Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

rosa

rosa

20-02-2012 om 09:00

Wie speelt alchemy?

Vorig weekend ben ik hier hevig verslaafd aan geraakt. Het is een spel voor Android telefoons (misschien ook IPhone, dat weet ik niet). Je krijgt vier elementen: water, vuur, aarde en lucht en die kun je combineren tot bijvoorbeeld modder (water en aarde) en stoom (lucht en vuur). Modder en stoom kun je dan oook gebruiken om nieuwe combinaties te maken. In totaal zijn er 380 combinaties mogelijk, je kunt bijvoorbeeld stad maken, Vicodin (is weer te combineren tot dr. House , spek, filosofie, olifanten, licht en de Beatles. Je weet niet van tevoren wat er te maken is. Sommige combinaties kun je prima bedenken, zoals water en aarde wordt modder. Andere zijn minder logisch. En op een gegeven moment zit je vast. Ik heb nu ongeveer 260 combinaties. Mijn dochter heeft er 280. Zo weet ik bijvoorbeeld dat ze 'suiker' heeft, maar het lukt me niet dat te maken, hoewel ik het zou moeten kunnen. Frustrerend dus, maar heel leuk.
Zijn er meer alchemisten hier?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Thursday Next

Thursday Next

20-02-2012 om 10:17

Iphone

voor de iphone heet dit "doodle god". Erg leuk inderdaad, er zijn ook verschillende vervolgen op de oorspronkelijke doodle god. Het is hetzelfde idee maar de combinaties zijn anders.

Terpi

Terpi

20-02-2012 om 15:14

Iphone

De oorspronkelijke versie van dit spel op de Iphone heet Zed's Alchemy.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.