Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Buitenland Buitenland

Buitenland

Prijzen vergelijken met die in nederland

Door het heen en weer reizen ga je wel eens prijzen vergelijken en sommige dingen zijn erg opvallend;

DUUR;
Afwasmachine benodigdheden zijn hier extreem duur vergeleken bij NL. Er is maar een merk te krijgen en die maken daar duidelijk misbruik van. Dertig blokjes in een kartonnen doos 6,70 euro omgerekend, afwasmachinezout is zelfs 5,50 voor 2 KG! Ik kan me herinneren dat dat zout 1,50 was in NL, echt niet meer dan dat.
Sport clubs, zwemles en naschoolse activiteiten zijn even duur of soms zelfs duurder dan in Nederland.

GOEDKOOP;
IJsjes op straat kopen is hier extreem goedkoop, voor 0,15 cent heb je al een heerlijk room chocolade-ijsje. Er is hier dan ook geen monopolie van Ola ijs (Unilever).
En waspoeder; 2KG Ariel voor 3,-.
Verder zie ik hier veel producten uit China die ook bij het Kruidvat, Xenos of de Marskramer liggen voor minimaal 4x de prijs.
Medicijnen zal ik maar niet over beginnen, die zijn schrikbarend goedkoop, vergeleken met precies dezelfde van een merk. De gepatenteerde merkmedicijnen uit het westen zijn hier ook te krijgen maar wel voor het tienvoudige.
DVD's met de nieuwste films zijn hier gemiddeld 15x goedkoper, wel kopie en 100% illegaal natuurlijk.

Misschien wat bizar om te vergelijken, maar een begrafenis kost hier 5 a 10% van wat het in Nederland kost. En een huis kopen al snel 4x minder.
Oja en geheel verzorgde reizen naar de hier omringende landen zijn vele malen goedkoper dan vanuit NL boeken, zelfs als je de afstand verrekend.

Hoe zit dat bij jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

17-07-2012 om 19:50

Waar is hier?

Je maakt een prijsvergelijking tussen Nederland en .....?
Zonder land of tenminste werelddeel zegt dit helemaal niets.

Nogal verschillend

In Indonesië waar wij wonen moeten alle vaatwastabletten geïmporteerd worden. Tel transport naar afgelegen delen er bij op en je ziet de verklaring waarom je tussen de 20 en 30 USD voor een pak kwijt bent. De meeste mensen hebben gewooniemand ie de vaat oor ze doet, heel wat socialer als een vaatwasmachine: je helpt iemand aan een inkomen en de zeep is minder belastend voor het milieu.

Een pakje bamisoep kost nog geen tien cent, daarentegen.
Maar voor de mensen daar die moeten rondkomen van 500 USD per jaar is zo'n pakje een ongelooflijke luxe.

Prijzen van land tot land vergelijken vinding nogal tricky, omdat de omstandigheden in elk land anders zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.