Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Ante

Ante

24-09-2016 om 12:02

Zoon 13 jaar Overwatch spelen

Titel zegt het al; zoon van bijna 13 jaar wil outwatch spelen. Man heeft meegekeken maar twijfelt hierover. Het is een 12 plus spel. Dus qua leeftijd Ok. Het is een schietspel, niet heel realistisch.

Hoe kijken jullie hiernaar? We zijn er niet zo in thuis. Vinden heel wisselende informatie over geweld in games en invloed hierop op jongeren. Kennen jullie (of jullie kinderen) dit als een verslavend spel? Hij had 't ook over call of duty; daarover lees ik wel dat t realistisch geweld is en 18 +. Dat staan we echt niet toe nu.

Ik vind het moeilijk een mening te vormen omdat ik alle geweld naar vind. En dan blijft er weinig te gamen over.

Pubermoeder

Pubermoeder

24-09-2016 om 14:14

Ik denk dat je Overwatch bedoelt

Mijn zoon speelt dat sinds zijn 13e graag en zijn vrienden ook. Het is erg populair momenteel wat best bijzonder is voor een 12+ spel. Dat zegt wel iets over de kwaliteit. Vrienden van zoon spelen bijvoorbeeld ook call of duty maar doen graag mee met Overwatch. Ze spelen dan met meerdere jongens tegelijk online.
Volgens mijn zoon is het niet realistisch. De helft van de karakters is niet menselijk.
Inderdaad in tegenstelling tot Call of Duty. Dat is wel realistisch geweld en dat mag mijn zoon niet spelen.

Mijn zoon speelt meerdere spellen. Het is niet zo dat Overwatch bij hem meer verslavend is dan andere spellen.

Ante

Ante

24-09-2016 om 17:20

Overwatch

Ja, die bedoel ik. Ik haal nu verschillende games door elkaar geloof ik.

Anneke

Anneke

26-09-2016 om 15:21

Zoon is fan

Mijn zoon speelt het heel graag. Het is een spel dat je als groep speelt (ook met onbekenden) en je hebt ook steeds een andere rol in de groep, dat vind ik een pluspunt. Als genezer kun je bijvoorbeeld niet lekker scoren, maar je bent wel noodzakelijk voor een overwinning.
Een nadeel vind ik dat je "gestraft" wordt als je het spel voortijdig verlaat. Mijn zoon heeft beperkte speeltijd, en soms stopt de pc ermee als hij midden in een spel zit. Soms moet hij ook eten. Dat vindt hij... niet zo leuk.
Het spel is niet heel realistisch, vind ik. Er gebeuren allemaal dingen die niet echt kunnen en ik vind het ook niet al te smerig qua bloed. Ik heb al erger gezien.

Ga weg

Ga weg

03-10-2016 om 00:45

Overwatch is een prima spel

In het spel komt amper bloed voor. Het is een erg leuk spel met memorabele karakters. Je speelt als team en je moet een bepaalde trein naar voren krijgen door erbij te staan. Het is niet te gewelddadig en draait vooral om teamwork ik speel dit samen met m'n eigen zoon van 13

Ante

Ante

06-10-2016 om 13:16

Dank

voor jullie inbreng.
Hij mag 't gaan spelen. Nu nog even sparen..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.