Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Buitenland Buitenland

Buitenland

Bianca1969

Bianca1969

11-07-2011 om 23:09

Wie woont er in duitsland?

wij gaan zeer waarschijnlijk binnenkort verhuizen naar Dortmund. manlief heeft een droombaan gevonden. hij blij, ik denk HELLUP!!!! ik heb geen verstand van scholen bijvoorbeeld. onze tweeling is nu bijna 6 en gaat naar groep 3. maar hoe zit dat in duitsland? persoonlijk zeg ik: groep 3 hier en dan naar duitsland, maarja....hoe lang doen ze bijvoorbeeld over het leren van de taal?
woningen zoeken kan ik wel (bedrijf daar gaat ook helpen en meebetalen), maar o waar moet ik beginnen.
ben op zoek naar tips of geruststellende woorden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brabander

Brabander

11-07-2011 om 23:22

Forenzen

forenzen vanaf Venlo? Ik heb zelf weleens grotere afstanden gereden voor mijn werk. Ligt eraan of jullie van plan zijn werkelijk voor de rest van je leven naar Duitsland te gaan.....

Brianna F

Brianna F

12-07-2011 om 08:03

Hier

Hier wordt ook geforensd vanaf Venlo.Het nadeel van in het buitenland wonen is dat je in Nederland geen AOW meer opbouwd.
Nadeel van in Nederland wonen en werken voor Duits bedrijf met waarschijnlijk een Duits arbeidscontract is dat je hypotheekrenteaftrek en zo in het geding komt. Dat hebben wij omzeild door een Nederlands contract te eisen.

sjalot

sjalot

12-07-2011 om 09:43

Rustig uitzoeken

Ik woon niet in Duitsland maar mijn man komt ervandaan en wij komen er vaak.
Wat leuk voor je man dat hij zijn droombaan heeft kunnen krijgen! Maar ik kan me voorstellen dat jij nu helemaal in de stress bent van hoe je het allemaal moet regelen. En net nu in de vakantie...
Ik zou zeggen: rustig aan. Het gaat je niet lukken, denk ik, om je kinderen aan het begin van het nieuwe schooljaar in Duitsland op school te krijgen. Neem dan maar liever rustig de tijd om alles uit te zoeken.