Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Andernikkie

Andernikkie

03-08-2012 om 22:05

Wifi in buitenland

Mijn dochter is met haar oppasgezin mee naar Griekenland. Ik heb haar mijn Asus eee pad tablet meegegeven, zodat we 's avonds via Facebook of gmail contact kunnen hebben. Met datzelfde apparaat heb ik niet lang geleden in Spanje gewoon gebruik kunnen maken van wifi. Nu liet dochter vanuit Griekenland weten dat de wifi-inlogcode die ze daar heeft gekregen op de tablet niet werkt. Op de laptop van het oppasgezin doet diezelfde code het prima. En het ligt niet aan de slordigheid van dochter, ze hebben het allemaal geprobeerd.
Iemand een idee waaraan dat zou kunnen liggen en wat ze kan doen om het op te lossen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien

Wat voor wifi is het? Betaald op een vakantieadres? Dan kan er vaak maar 1 apparaat gebruik maken van de wifi code. Had ik vorig jaar in Frankrijk. Eenmaal de code ingevoerd dan is ie niet meer te gebruiken voor ander apparaat. Je kunt dan wel een extra code kopen. En anders kunnen ze even proberen om de laptop van het wifi netwerk af te halen, misschien kan er sowieso maar 1 apparaat tegelijk wifi gebruiken.

Dacht het niet

Volgens mij is het gratis wifi, maar het is in ieder geval de moeite waard om even na te vragen. Dank, ik zal haar even smsm-en.

Daar ging mijn nick...

ik dacht, laat ik eens wat anders doen qua nick, maar dat houd ik blijkbaar nog geen halve dag vol...

Hoop dat het lukt

Haha, dat wisselen is inderdaad riskant
Hoop dat het lukt met de wifi. Als het gratis is kan er misschien nog een code gevraagd worden? Of navragen of er meerdere apparaten op het signaal kunnen. Toch wel fijn om op zo'n afstand contact te kunnen hebben.

Ik denk ook maar 1 p.c.

In het buitenland waar man vandaan komt, hebben ze een 'ander' soort wifi. Die gaat zoals op je telefoon. Het ís wel wifi, maar je betaald per verbinding. Er kan dus maar 1 apperaat aan en dat is die wie het eerste inlogt, krijg je een andere p.c. ofzo dan moet je (dacht ik) eerst aanmelden en extra betalen en/of die oude moet eraf....Ik vermoed dat ze een soort programmaatje op die eerste p.c. deponeren zodra je de eerste verbinding maakt en dat er daarna een blokade of beveiliging komt...
Ik zie die verbindingen op vakantie ook...bij buren, bij familieleden en heb al talloze malen geprobeerd in te loggen en dat is me nooit gelukt ondanks dat mensen mij wachtwoorden gaven....Dus dát was het niet.
In restaurants enzo lukt het wel....die betalen voor méér verbindingen w.s. Er zijn nog meer plekken waar ze wél gratis internet hebben waarop je kan inloggen.
Café's (maar kom ik zelden), internetcafé's (is wel betaald ) Bieb, studenten-gedoe-dingen (mesa's en Uni), fastfood-gevallen, grote ijssalons etc.etc.
Eigenlijk alle plekken waar grotere groepen jongeren bij elkaar komen....Even vragen naar het wachtwoord, daarbij ijsje eten of drankje drinken...en zo heb je toch internet.
groeten albana

Ty

Ty

05-08-2012 om 20:00

Simkaart

en anders misschien een prepaid simkaart kopen in een lokaal verkooppunt. Schijnt niet duur te zijn in Griekenland

Tweede code

Ze hebben al een tweede code en die werkt ook niet...
Een prepaid simkaart lijkt me een goede oplossing, wel een beetje balen.

Ty

Ty

07-08-2012 om 20:32

En?

Is er nog iets gelukt Stoepkrijt? Ik vind dat ook zo heerlijk, gewoon wat contact houden, af en toe eens een fotootje kunnen sturen of krijgen, gewoon weten dat ze het leuk hebben.

Nee...

We zijn maar weer overgegaan op ouderwets sms-en. In het gebied waar dochter zit woeden veel bosbranden, dus ik wil wel contact houden. Ze hebben zelfs al een keer alle spullen ingepakt voor eventuele evacuatie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.