Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Emma

Emma

16-07-2016 om 23:56

Wii U mee op vakantie ?

Ik ben zoekende naar een oplossing voor de vakantie.
Zelf heb ik een laptop die meegaat. De kinderen willen ook graag computeren, maar 1 laptop op 3 mensen gaat ruzie opleveren.
Thuis hebben we allemaal een eigen vaste computer.
We computeren NIET de hele dag, maar op de regendagen of eind van de middag even lekker ons eigen momentje achter de computer pakken vinden we wel heel fijn op vakantie.

Ik heb verder nog niets, denk erover om een Wii U te kopen voor thuis vanwege de leuke spellen die niet voor de computer worden gemaakt.

Kan zoiets ook mee op vakantie? Of is dat teveel gedoe, grote kans dat het niet werkt??
Ik heb geen idee hoe een wii werkt en of dit mee kan op vakantie.
Het vakantiehuisje heeft een LCD-tv dus ik verwacht met de aansluitingen geen problemen.

Mijntje

Mijntje

17-07-2016 om 09:17

solidariteit

Je wilt het natuurlijk niet horen, maar ik zou hier niet over peinzen. Ik zou de laptop uit solidariteit gewoon thuis laten. En gewone bordspelletjes mee, dan ben je een stuk goedkoper uit en zit niet iedereen z'n eigen ding te doen. Was is nou die paar weekjes zonder beeldschermen? Hoe verslaafd ben je dan wel niet? Hebben ze geen mobiel die ze mee mogen nemen?

Taruh

Taruh

17-07-2016 om 09:45

idd het is vakantie: geen schermpjes mee

hier gaan ook geen schermpjes mee. Mijn telefoon mag mee, maar die gebruiken we alleen om onze activiteit voor de volgende dag te bedenken en om te bellen als het nodig is. Ook what'sapp gaat uit deze 3 weken.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

17-07-2016 om 10:15

Hier wel

Volgens mij gaat het hele digipark mee Zolang ze het zelf dragen heb ik er geen problemen mee. We hebben alleen geen WiFi in het appartement dus ik denk niet dat ze het veel zullen gebruiken.
Speciaal een Wii kopen voor de vakantie zou ik niet doen. Het is daar veel leuker dan met zo'n stom spel.

Triva

Triva

17-07-2016 om 10:17

goh ik dacht dat het een uitnodiging was...

wil u mee op vakantie?

Wij hebben altijd wel schermpjes mee, geen probleem mee. Of je nu in je eentje een boek zit te lezen of even wat schermt. Dat is je eigen keuze maar het ene is echt niet veel beter dan het andere. Als het maar ontspant.

Als jij de wii u mee wil nemen dan doe je dat gewoon. Wij namen jaren en jaren geleden al eens een playstation mee en dat werkte ook gewoon. Mijn kinderen willen graag wel eens een filmpje kijken of olympische spelen kijken (wij hebben geen tv in de stacaravan) maar wel wifi.

Suze

Suze

17-07-2016 om 11:06

goede wifi?

Is de Wifi wel goed op vakantie? En zo nee, heb je er dan wel wat aan?

En heeft niet iedereen een mobiel mee, zodat je de laptop met tijdverdeling gewoon kunt doorschuiven van de een naar de ander (of de ene dag de ene, de andere dag de ander) en de rest op zijn/haar mobiel gaat?

Hier mobiele telefoons mee en een laptop voor 2 personen, maar eentje gebruikt die nauwelijks. Alles met mobiel.

@Emma

@Emma

17-07-2016 om 11:19

Wifi

De telefoons en een ipad gaan mee naar een camping met beperkt wifi (alleen bij de receptie en dan erg traag). We hebben thuis de luxe van een zeer royaal 4G abonnement, dus het zal voor puberdochter echt even slikken zijn, en voor mij ook.. Ik overweeg een beperkte buitenlandbundel voor noodgevallen, maar dan niet meer dan 100 mb voor 2weken.
Als mijn dochter het doorheeft gaat ze met haar eigen geld mb's kopen, dat weet ik zeker. Maar dan nog moet ze verschrikkelijk zuinig zijn. Ze weet al dat het niet slim is om dingen te downloaden in het buitenland (wifi)
Laptop gaat zeker niet mee, de wii ook niet.

Vogel

Vogel

17-07-2016 om 11:40

Wow!

Drie weken lang geen digitaal vermaak? En verplicht bordspelletjes spelen? Er zou hier oorlog uitbreken! Maar dat hangt misschien ook van de leeftijd van de kinderen af.
Alhoewel, vorig jaar gooide oudste zijn mobiel aan diggelen en zat hij dus anderhalve week zonder. Daar ging hij tot zijn verbazing niet aan dood. Maar dit jaar heeft hij verse verkering, dus zal er wel een buitenlandbundeltje gekocht worden.
Er wordt beslist minder gegamed dan thuis, maar af en toe, en zeker onderweg is een smartphone wel fijn.

Jaina

Jaina

17-07-2016 om 11:40

Wii U

Een wii u is heel leuk. Jullie hebben er nu nog geen? Het is een prima aanschaf.
Maar persoonlijk zou ik het niet meeslepen op vakantie. Zeker als je het ding net hebt aangeschaft zullen de kinderen er graag veel tijd achter doorbrengen en dan kan je net zo goed thuisblijven.
Jullie nemen toch een laptop mee? Waarom zou 1 laptop voor 3 mensen ruzie veroorzaken en 1 wii u voor 3 mensen niet?
Je kan toch gewoon iedereen om de beurt een half uur of een uur op de laptop geven 's avonds?
Als het zulke ruziemakers zijn dan levert een wii u ook allerlei problemen op. Wie mag het spel kiezen? Wat als ze een 1 persoon spel willen spelen waarbij de rest niet mee kan doen? Of als ze een multi player game liever alleen spelen? En dan kiezen ze wel voor een gezamenlijk spel en dan krijg je vervolgens gedoe wie welk poppetje mag, wie wie heeft dwarsgezeten...
Ook bij een spelcomputer zul je afspraken moeten maken.
Als jouw kinderen ruzie krijgen om de laptop krijgen ze dat ook om de wii (tenzij ze de wii niks aan vinden maar dat schiet het doel voorbij)

Ik zou gewoon die laptop meenemen en dan alle 3 elke avond zoveel tijd er op en bij gezeur en ruzie mag niemand er meer op. Degenen die niet op de laptop mogen gaan maar een boek lezen of iets anders doen. Er is ook nog een tv schrijf je dus het lijkt me dat er meer dan genoeg vermaak aanwezig is.

Taruh

Taruh

17-07-2016 om 11:49

Vogel

ik denk dat het uit maakt a. de leeftijd (dochter wordt 11 in september), b. de interesses (niet bijster in schermactiviteiten), c. de lokatie.

Wij zitten in 3 grote steden, daar is ook 's avonds altijd wel wat te doen. Ook thuis wordt niet extreem veel ge-schermt, geen tijd en geen interesse.

bieb63

bieb63

17-07-2016 om 15:20

niet te moeilijk doen

Hier neemt ieder z'n eigen telefoon mee en de I-Pad gaat mee. Klaar (geen gesjouw met laptops e.d.) In hoeverre WIFI (goed) werkt, zullen we daar dan wel weer beleven.

Smartphone inderdaad

Wat kun je nou niet op een smartphone dat niet even een paar weken kan wachten? En dan kunnen ze ook nog af en toe op jou laptop.
Een paar jaar geleden hadden we nog voor iedereen laptops mee, maar dat zou ik nu al niet meer doen met die smartphones.

Elfje65

Elfje65

17-07-2016 om 18:45

Ach zo vaak gedaan

Je moet dan wel soms zeggen, ok en nu is het klaar. Maar is een hele dag een boek lezen gezelliger? Qua aansluiting zal het wel goed zijn en de wifi heeft er natuurlijk niets mee te maken. Het is gewoon een spelcomputer.

Elfje65

Elfje65

17-07-2016 om 18:47

En ook

Het 1 sluit het ander niet uit. We deden ook altijd bordspelletjes met elkaar.

Paddington

Paddington

18-07-2016 om 14:12

Wii U

zou ik nu niet doen. Er worden geen nieuwe spellen meer voor gemaakt.

Bij ons gaan er ook gewoon schermpjes mee: Ipad, DS-en en telefoons. Pas als het ons als ouders gaat opvallen dat de kinderen meer in de tent zitten te koken dan zwemmen of andere activiteiten ondernemen, wordt dat aangegeven. Met slecht weer laat ik het helemaal gaan.

Wij hebben ook een jaar gehad dat we gewoon een playstation 2 en TV mee hadden. TV gaat dit jaar ook weer mee, met een paar leuke films voor een regenachtige dag of een film avondje.

Paddington

Paddington

18-07-2016 om 14:13

Bij ons

wordt er gelukkig nog veel gespeeld met bordspellen en kaartspellen.

Triva

Triva

18-07-2016 om 14:22

Paddington

'Wii U zou ik nu niet doen. Er worden geen nieuwe spellen meer voor gemaakt. '

Ben je niet in de war met de gewone Wii?

Jongensmoeder

Jongensmoeder

18-07-2016 om 14:36

Computerspellen

Als ik onze jongens met elkaar zie FIFA spelen op de wij begrijp ik niet wat het verschil is met een bordspel, qua gezelligheid ed.
Met een kaartspel kan je ook in je eentje zitten te spelen,

Paddington

Paddington

18-07-2016 om 14:52

Nee

de verkoop van de Wii U valt erg tegen, vandaar dat Nintendo onlangs heeft aangekondigd geen nieuwe spellen meer te maken, zelfs niet meer te drukken. Dus als de voorraden op zijn is het op.

Elfje65

Elfje65

20-07-2016 om 19:09

Paddington

Geen spellen meer gemaakt? Kun jij mij laten zien waardat staat? Volgens zoon worden er wel spellen gemaakt maar mimder dan bijv voor ps 4. Maar datwas in het begin al. Misschien dat dat de oorzaak wel was voor de tegenvallemde verkoop.

Paddington

Paddington

21-07-2016 om 12:15

Van mijn stiefzoon

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/nintendo-stopt-met-geflopte-wii-u
Hier staat het, later wel weer ontkracht. Wel is mijn ervaring dat een bedrijf als Nintendo dit natuurlijk graag wil ontkrachten, daar ze anders de consoles niet meer verkopen.

Elfje65

Elfje65

21-07-2016 om 19:10

Ok zou kunnen

We wachten het af. Nou moet je de media niet altijd geloven. Ik vind sowieso de keuze niet reuze.

Paddington

Paddington

22-07-2016 om 08:12

Klopt

je moet ook altijd kijken naar meerdere bronnen.

Bij ons wordt nog veelvuldig gebruik gemaakt van de DS, leuke spellen en ook veel tweedehands te krijgen. Dochter heeft die van haar bij Used Products gekocht vorig jaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.