Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

MaximeM

MaximeM

06-12-2008 om 11:11

Wii kopen we twijfelen zo.....

Hoi,

We (man en ik) twijfelen al weken, moeten we nu een wii kopen of niet? Ik weet het niet meer. We vieren kerst dit jaar en we moeten de kadootjes nog gaan kopen. Zoon van 10 speelt tot nu toe op de computer, nintendo ds de playstation en kijkt graag tv. Gelukkig gaat hij nog 3 keer in de week voetballen (2x trainen 1x spelen) want anders was het slecht gesteld met zijn buitenspelen (het is gewoon verder niet echt een buitenkind) maar hij is ook geen knutselkind en houdt ook niet van gezelschapsspelletjes of lego of playmobiel (tja alles voor ongeveer 15 minuten) Aan de ene kant denk ik géén wii, dan zit ie nóg meer voor de computer en liggen de 40 playstationspellen die hij in de loop der jaren heeft verzameld daar te verstoffen en kunnen we weer opnieuw geld gaan spenderen aan wii spellen (het is allemaal al zo duur) aan de andere kant denk ik , nou ja, dan komt hij in ieder geval wat meer in beweging, want met de wii moet je bewegen. Hij heeft ook nu op zijn kerstverlanglijstje alleen maar playstationspellen staan... (die ik niet wil kopen)
Wie heeft raad, wij weten het nog steeds niet....

Maxime en man

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

06-12-2008 om 11:25

Maxime

Hier wel een Wii, maar ik reken de WII-tijd elke dag niet als computertijd. Gewoon omdat ik het bij de meeste (sport)spellen als een alternatieve manier van bewegen en oefenen van balans zie.
Zoon zit zelf trouwens het liefst de hele dag op de gewone pc om internetspelletjes te doen....
Ik vind trouwens dat je sortering game-hardware al vrij uitgebreid is, en zo'n Wii is nou niet bepaald goedkoop...

Marmar

Marmar

06-12-2008 om 11:34

Tja...

Ik heb kort gelden wel zo'n ding gekocht. Met extra stick. Dan kunnen er meer spelers hetzelfde doen.
Dat is wel zo leuk: samen met je kind bowlen, baseball, golfen etc. Meestal krijg je 'sport' bij de aanschaf van de Wii er al bij.
Ik heb bij de aanschaf 1 extra spel bijgekocht. Blijkt dat (Mario Super Galaxie) je dat dus ook met meerdere spelers kunt doen (wist ik veel). Bij het spel wat wij hebben, kan een andere speler de hoofdspeler helpen. Bij een ander Mario-spel, wat oudste dochter eens geleend had, moet je tegen elkaar 'strijden'. Dat vind ik dus helemaal niet leuk om te doen, jongste (net 11) ook niet. Wat oudste dochter ook eens geleend had, was een el. gitaar module - dat was wel leuk om te zien en te horen. Oudste dochter kan ondertussen vrij goed spelen.
Ik had het spel ook voor mezelf gekocht. Ging ik ook eens meer bewegen. Zeker met slecht weer zie ik het niet zitten om door weer en wind, kou, regen, sneeuw etc. buiten en m'n eentje te gaan lopen of rennen. Bijkomend prettig iets.
Voornaamste vond/vind ik toch dat we het sámen kunnen doen. Elkaar helpen ook. Hoewel jongste dochter voornamelijk mij meehelpt een level te halen - ik ben maar bar slecht in dat spelletje. Het is mij vaak niet duidelijk wat mijn poppetje voor actie moet doen
Voor de Kerst ben ik nu aan het kijken wat voor iets we gaan bijkopen. Want het zijn zeker wel dure dingen. Dus de kadobonnen die ik tot nu toe heb verzameld gaan daaraan worden besteed.

Irma

Irma

06-12-2008 om 14:43

Tja (nog een keer)

Wij hebben ook een Wii (met sport en Fit) en dat is erg leuk. Vooral de fit is heel leuk om te doen. En sport is ook grappig, vooral bowlen en golfen met z'n tweeen.
Gisteren heeft de sint onze zonen ook verblijft met wat nieuwe spellen en die zijn niet echt actief. Je beweegt wel met je armen maar om nou te zeggen dat je er veel bij beweegt, nee. Wel leuk hoor, maar hier is dan ook geen DS of iets dergelijks in huis. Dus ja, het is een hoop geld en de spellen Sport en Fit, ja daar beweeg je wel goed bij maar de andere spellen, ik weet het niet.

Irma

Manon Bleijenberg.

Manon Bleijenberg.

06-12-2008 om 17:34

Sinds gisteren een wii

en die is een doorslaand succes Iedereen vind hem leuk en verrassend genoeg zijn ze de hele dag aan het boksen en aan het tennissen. Zal dadelijk wel afzwakken maar voor nu vind ik hem het geld waard.

Vera*

Vera*

06-12-2008 om 18:43

Vandaag

kwam de tnt een pakket brengen van bol.com. Wij al zeggen dat wij niets besteld hebben.... Heeft sinterklaas (welke?) ons een wii gestuurd!!!
Ik wilde helemaal geen wii! Zoon had hem wel op zijn lijstje gezet voor hem en zijn zus maar ik wilde hem niet. Ze hebben er vanmiddag mee gespeeld en het was helemaal geweldig natuurlijk. Ook manlief heeft zich al uitgeleefd.

Roos

Roos

06-12-2008 om 20:21

Snel uitgekeken

Mijn zoon had van het voorjaar van zijn zelfgespaarde geld een Wii gekocht. Lang voor gespaard, lang over nagedacht maar eigenlijk is hij er nu al wel een beetje op uitgekeken. Er komen minder leuke spellen voor de Wii uit (vindt hij dus). EN dat bewegen valt ook tegen hoor, behalve bij de fit, maar die kost geloof ik ook nog 90 euro. De sport spellen gaan ze in het begin nog heel fanatiek bij staan en bewegen, maar later verandert dat in gewoon zittend je arm bewegen.
Hij speelt nu dus voornamelijk weer op zijn playstation2 die hij al had. Ik denk dat het ook erg belangrijk is om te kijken van wat voor soort spellen hij houdt, zijn die te krijgen op de Wii?
Mijn zoon is 12 trouwens. (en de eerste weken was het wel een groot succes)
Roos

Sancy

Sancy

06-12-2008 om 20:34

Hier een succes

Wij hebben de Wii nu een half jaar en er wordt veel op gespeeld. Eerst hadden we Sport en Play, daarna ook een vliegspel voor Sancyman en MarioKart. Van sint kwamen daar nog Mario Galaxy en My Sims Kingdom bij.
Ik moet wel erbij zeggen dat hier geen PS2 of PS3 in huis is en de kinderen maar weinig op de pc mogen.

Lastig

Zoon (10) heeft al een jaar een wii. Hij had een gamecube die langzamerhand kuren begon te krijgen. Een groot voordeel was dat wii ook van nintendo is, dus de "oude" spellen kan hij nog steeds spelen.

Als de playstation nog prima is zou ik ook balen van 40 spellen waar je dan niets meer aan hebt. Of de wii extra en idd,weer nieuwe dure spellen erbij. Ik zou het nog een jaartje minimaal aankijken.
Voor de beweging zou ik de wii niet aanschaffen. Zoon beweegt meer als ik hem met een ballon in de huiskamer laat spelen dan achter zijn wii. Zijn favoriete spellen zijn o.a. sims en avatar, nou, daar is de beweging erg minimaal.
Ik zou nog een jaartje wachten, omdat je zoon al een goede playstation heeft. Als de wens er over een jaar nog is dan is de wii (en spelletjes) misschien wel veel goedkoper.

Zou het niet doen

Buurmeisje te logeren. " jammer dat we niet thuis zijn, want dan kunnen we op de TV of de computer of de Nintendo DS of op de Wii of op de ..."

Er was nog iets met een scherm maar ik ben het vergeten.

Echt, je zit al zoveel achter een scherm tegenwoordig. Ook op werk/school/opleiding. Dat laatste half uurtje dat er nog over is zou ik niet achter een Wii gaan bewegen/zitten.

MaximeM

MaximeM

07-12-2008 om 11:10

Ik neig naar niet doen

Hoi,

Gisteren ook mijn vraag aan wat kennissen en moeders van schoolvriendjes gesteld en nog meer voors en tegens gehoord. Ik denk dat we het niet gaan doen. Ik ga denk ik voor zoon één spel voor de playstation kopen en de rest andere dingen (moet nog verzinnen wat dan) dochter heeft genoeg andere wensen en is juist weer wél een buitenkind. Het zou best eens kunnend dat het hier ook 6 weken een groot succes is, en daarna is het ongeveer hetzelfde idee als de playstation (alleen hebben we dan nog maar 1 of 2 spelletjes liggen)

Maxime

Jolanda123

Jolanda123

07-12-2008 om 13:37

Goede aankoop.

Wij hebben vorig jaar een Wii gehaald. En echt, hij is hier in huis zijn geld waard.
Ik denk dat mijn jongste zoon toch wel elke dag een half uurtje "wii-et", en ook mijn oudste zoon vind het nog wel eens leuk.
En, het is ook mogelijk om er als gezin "spelletjes" op te doen.

En t.a.v. mijn jongste zoon : Hij mag allees vrijdag 's avonds even op mijn pc internetten.
HIj heeft een hele oude pc, maar daar kan hij niet veel meer mee, speelt hij dus ook niet mee. Hij heeft een psp, maar die gebruikt hij voornamelijk om luisterboeken mee te luisteren.
En.... Voor 17:00 wordt er hier in huis geen tv gekeken, of gecomputert.

Voor ons is die wii dus een goede aankoop, en ook voor mijn jongste zoon. En het blijft voor hem ook leuk.

Jolanda

Maylise

Maylise

08-12-2008 om 11:19

Blijvend

Wij hebben de wii nu een kleine twee jaar (? iets in die richting in elk geval, we hebben hem gekocht de dag dat hij uitkwam) en het is nog steeds een succes.
Ik merk echter wel dat vooral jongere kinderen het leuk vinden. De grote jongens van 18 en 15 spelen liever op de playstation of de PC spelletjes terwijl de jongsten van 9 en 12 een voorkeur voor de wii hebben. De wii spelletjes zijn wat kleurrijker en kinderlijker over het algemeen, zelfs de zogenaamd stoere spellen.
De wii brengt hier overigens wel zijn geld op want er wordt op zich veel mee gespeeld. Het bewegen vind ik trouwens wel meevallen (of tegenvallen natuurlijk, bij de meeste spellen wordt er echt niet zo fanatiek beweegt. Wii sports is daarop een uitzondering. Die blijven ze overigens ook na twee jaar nog leuk vinden. Vooral als er vriendjes zijn omdat je er korte spelletjes mee kan doen. Ook bij Mario party bijvoorbeeld zijn er gedeeltes waarbij je moet bewegen.

Overigens weet ik niet of ik er in jullie geval een wii bij zou kopen. Een PS2 met een hele stapel spellen is natuurlijk al heel mooi.

Maylise

Faith

Faith

08-12-2008 om 15:30

Lastig

Ik heb hem gekregen voor mijn verjaardag en voor Sinterklaas de Wii fit! Daar ging het met om en ik moet zeggen, het is hartstikke leuk. Met Wii Fit ga je dus per persoon naar een bepaald doel, bv je bmi verlagen of verhogen. Je "sport" op de plaat die er bij zit, of met de afstandsbediening. ZO heb ik al een tijdje hard gelopen, iets wat ik anders zeker niet zou hebben gedaan. Ik probeer nu elke dag even tijd te nemen om te fitten, want dat is gewoon goed. En leuk. De kinderen vinden het in ieder geval leuk! Faith

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.