen wat het doel is van het tablet. Tekent je dochter veel, wil ze zelf graag een tablet? Als je dochter er iets van weet, zou ik haar zelf laten zoeken, zodat ze iets krijgt wat aan haar wensen voldoet. Niets frustrerender dan iets krijgen wat het net niet is...

Dora

Dora

11-08-2018 om 17:40

Wacom

Daar is dochter heel tevreden mee. Voldoende mogelijkheden en de software zit erbij. Wel installeren, maar dat ging goed.

maan.

maan.

14-08-2018 om 12:48

Xp pen

Dochter heeft zowel de wacom als de xp-pen. De xp pen heeft haar voorkeur, draadloos, slijtvaste pen, herinstelbare functietoetsen. De wacom is niet slecht. De xp pen is prettiger bij intensief gebruik.

maan.

maan.

14-08-2018 om 12:51

Software

Ohja jje had ook een softwarevraag. Beide werken met de diverse foto- en tekenprogramma's. (Fotoshop, psp, solidworks enz enz) Eigenlijk koop je een luxe variant op je muis. Je hebt dus niet perse een speciaal programma hiervoor nodig.

V@@s

V@@s

14-08-2018 om 13:04

een goed tekentablet

is ook drukgevoelig, daar kun je dus echt meer mee dan een muis. (maar dan moet je dus wel een tekenprogramma hebben die daar ook wat mee kan).

tanlun

tanlun

18-10-2019 om 05:49

Ik ben alleen bekend met XP-Pen tabletten

Ik zou een XP-Pen Deco 01 ( https://www.xp-pen.com/product/84.html ) aanraden.
Het formaat is persoonlijk. Groot is niet perse fijner of noodzakelijk. Ik werk en teken er dagelijks mee (en verdien er mijn geld mee) en voor mij is een A4 prima.

Qua programma's zijn Adobe Illustrator en Photoshop verreweg het meest gebruikt en bieden de meeste opties. Daar kun je een maandelijks abonnement op nemen.

Ad Hombre

Ad Hombre

18-10-2019 om 07:35

Ad...

Ik zie dat je jezelf herhaalt

Ik vind de prijzen trouwens wel meevallen, al zou ik denk ik de voorkeur geven aan een usb-c versie zoals deze: https://www.amazon.com/Parblo-Coast13-Graphic-Drawing-Battery-Free/dp/B073F2PHHF

Misschien koop ik er wel zo eentje als de nieuwe werkplek in de woonkamer af is. Ik teken zelf weinig maar de rest van de familie wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.