Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Peterke

Peterke

28-03-2018 om 12:11

Wie heeft er nog een vaste huistelefoon?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Peter, en pappa van 3 kids. 10, 7,5 en 5,5 jaar oud.

Lekker druk leven dus, met alle kids ieder zijn eigen hobbys en sport.

Mijn vraag is nu wie van jullie in een vergelijkbare situatie nog een vaste huistelefoon heeft, of inmiddels al alles mobiel belt?

Wij hebben wel nog een huistelefoon, maar die wordt zelden of nooit gebruikt. Wij overwegen om deze op te zeggen. De abonnementskosten hiervoor zijn te verwaarlozen, je krijgt dit tenslotte bijna gratis bij een alles in pakket van een aanbieder. Wanneer er wel gebelt wordt, lopen de kosten wel weer op.

Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan.

Groetjes van Peter


Floria

Floria

28-03-2018 om 12:16

Hebben we nog. Zouden we kunnen laten vervallen.

Ik vind het qua verstaan en in de wacht blijven hangen zonder eruit worden gegooid wel prettiger dan een mobiele telefoon.

Half a twin

Half a twin

28-03-2018 om 12:21

ook zo iets

Momenteel bel ik heel veel en dat is toch prettiger met een vaste lijn. I heb zelfs nog een aangesloten toestel met een hoorn met een snoer. Die gebruik ik nu heel veel. Die kan zo lekker op je schouder hangen en kan je ondertussen als je in de wacht zit even op OO typen zoals nu.
Blijf je ook echt in de wacht en verbreekt de afdruk van je oor toch niet ineens de verbinding zoals op de mobiel wel eens gebeurt.

Lente

Lente

28-03-2018 om 12:30

Half a twin

Daar heb ik een luidsprekerstand voor. Dan hoef je niets op je schouder te hangen.

Hier is de vaste lijn een jaar geleden eruit gegaan. Enige nadeel vind ik dat ik huisgenoten niet kan bellen als zij hun mobiel nog op stil hebben staan. En voor mijn (schoon)ouders was het even wennen om niet meer naar de vaste lijn te bellen.

Met jonge kinderen zou ik wel een vaste lijn willen hebben. Of een huismobiel (goedkope versie). Dan kunnen zij wat makkelijker met Opa of Oma bellen, of met de andere ouder als die er niet is, zonder dat jouw dure telefoon op de grond valt.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

28-03-2018 om 12:33

hier ook

op mijn 06 heb ik geen abonnement, alleen prepaid. Ik gebruik mijn mobiel vooral voor whatsapp en fotograferen - alles via wifi. Ik bel alleen voor een kort bericht.

Langere gesprekken doe ik via de vaste telefoon.

Dora

Dora

28-03-2018 om 12:52

Voor gesprekken met familie in het buitenland en voor als ik thuis werk. Mijn werk hoeft niet het nummer van mijn mobiel te kennen, die is voor familie en vrienden.

Martje

Martje

28-03-2018 om 12:59

We hebben een alles is 1 abonnement.
En de oma's bellen naar deze telefoon.

Mijn dochter gebruikt hem ook, want zij heeft prepaid.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2018 om 13:04

De lijn is er nog

maar de telefoon niet . Ik vind het een prettig idee om voor die ene euro wat de lijn kost, deze toch aan te houden. Maar ik mis het nu totaal niet.

Kaori

Kaori

28-03-2018 om 13:09

ook een vaste lijn die veel meer gebruikt wordt dan mijn mobiel.
Voor lange gesprekken vind ik dat toch veel fijner. Mobiel is prive en ook die heb ik niet altijd bij me. Als ik weet dat iemand gaat bellen wel, of als dochter niet zo lekker naar school is gegaan. Maar verder kan het best zijn dat ie de hele dag in mijn tas blijft.
Iedereen weet ook dat ze van mij niet gelijk een appje terug hoeven verwachten, alle pingels staan ook uit. (Deden mijn collega's dat maar)

40er

40er

28-03-2018 om 13:09

Dat is het nummer wat ik ook altijd doorgeef. Ik vind het niet fijn om te pas op mijn mobiel gebeld te worden

Vast

We hebben hier allemaal prepaid telefoons en thuis het vaste toestel. Telefoongesprekken worden dan ook bij voorkeur met het vaste toestel gedaan. Naast dat de kinderen uiteraard appen en facetimen blijkt het toch wel regelmatig gebruikt.

Het bellen van DUO, de belastingdienst, de huisarts of servicenummers is handiger vanaf het vaste toestel.

Lou

Lou

28-03-2018 om 13:43

Ik gebruik hem gek genoeg voor mijn werk, omdat dat langere gesprekken zijn, het fijner vasthoudt en hij nooit leeg is. Maar eigenlijk vooral omdat ik het geluid prettiger vindt, alsof de kwaliteit beter is (weet niet of dat echt zo is). Het is natuurlijk wel een draadloze, zodat ik ondertussen de planten water kan geven

Paddington

Paddington

28-03-2018 om 14:31

Mijn ervaring

Na jaren geen vast lijn gebruikt te hebben, sinds kort weer telefoon aan de lijn gehangen. We hebben er zelfs een nieuw toestel voor gekocht.

Het blijkt toch niet echt te werken om alleen mobiel te bereiken te zijn. Soms ligt de telefoon nog 'boven', staat deze op 'stil' of zit het ding nog in een jaszak. Het gevolg: als je iemand echt nodig hebt, is diegene niet te bereiken.

Ik ben erg blij dat we hem weer hebben.

Ook nog.

Maar de vaste telefoon wordt weinig gebruikt.
Inderdaad, voor het voeren van langere gesprekken vind ik het ook prettiger en duidelijker dan mijn mobiel.

Voor nu wil ik mijn vaste telefoon nog niet kwijt.

margaretha

margaretha

28-03-2018 om 17:02

wel een vaste

en die wordt veel gebruikt.

Tine Winkel

Tine Winkel

28-03-2018 om 17:20

niet meer

na de verhuizing 2 jaar geleden bleek er iets fout gegaan te zijn met het omzetten van het abonnement. Daardoor 2 maanden geen vaste lijn. We misten hem niet en hebben m er dus uitgedaan.
Ik gebruik alleen mijn zakelijke mobiel, die mag ik ook prive gebruiken, met mate. Ik bel niet veel, dus dat is geen probleem. Lang in de wacht staan vind ik juist fijner met een mobieltje: gewoon door het huis lopen met mobiel in mijn broekzak en van alles doen, 1 oortje in en ik merk wel wanneer ik aan de beurt ben.
Alleen mijn moeder belde eigenlijk nog op de vaste lijn. Die heb ik nu op mijn mobiel een eigen ringtoon gegeven. Als we die horen, mag dus ook een van de huisgenoten de mobiel opnemen, andere telefoontjes zijn voor mij (prive of zakelijk).

Maike

Maike

28-03-2018 om 22:53

Weer

We hadden er 1 tot het konijn het snoer doorknaagde. Misten hem helemaal niet. Zit voor 1 euro bij ons pakket in dus de lijn bestond nog wel. Onlangs heb ik toch een goedkope nieuwe telefoon gekocht. De jongste is nu op een leeftijd waarop zij wat alleen een poosje thuis blijft, als we boodschappen doen bijvoorbeeld, en aangezien zij geen mobiel heeft had ze dus ook niets om ons/112/oma te bellen in geval van nood. Dus hij is er, maar wordt eigenlijk nooit gebruikt.

Ikke

Er bellen maar twee mensen op, mijn moeder en mijn beste vriendin. Ik heb ze toevallig vanavond allebei aan de lijn gehad. Mijn moeder om ons uit te nodigen voor de paasbrunch en mijn vriendin om te vertellen dat haar vader is overleden....

skik

Astrid

Astrid

29-03-2018 om 00:21

Nee

En ik mis de vaste telefoon ook niet.
Als ik niet gestoord wil worden zet ik de mobiel uit, in de wacht gaat 'ie op luidspreker als dat kan.

Het enige vervelende vind ik als men me gaat stalken.
Dus bellen en daarna appen dat ze gebeld hebben en ik niet opnam, dan bij Messenger een bericht achterlaten, nogmaals bellen en een voicemail achterlaten. Dat soort mensen. Maar die vind ik ook bij een vaste telefoon al vervelend

Alison

Alison

29-03-2018 om 00:30

Stuk

De vaste telefoon is stuk gegaan, vorig jaar ergens en nooit vervangen. Af en toe mis ik hem omdat ik het geluid beter vond en bij een lang gesprek is een hoorn comfortabeler. Maar ik mis dat niet genoeg om een andere te regelen
Wat ik wel heb gedaan is de vaste lijn doorgeschakeld naar de mobiel. Dan mis ik geen telefoontjes.

Marjoleine64

Marjoleine64

29-03-2018 om 10:02

zelfs 2

Wij hebben een zakelijk abonnement omdat man kantoor aan huis heeft. De telefoon wordt dan ook veel gebruikt.

Triva

Triva

29-03-2018 om 10:08

tja

Nooit zo over nagedacht, het zit in het pakket, net zoals smsjes vaak in een pakket zitten bij een mobiel abo

Mijn vader moest echt een vaste telefoon en het was uiteindelijk goedkoper om internet erbij te houden (dat heeft hij een poosje geprobeerd maar het lukte niet om hem goed wegwijs te maken op de computer) dan om internet er uit te gooien (combi internet, tv en vaste telefoon).

maan.

maan.

31-03-2018 om 16:19

Vaste

Hier ook een vaste telefoon. Mobiel allemaal prepaid. Ik zet m s avonds bijtijds uit en s morgens niet meteen aan. Als iemand noodzaak heeft om ons s avonds laat of s morgens vroeg te bellen dan kan dat op de vaste lijn, mobiel is hier dan niemand bereikbaar.

Ely

Ely

01-04-2018 om 00:22

O joh

Had me niet gerealiseerd dat er nog best veel mensen (onder de 80) blijkbaar verknocht zijn aan de vaste lijn. Hier al jaren niet meer. Toestel ging stuk en nooit vervangen want mobiel én mobiel van het werk.
Qua lang bellen en in de wacht doe ik vaak oortje in

Help me ff: waarom kun je huisarts en belastingdienst beter met vaste lijn bellen?

Triva

Triva

01-04-2018 om 02:54

nog eens over nagedacht

Mijn smartphone staat in de nacht op stil en ik vergeet regelmatig het geluid aan te zetten. Vast ben ik dan wel bereikbaar. In nood weten familie en vrienden dat ze altijd beter vast kunnen bellen. Ik ben ook wel eens boven of buiten en die ene smartphone is beneden. Vaste lijn heeft drie tot vier apparaten. Dat hoor ik wel.

beller

beller

01-04-2018 om 08:41

kpn

Ik gebruik hem niet meer en ik kom er ook niet vanaf bij mijn provider. Je krijgt hem er "gratis" bij. Een pakket zonder vaste telefoon bestaat niet. Als het echt gratis is gaat de prijs van mijn pakket toch omlaag?

Ava

Ava

01-04-2018 om 15:24

bewust wel

Ja, hier wel een vaste telefoon. Er zit zoveel metaal in en om ons huis verwerkt, denk ik, dat mobiel bellen binnen een ramp is. Op één plek kan je in huis (voor een groot raam) redelijk bellen, als de batterij vol is. Daarbij pakken de kinderen met regelmaat mijn telefoon om een filmpje te kijken en zetten het geluid uit. Of dan is de batterij op. Dat is niet handig als je in geval van nood bereikbaar moet zijn. En ik vind het ook lekker om eens niet bereikbaar te zijn, mobiel.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-04-2018 om 16:50

Ely

Ik verbaas me ook een beetje over het toch nog hoge aantal vaste lijn-liefhebbers.

Het puntje van Triva, dat je op een vaste lijn altijd bereikbaar bent, in plaats van bot te vangen op een mobieltje die op stil staat, daar zit wel iets in. Mijn telefoon staat standaard op stil, tenzij ik een belafspraak heb en dus móet horen dat hij overgaat. Maar om daar een nieuw vaste telefoon voor aan te schaffen.. nee.

Mijntje

Mijntje

01-04-2018 om 16:59

ook vaste lijn

Voor oudere familieleden zou het erg duur zijn om ons alleen mobiel te bereiken, alleen al daarvoor wil ik onze vaste lijn houden. Bovendien ben ik gehecht aan het nummer, het is het bijna mijn geboortedatum
Mijn man is min of meer mobielloos, dus dan kan ik hem tenminste bellen op ons vaste nummer

Ely

Ely

01-04-2018 om 17:13

Ik mis een bepaald logica-gen denk ik

Want als ik lees dat mensen een vaste lijn hebben omdat ze het lekker vinden om even niet bereikbaar te zijn op hun mobiel dan ben ik zoek.

Dat van het per ongeluk op stil staan van mobieltjes snap ik. Maar het even niet via mobiel bereikbaar willen zijn en *dus* eem vaste lijn hebben? Of is dat in een situatie dat je op je mobiel 100x per uur gebeld wordt voor nonsens dingen en die mensen niet je vaste nummer hebben?

Ava

Ava

01-04-2018 om 17:59

altijd bereikbaar?

Een vaste lijn heb ik natuurlijk niet genomen om niet bereikbaar te zijn maar het prettige ervan is dat je niet altijd bereikbaar bent want het ding reist niet met je mee. Tegenwoordig lijkt er een claim te zijn om altijd maar bereikbaar te zijn, zeker als je ipv de vaste lijn, dáár ook je mobiel voor hebt. Dan geef je iedereen hetzelfde nummer. Naar mijn idee verplicht je je dan om altijd bereikbaar te zijn (of zoveel mogelijk).

Ik geef niet iedereen mijn 06, instanties liever het vaste nummer. Weinig mensen hebben beiden behalve naaste familie en een hele goede vriendin om lekker lang mee aan de telefoon te hangen (zolang gaat de batterij van de 06 niet mee). Als ik niet thuis ben, kan ik de vaste lijn niet opnemen maar word ik doorgaans niet gestoord door mensen die dan maar mijn 06 bellen. Ben ik thuis, dan gaat de mobiel uit, of laadt op (en is uit) en heb dan de vaste lijn nog. Daarop zit geen mail, WhatsApp ed. Lekker rustig. Heb je mij nodig is het of heel dringend (omdat de 06 onbereikbaar was en mijn vaste nummer hebt) of gaat het om een zakelijk iets (omdat je mijn 06 niet hebt gekregen).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.