Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

denise

denise

28-09-2011 om 09:45

Aanpassing convenant

Ik ben een paar jaar geleden gescheiden en is er een convenant opgesteld. Nu wil ik graag het convenant aanpassen met een gedeelte dat wanneer 1 van de kinderen naar het ziekenhuis/ehbo moet, dan dat 1 van de ouders mee gaat ipv de vriend/in van de ouders. Of dat het in ieder geval in overleg gaat, wie er mee gaat.

Heeft iemand ervaring met het aanpassen van een convenant? Hoe gaat e.e.a. in zijn werking en wat zijn de kosten ongeveer?
Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

28-09-2011 om 11:29

Dat verschilt

wij hebben een convenant dat omde zoveel jaar wordt herzien. Kind wordt ouder tenslotte en voor een dreumes/peuter moet je andere dingen regelen als voor een kleuter etc.
Wij maken slechts een aanvulling op het convenant met de nieuwe afspraken. Tekenen dat in 3-voud en brengen 1 naar de advocaat voor opname in het dosier.
Kosten: 0 euro.
Tegen de tijd dat we ons er niet aanhouden en we het er niet over eens zijn kunnen we het dan wel eens voorleggen aan een rechter.

Of je doet het de hele formele weg: en dan zul je of gezamelijk de wijziging moeten laten bekrachtigen of als de andere ouder het er niet mee eens is een volledige rechtsgang doorlopen. Kosten zijn dan natuurlijk veel hoger.

Is het je dat waard? Hoe goed is de band van je kinderen met die andere partner. Ik zou er bv geen bezwaar tegen hebben als de vrouw van mijn ex met mijn dochter naar een arts gaat als dat zo uitkomt. Zij hebben een heel goede band met elkaar. Maar omdat ze grotendeels bij mij woont komt dat niet voor. Afspraken plan ik gewoon in mijn tijd. Mocht er in hun tijd iets gebeuren dat een spoedbezoek nodig maakt hoop ik vooral dat ze gaan en dan mij maar later inlichten dat ze zijn gegaan. bv met een blaasontsteking in de vakantie zou ik het heel vreemd vinden als mijn ex dan vrij moet nemen om met zijn dochter naar de ha te gaan terwijl zijn vrouw gewoon thuis is. Of dat ze mij zouden bellen dat ik dat moet doen.

En als er naar de EHBO gegaan moet worden, dan moeten ze vooral gewoon gaan, en dan mij later inlichten. het welzijn van het kind is dan belangrijker dan mijn belang om de nieuwe partner van mijn ex of mijzelf op afstand te houden.

Inprincipe gaan de ouders mee, maar als het beter anders kan dan is dat geen probleem.

Muggenziften

Misschien niet een antwoord op je vraag maar ik vind het echt muggezifterij.

Je kunt er ook vanuit gaan dat oop de partner het goed voorheeft met het kind en er zijn gevallen dat er niet te kiezen valt wie er mee gaat. Ik zou dit echt loslaten: dit is een bezwaar vanuit jezelf en heeft neits met het kind te maken.

Emine

Jade

Jade

28-09-2011 om 13:07

Hmmmm....

"Of dat het in ieder geval in overleg gaat, wie er mee gaat."

Als je kind richting EHBO moet is dat voor een spoedgeval lijkt mij.......wil je dan werkelijk waar dat er eerst wordt overlegd wie er mee gaat??

En stel dat kind bij de vriend/in is (ouder is even weg voor een boodschapje of zo), er gebeurt een ongeluk(je), wil je dan gaan wachten totdat de ouder er is?? Of wil je dat de vriend/in EERST naar de EHBO gaat en onderweg dan gaat bellen, zodat de ouder(s) naar het ziekenhuis kunnen gaan?

Gaat het kind voor controle voor iets naar het ziekenhuis dan kan ik me voorstellen dat je wilt dat er een ouder mee gaat. Maar is dat niet te overleggen?? Ik krijg het vermoeden van niet, gezien je vraag hier

Ely

Ely

28-09-2011 om 13:42

Overleggen

Is er een (nare) aanleiding dat je dit nu wilt? Misschien dat bespreken met je ex?
Zoals reacties hierboven ook al zeggen, de spoedeisende hulp zou ik niet Willem vertragen met dit soort afspraken als ik jou was. Maar je kunt misschien afspreken dat in te plannen afspraken zoveel mogelijk door de vader worden gedaan?

Ik ben zelf nu 8 jaar stief en geloof me: het is echt in het belang van het kind (nu 10) dat ik met hem naar arts enzo kon. Anders was of de boel regelmatig vertraagd geweest of hij had met iemand gemoeten die hij minder goed kent.

Maar goed eea hangt natuurlijk of van de onderlinge relaties dus vandaar mijn tip: bij spoed geen procedures.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nien

Nien

28-09-2011 om 13:55

Er is vast een aanleiding

waarom je dit in het convenant wil zetten. Lukt het niet om dit te bespreken met je ex? Eerlijk gezegd denk ik niet dat het dan veel zal schelen of je het in het convenant opneemt of niet. Wat kan je er uiteindelijk aan doen als het toch gebeurd?
Praktisch is het ook niet altijd haalbaar. Zeker niet bij nood. Bij mij is ooit een oppas naar de EHBO gegaan met kind. Lastig dat ik er niet bij kon zijn, maar gelukkig een hele lieve vertrouwde oppas. Alles kwam helemaal goed.

denise

denise

29-09-2011 om 14:04

Aanleiding

Misschien heb ik het een beetje te zwart/wit omschreven. Natuurlijk wil ik dat vriendin van ex mee gaat naar eerste hulp, of wie dan ook in de buurt is. Mijn kind staat voorop.
Maar dit was niet levensbedreigend; dochter had dikke vinger omdat ze 's middags een bal erop had gekregen. Ik woon 1 straat achter exman. Dochter en vriendin van ex kunnen elkaar niet luchten of zien, altijd ruzie, etc. Ex had een vriend op bezoek, dus wilde s avonds (toen de vinger dus dikker werd)niet naar de Hap. Kleine moeite om mij te bellen en e.e.a. te overleggen.
Helaas wordt er niet overlegd. Pas nadat ze na lange tijd in zhuis zaten te wachten weer naar huis kwamen, kreeg ik een smsje. Dochterlief had liever mama bij zich gehad ipv vriendin van exman. Om verdere voorvallen te voorkomen, wilde ik het opnemen in het convenant. Vandaar...

En toch.....

....lijkt mij in deze het sop de kool niet waard. Hoewel ik begrijp dat het je zeer doet hoor. Op het moment dat ik dit schrijf, zit ook mijn eigen kind bij een arts, samen met stiefvader en belt stiefvader net dat het lang gaat duren omdat het dramatisch verloopt (kind volledig in paniek omdat de arts er tegen tekeer is gegaan toen het te pijn deed een kind ging huilen). Ik hoor hem op de achtergrond gillen dat hij wil dat mama komt. Toch gaf kind vooraf aan liever met mijn partner te willen gaan. Nu roept het om mama.

Wat ik bedoel te zeggen: leuk is het nooit. En JUIST omdat het niet levensbedreigend was vind ik het niet zo heel gek dat jij pas naderhand gebeld bent. Als ze zou zwaargewond, etc. Dan vind ik idd dat er meteen gebeld moet worden om de ouder waar het kind op dat moment niet is naar de rampplek te kunnen doen spoeden. Maar nu, ze zijn geweest. En tenzij ze het kind gigantisch heeft afgeblaft oid denk ik dat je daar weinig over kunt zeggen.

denise

denise

30-09-2011 om 11:36

Jullie hebben gelijk

Ja, jullie hebben eigenlijk wel gelijk. Ik was zo boos dat ik waarschijnlijk niet nuchter reageerde en ook hier het berichtje neerzette zonder even normaal te denken.
Toch handig, dat Ouders Online, brengt je weer even terug op aarde
Bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.