Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Zoom tegen Teams? Online onderwijs

Voordat ik de wiel opnieuw ga uitvinden...
Onze school heeft gekozen om met Teams te werken. Zelf heb ik vooral ervaring met Zoom. Is Teams in te richten zoals Zoom zodat ik bij voorbeeld de leerlingen "digitaal" hun hand kan laten opzetten?
Sini

Helpdesk

Is er geen ICT-helpdesk die telefonisch bereikbaar is? Ex doet dat, nu zelfs bijna dag en nacht. Ik weet het niet, kan de verhalen daarover niet volgen.

Tsjor

Nagevraagd

Ja, teams werkt als zoom, maar het werkt nu wel trager, omdat er heel veel gewerkt wordt met teams.

Succes

Tsjor

Ad Hombre

Ad Hombre

18-03-2020 om 10:02

tsjor

Net mijn eerste vergadering via Zoom gehad en dat werkt wat mij betreft prima. We hebben vanuit ons beroep natuurlijk wel een wat betere infrastructuur dan gemiddeld (600/60 MB verbinding, snelle WIFI).

Google Hangouts/Duo werkt ook prima. Mijn vriendin is natuurlijk GGZ, nbij haar hebben ze twee (beveiligde) omgevingen vor klantcopntacten/videobellen en dat blijkt allemaal gewoon te werken.

Zo stiekem zijn er best veel sectoren klaar om over te schakelen op een nagenoeg digitale weerkwijze. Dat scheelt natuurlijk enorm in de schade van zo'n lockdown.

Onderwijs

In het onderwijs wordt momenteel veel met teams gewerkt en het is lastig als iedereen een eigen programma gaat gebruiken. ik denk dat de vraag van IngridT daar vandaan komt.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.