Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Buitenland Buitenland

Buitenland

nichtje

nichtje

01-12-2010 om 11:32

Waar te beginnen: zonder paspoort in buitenland/partner


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nvk

Er is ook een nederlandse vereniging op kreta, misschien kan ze hulp krijgen van andere NLers daar

Het adres is :
Vereniging Nederlanders op Kreta
Stenimachou 3
71305 Heraklion
Greece

Tel : 0030 2810 311175

Contactpersoon : Patty Drakaki
e-mail : [email protected]

Primavera

Primavera

04-12-2010 om 18:24

Ambassade vroeg bij ons om mondelinge toestemming van de vader

Het hoeft inderdaad niet bij de geboorte, maar toen ik een Nederlands paspoort wilde voor mijn half-Italiaanse kinderen moest de vader ook mee naar de ambassade of het consulaat en werd er expliciet nog een keer aan de vader gevraagd of hij zijn toestemming verleende. Alleen een handtekening is dus niet altijd genoeg en als die man de paspoorten expres verstopt heeft denk ik ook niet dat hij meewerking zal verlenen aan het toekennen van de Nederlandse nationaliteit van zijn kinderen.
Ik denk echt dat ze alles op alles moet zetten om het in Griekenland zelf uit te vechten om te voorkomen dat zij op een gegeven moment wel veilig in Nederland kan blijven, maar haar kinderen niet. Ik zou inderdaad haar aanbevelen om Griekse blijf-van-mijn-lijf huizen te raadplegen en van daar uit een Griekse, mogelijk Atheense advocaat. De beste support die jullie uit Nederland kunnen geven zal geld zijn om een goede advocaat te bekostigen en morele steun (voor slachtoffers van huiselijk geweld is het vaak moeilijk om een uitweg te zien). Iemand die het heft in handen neemt en haar fysiek begeleid in deze stappen kan de doorslag geven om genoeg moed te hebben om ook werkelijk eruit te komen.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.