Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Pollewop

Pollewop

15-10-2008 om 13:12

Wie kan mij helpen met het importeren van contactpersonen in outlook?

Ik wil graag mijn contactpersonen uit Gmail importeren in Outlook. Daarbij ga ik als volg te werk: in Gmail klik ik op contactpersonen-> exporteren -> iedereen-> CSV-indeling van Outlook (voor import in Outlook of andere toepassingen)-> exporteren en sla hem op.
Dan ga ik naar outlook en volg daar het hele riedeltje, maar als ik dan in de lijst van contactpersonen kijk staan er inderdaad 115 nieuwe items in maar de velden zijn totaal blanco, terwijl bij controle het ge-exporteerde bestand wél alle gegevens bevat.
Wie weet kan mij vertellen wat ik fout doe?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rob

Rob

15-10-2008 om 18:09

Velden toewijzen

Bij het importeren moet je de velden die je wilt importeren toewijzen aan het veld in outlook. Als je binnen outlook kiest voor importeren, dan moet je opgeven welk bestand en in welke map binnen outlook je de import wilt doen (contactpersonen in jouw geval). Dan komt er een scherm waar jij waarschijnlijk meteen "voltooien" hebt gekozen, maar daar moet je nu kiezen voor "aangepaste velden toewijzen". In het scherm wat nu komt, zie je 2 kolommen, links je csv bestand met de velden die je kunt kiezen en rechts je outlook met de velden die je kunt vinden. Als voorbeeld even voor Email-adres. Kies links "E-Mail Address", blader dan aan de rechterkant naar beneden, tot je bij "E-mail"met daaronder "e-mailadres" komt. Sleep nu met je muis de "E-mail address" van de linker kolom naar "e-mailadres" in de rechter kolom. Indien dit het enige veld is dat je wilt importeren kan je in dit scherm "ok" kiezen en dan in het vorige scherm op "voltooien". Indien je ook andere velden wilt importen moet je deze op dezelfde manier van links naar rechts slepen naar de juiste velden. Als ik het zo terug lees ziet het er wat cryptisch uit, maar ik hoop dat je het begrijpt. suc6 Rob

Pollewop

Pollewop

15-10-2008 om 22:37

Oke rob

Dat ga ik morgen nog eens terug lezen als ik minder vermoeid ben en ga het dan uiteraard uitproberen. Ik laat het hier weten of het wel of niet gelukt is.

Pollewop

Pollewop

16-10-2008 om 14:47

Rob je bent een kanjer!

Het is gelukt, en het was nog simpel ook!! Bedankt!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.