Buitenland Buitenland

Buitenland

Met pijn in het hart: België voorlopig te mijden

Als hier een agent ("klabak", "smeris", "smurf", "drol",...) ook maar een haarlok gekrenkt wordt, staan onze magistraten al meteen klaar om een "streng" strafonderzoek te bevelen en worden er al meteen zware straffen in het vooruitzicht gesteld.

Als een dolgedraaide flik toeristen intimideert en -letterlijk- met de dood bedreigt ("Mocht het van mij afhangen, ik schoot jullie in het hoofd. Dat zou ik willen doen. Jullie denken dat jullie hier alles mogen”), dan weten onze magistraten van niks...

Hier is geen discussie mogelijk over wat aan de beelden voorafging, wat er zich al dan niet binnen-/buitenkader afspeelde. We zien en horen een dolgedraaide smeris en we zitten met een parket dat niks gezien en niks gehoord heeft, ook al staat het filmpje al een viertal dagen op de "social media".
Vreemd: als er al eens filmpjes opduiken, waarin anders gekleed tuig, met een andere werkgever, opduikt, dan gaat het razendsnel...
Overigens zou de discussie gegaan hebben over een al dan niet betaalde hotel- of campingrekening. Burgerlijk recht dus, waar de smurfen niet eens bevoegd voor zijn.

Jammer maar helaas: we kunnen de naleving van het UDHR en het Europees mensenrechtenverdrag blijkbaar niet langer garanderen.
Beter dus om B maar even te mijden. Laat ons hier maar eerst onze puinhopen opkuisen.
B is niet groot: je rijdt er zo omheen en onze wegen zijn ook al niet iets dat je erg mist.
Ik schaam me te pletter!
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/video-vlaamse-agent-gaat-helemaal-door-het-lint-tijdens-discussie-en-dreigt-ermee-mensen-neer-te-schieten~a740d4f2

Pooh Bear

Pooh Bear

10-02-2018 om 19:45

Agent

Die agent in dat filmpje is zeker fout. Het is jammer dat ze niet weten waar het filmpje vandaan komt en wie die agent is. Maar ik begrijp uit jou tekst dat ze ook niet naar hem op zoek gaan?

België mijden lijkt me een beetje overdreven ik neem aan dat niet al jullie agenten zo lopen te dreigen. Overal gebeuren wel dingen die je niet zou willen zien over je land.
Zag trouwens vorige week of zo ook een nogal schokkend filmpje met Nederlandse agenten erin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.