Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Buitenland Buitenland

Buitenland

Dutch national costume?

Als zoonlief wordt toegelaten op school in Singapore dan moet hij o.a. ook een 'national costume' meenemen voor feesten en presentaties.
Nou wordt er volgens mij in de regio Rotterdam, waar we vandaan komen als sinds halverwege 19e eeuw geen klederdracht meer gedragen. En dan nog, klederdrachten zijn niet 'nationaal'. Volendam valt wat mij betreft volkomen af. Dat ligt in Noordholland, daar hebben we helemaal niets mee.

Ik neig nog het meest naar een oranje t-shirt, evt. met leeuwenpruik. Zoonlief voelt niets voor mijn suggestie van grasrokje of peniskoker nl. (we wonen in Papua).
Iemand nog andere suggesties?

Deze richting kun je ook op

Blauwe boerenkiel (blauw spijkeroverhemd), rode zakdoek, spijkerbroek met bretels en klompen?

Voetbal outfit van Nederlands elftal?

Marie

Marie

21-02-2014 om 12:04

overall

Gewoon blauwe overall, rode boerenbonte zakdoek om de nek en een paar klompen.

Sukran

Sukran

21-02-2014 om 12:47

T-shirt

Zoon heeft laatst op Schiphol bij die 'Nederlandse' winkel voor E14,- een mooi oranje t-shirt gekocht met in blauwe letters Holland op de voorkant en de Nederlandse leeuw. Vast ook buiten schiphol te krijgen en misschien op te sturen, als daar nog tijd voor is? Met 'internationale week' op school vorige week, oranje sokken erbij aan en gewoon uniform shorts. Vind blauwe kiel & zakdoek & klompen trouwens ook heel leuk maar vermoed dat zoon daar niet aan zou beginnen.

Papua...jemig, dat klinkt wel heel avontuurlijk!

Evanlyn

Evanlyn

21-02-2014 om 12:49

en de nationale feestdag...

is natuurlijk 5 december.

Jessica O

Jessica O

22-02-2014 om 13:48

en

Als je die zakdoek helemaal mooi om wil knopen dan moet je natuurlijk zo'n klompje hebben waar je de zakdoek doorheen kunt halen.
Zijn vast ook wel op te sturen, mocht je ze niet kunnen vinden, geef een gil, dan wil ik er wel 1 voor je versturen.

dirksmama

dirksmama

24-02-2014 om 02:11 Topicstarter

Oranje

Oranjeshirt hebben we, van Honig, met z'n naam er op!
Dat vindt hij zelf ook Hollands genoeg.
Boerenkiel, mwah, al zo'n acht generaties voor hem geen boeren...
Toch jammer van die peniskoker, maar ja, pubers he (maham, ben je gek of zo?)

Stenna

Stenna

24-02-2014 om 23:34

ik dacht

dat de dutch national costume een spijkerbroek met fleecejack was

Melissa

Melissa

25-02-2014 om 10:22

Nationale feestdag?

Waarom is die op 5 december? Wat doen we dan eind april eigenlijk?

Stenna

In Singapore is het warm. Dan wordt het Nederlands Nationaal Kostuum............: een afgeknipte spijkerbroek, een verwassen T-shirt en aan de voeten witte sokken met sandalen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.