Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Marie

Marie

30-09-2012 om 14:05

Wifi-versterker - welke?

Hallo
Wij overwegen om een Wifi-versterker aan te schaffen i.v.m. slechte ontvangst op zolder (Netgear-router staat beneden in meterkast).
Maar er is best wel veel keus hebben we gezien:
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0415195/WiFi-repeaters
Zijn er hier mensen met een Wifi-versterker en welke bevalt goed?
Het is vooral voor het gebruik van de mobiele telefoon.
Alvast bedankt voor evt. tips.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hombre

Hombre

30-09-2012 om 22:11

Geen ervaring, maar

Als je kunt kiezen zou ik een kabel naar zolder trekken, daar een tweede router neerzetten (wel de dhcp server op de tweede router uitschakelen) en die met de eerste verbinden. Dat lijkt mij betrouwbaarder.

Maar ons huis zat al vol met cat5 netwerkkabels toen ik het kocht dus ik heb makkelijk praten. Ik hoefde niet eens zelf het extra geld per aansluiting uit te geven

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

03-10-2012 om 07:51

Gemengde gevoelens

Ik heb eerder dit jaar een wifi-extender gekocht. Om te beginnen was het een enorm gedoe om de computer en mobiel er op aan te sluiten! Precies snap ik het nog niet, maar er zitten meerdere apparaten aan de wifi hier, ook voor mijn werk, en dan kan het lastig worden met je IP-adres (of zoiets).
Ik heb er uiteindelijk zelfs een professional bij moeten roepen, maar mijn eigen laptop en één werk-computer herkent de extender nog steeds niet... (de andere apparaten wel).
Dat gedoe schijn je niet te hebben als je maar één apparaat op de extender wil zetten.
Kabel doortrekken doe ik liever ook niet; vanwege mijn werk-apparatuur is het al genoeg spaghetti achter mijn bureau
Voorlopig red ik het nu wel op deze manier, maar mijn idee om een extender in te zetten zodat ik niet alleen boven, maar ook in de tuin kan werken werkt helaas niet... Ik vind het een enorm gedoe en het viel me erg tegen.

Marie

Marie

03-10-2012 om 17:34

Overal kabels

Hoi
Alle vier pc's (van begane grond tot zolder) zijn met een kabel verbonden met de router in de meterkast, dus dat is het probleem niet.
De laptop functioneert draadloos prima in de huiskamer en dat geldt ook voor onze smartphones.
Het gaat me er echt om dat ik even 's avonds in bed even een spelletje Wordfeud kan spelen via de Wifi, maar dat lukt dus niet, omdat het signaal dan te zwak is.
Groetjes

Hombre

Hombre

04-10-2012 om 14:34

Dan heb je geluk

En kun je makkelijk een tweede 'router' op zolder zetten en die sluit je dan - net als je PC's - aan op de kabel. Dat werkt beter dan zo'n 'versterker'. Je telefoon kiest dan het sterkste Wifi station. Dat is de technisch beste oplossing.

Werken met versterkers is gerommel omdat het verkeer van je router naar je versterker nog steeds draadloos is en dat is nou eenmaal niet optimaal zeker niet als er een of twee vloeren tussen zitten. En twee maal niet-optimaal is nog minder optimaal dan niet optimaal.

Ik heb dat recent voor mezelf zo geregeld (met enige tegenzin omdat ik toch maar zelden wifi gebruik op de slaapverdieping - in bed doen wij niet aan wordfeud), maar het werkt prima.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.