Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Arawen

Arawen

17-05-2010 om 16:35

Werkstuk printen (andere windows versie)

Zoon heeft zijn eerste werkstuk op een (geleende) laptop gemaakt die, achteraf gezien, Windows 7.0 geinstalleerd heeft staan. We hebben het werkstuk gesaved op een USB-stick, in de aanname dat het dan via de computer boven, die aangesloten staat op de printer, geprint kan worden.

Maar oh wee, verassing, de computer boven werkt met Windows XP... en die pakt een document in Windows 7.0 niet... ziet het bestand als een 'docx' document en daar krijgen we 'm niet vanaf... en dus kan het werkstuk niet geprint worden en de uiterste inleverdatum komt akelig dichtbij..

Wie oh wie weet een oplossing???

groejes Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

17-05-2010 om 20:32

Drie opties

1. je hebt de laptop nog en kunt het werkstuk opslaan in een andere versie van word.
2. je verandert de naam van het documenent in een doc (gewoon docx veranderen in doc). In mijn herinnering heeft dat ooit gewerkt. Doe het vooral met een kopie want ik weet dit niet zeker.
3. zoek iemand die wel een nieuwe versie word heeft, mail het werktstuk daar naartoe en vraag het in een oudere word-versie terug te mailen.

Rob

Rob

18-05-2010 om 07:49

Ms biedt 2 opties hiervoor

Even ervan uitgaande dat je in Word het werkstuk hebt staan gezien de docx die je noemt moet dat wel. Je kan een compatibility pack downloaden, zodat jou oude word versie thuis het nieuwe formaat kan lezen en bewerken.
Als je alleen wilt lezen en printen dan kan je ook de Word Viewer downloaden, hiermee kan je het document lezen en printen maar niet aanpassen.
Aangezien meestal bij het omzetten, wel wat wijzigt in je document ( letter types en pagine indeling dingetjes) raad ik je de eerste optie aan.
hieronder de linkjes naar de download pagina's om de Nl versie van 1 van beide op te halen
Office compatibility pack
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466
Word viewer
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=3657CE88-7CFA-457A-9AEC-F4F827F20CAC&displaylang=nl
Rob

Maxime.M

Maxime.M

18-05-2010 om 08:43

Iets downloaden

Je kunt inderdaad iets downloaden en dan kan je het gewoon openen op je oude computer. Heb het hier ook met dochter en nieuwe laptop, zij mailt het dan naar mij en ik print het uit. Ging eerst ook niet met .doc en .docx verschil. Zie verder de linkjes van Rob.

Maxime

p.s. ik had toen zelf gegoogled op doc + docx en kreeg meteen allerlei oplossingen op google te zien.

Arawen

Arawen

20-05-2010 om 12:02

Puber-broer heeft het opgelost!

Dank voor de reacties allemaal!

's Avonds komt mijn oudste puber-zoon thuis. Ik vertel hem van het probleem en ik zie hem denken 'moeders zijn computer-analfabeten, ik los het wel even op!' Hij neemt inderdaad de USB stick mee en komt even later terug met het geprinte werkstuk. En antwoord op mijn verbaasde blik 'dan download je gewoon toch even Windows 7.0' op de PC??'
Tja, als je zoon het beter gaat weten dan jij, dan wordt je oud...) Maar ik ben blij dat het probleem opgelost is, het werkstuk is inmiddels keurig op tijd ingeleverd!

groetjes Arawen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.