Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Teuntje

Teuntje

02-08-2018 om 08:19

Whats apps opruimen

Kan dat?
Wij gebruiken onze smartphone niet uitgebreid maar whats app is wel makklijk. Mailen doen doen we ook graag, via de vaste computer. Een gewoon toetsenbord typt toch wel beduidend makkelijker vind ik.
Nu schonen wij heel regelmatig onze mailbox op door ontvangen en verzonden mails weg te gooien, b.v. als de afspraak die via mail gemaakt is geweest is, of als het onderwerp van de mails om een andere reden niet meer actueel is. Zo houden we de mailbox overzichtelijk.
Maar de whats app berichten op de telefoon blijven maar aanjongen. Dat wordt een laaaaange lijst waarvan de eersten er al lang niet meer toe doen. (Kom je mee-eten vanavond? Nee ik eet bij Pietje, van maanden geleden.) Kun je dat ook schonen? Doen jullie dat wel eens? Of laat je je telefoon vollopen met die meuk ‘gewoon omdat het kan’?

Angela67

Angela67

02-08-2018 om 08:31

Archiveren

.. kun je doen. Chats archiveren betekent dat ze helemaal onderaan komen staan. Dat doe ik met mensen die ik zelden app maar die wel te hoog bovenin staan.
Verder kun je ongestraft berichten ín een Whatsapp conversatie met iemand, weggooien. Even ingedrukt houden, dan vraagt je 'verwijderen voor jezelf of voor iedereen'.
Maar eerlijk gezegd heb ik geen last van stapels berichten in een conversatie. Je ziet toch alleen de. Laatste?
Gr Angela

V@@s

V@@s

02-08-2018 om 09:27

geheugen ruimte

Vooral met veel groepen die ook foto's naar elkaar sturen neemt whatsapp ook veel plaats in op je telefoon. Ik leeg dan ook regelmatig zo'n groep in zijn geheel.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-08-2018 om 09:46

Foto’s

Ik geloof niet dat de gewone appjes zoveel ruimte innemen.
Ik loop wel regelmatig even door mijn foto’s om op te ruimen. Best irritant dat onzinnige kiekjes van anderen ook in mijn filmrol terecht komen.

Lente

Lente

02-08-2018 om 10:06

Dendy

Je kunt het uitzetten, dat afbeeldingen van anderen in je filmrol terecht komen.
Zelf loop ik af en toe de apps door om te kijken welke afbeeldingen ik wil bewaren. En dat doe ik dan handmatig.

Pien

Pien

02-08-2018 om 10:33

Leegmaken

Je kunt whatsapp-chats archiveren, maar je kunt ze ook leegmaken. Gewoon even ingedrukt houden, dan zie je bovenaan wat mogelijkheden.

Triva

Triva

02-08-2018 om 11:29

Je kunt whatsapp lezen en beantwoirden via je laptop. Ideaal

Marie

Marie

02-08-2018 om 12:16

Trivia - whatsappweb

Triva - moet je natuurlijk wel weten dat je daarvoor Whatsapp Web op de pc/laptop moet openen https://web.whatsapp.com/ en op je telefoon via hoofdmenu Whatsapp - 3 puntjes rechtsbovenin scherm aanklikken en kiezen voor WhatssApp Web en de QR-code op het beeldscherm scannen.

Ik vind het ideaal in elk geval !

Teuntje

Teuntje

03-08-2018 om 08:43

Leegmaken

Foto’s verwijderen doe ik regelmatig, dan ga ik naar galerij en daar kan ik ze deleten. Maar ik zie nu dat ze in de betreffende app dan wel gewoon blijven staan!?
Een groep legen, dat heb ik net geprobeerd. De inhoud lijkt weg maar de groep staat er nog. Kan die ook weg?
En kun je b.v. Appjes van zeg ouder dan een half jaar wissen? Al die voorbije en allang niet meer terzake doende zooi die maar blijft staan vind ik niet fijn. Wat voor last heb je er van, tja, ik hou gewoon van opgeruimd. In mijn huis ruim ik ook af en toe de kasten op
en op mijn telefoon zou ik dat ook willen.

Pien

Pien

03-08-2018 om 10:57

Verwijderen

Bij een groepsapp moet je eerst zelf uit de groep gaan en daarna kun je hem verwijderen. Tik op ds groepsinformatie, dan staat helemaal onderaan een optie Groep verlaten. Als je dat hebt gedaan, kun je de groep verwijderen, die optie staat dan onderaan.

Gewone chats met 1 persoon kun je ook verwijderen door de chat ingedrukt te houden en dan op het prullenbakje. De inhoud verdwijnt dan ook. App je de volgende keer met die persoon, dan begin je een lege chat.

Triva

Triva

03-08-2018 om 12:21

Inhoud

De inhoud vd chat wis je gewoon via de drie puntjes-meer-chat wissen. Dan is voor zowel een groepsapp als een individuele app alle tekst weg.

Teuntje

Teuntje

05-08-2018 om 08:27

Ja!

Hoe simpel kan het zijn, dank allen, dat ruimt lekker op.

RoelVV

RoelVV

06-08-2018 om 16:51

Opgeruimd staat netjes

Wat ik zelf altijd doe in whatsapp groepen is de optie foto's en video's die ik ontvang automatisch aan de filmrol toevoegen uitzetten. Zo blijven alle media in je whatsapp groep en kun je die legen/verwijderen wanneer je maar wilt.

instellingen van de groep -> voeg aan filmrol toe -> Nooit

Triva

Triva

06-08-2018 om 20:18

Roel

Ik kan dat niet vinden, kun je iets specifieker zijn of kan dat niet van bijv een groep die ik zelf beheer?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-08-2018 om 23:17

Apple dingetje?

Als ik lees over filmrol (wat een naam ook weer....), denk ik automatisch dat we het hier over een apple-iphone apparaat hebben.
Android-Samsung heeft namelijk meestal geen filmrol. Wel een map wasr foto's in op geslagen worden maar die heet dan anders. WhatsApp afbeeldingen ofzo. Ik zie in WhatsApp echter geen mogelijkheid om dit in te stellen. Wel de optie om bij Instellingen (in hoofdmenu) , Data- en opslaggebruik, Opslag in gebruik per groep te kiezen wat je wil verwijderen (berichten, foto’s, video’s)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.