Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

ff anoniem

ff anoniem

29-06-2011 om 17:30

Advies gevraagd

Om herkenbaarheid te voorkomen wil ik niet te diep ingaan,maar ik wil scheiden, mijn man functioneert niet meer(verslaving)ik heb kleine kids (hij kijkt er totaal niet naar om,vandaar IK)en ik trek de kar helemaal alleen,man doet echt he-le-maal niets, niet in huis en niets met de kids,kan niet meer zelfstandig opstaan om te gaan werken, moet echt elke dag fysiek wakker gemaakt worden met alle ruzies van dien, ik loop op mijn tenen, schreeuw tegen de kids en heb elke dag megahuilbuien, ik wil en kan niet meer, nu wil ik zo snel mogelijk scheiden,maar ik ben bang dat hij toch niet weggaat,heeft geen enkele vriend meer over en kan nergens naar toe,wie heeft er ooit in deze situatie gezeten en kan me advies geven.En met name, wat is de snelste manier om te scheiden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat is het probleem?

"maar ik ben bang dat hij toch niet weggaat,heeft geen enkele vriend meer over en kan nergens naar toe"

Dan ga je toch zelf? Dat is meteen ook de snelste manier: gewoon vertrekken. Zorg voor tijdelijk onderdak, bij familie, vrienden, informeer desnoods bij de crisisopvang. Vervolgens stap je naar de advocaat en vraag je de scheiding en voorlopige voorzieningen aan, dit houdt in dat je het verblijf in je huis aanvraagt. Tegelijk ga je op zoek naar een definitieve plek voor jou en de kinderen.

Het officiele deel zal moeilijk liggen ivm de verplichting van het ouderschapsplan, maar stap 1 is de feitelijke situatie veranderen.

ff anoniem

ff anoniem

29-06-2011 om 18:33

Oke

Vertrekken en tijdelijk ergens anders inwonen is geen probleem, als ik het goed begrijp vraag ik toch wel mijn huis terug, ik heb het hoofdinkomen en betaal ook de huur, moet hij er dan binnen een bepaalde tijd uitzijn zodat ik terug kan,ik heb hier helemaal geen verstajes van en weet dus ook niet wat de verplichting vh ouderschapsplan betekent en wat zou daar dan de moeilijkheid moeten zijn?

bedankt al iig voor je snelle vorige antwoord

Probleem ouderschapsplan

Ik ben gescheiden voordat het ouderschapsplan werd ingevoerd, dus geen ervaringsdeskundige daarin. Voor zover ik weet mag je tegenwoordig niet meer scheiden voordat er een plan gemaakt is met afspraken over zorg en financieel onderhoud. Tenzij een van de partijen hier niet toe in staat is of er sprake is van bv geweld. Maar dat is allemaal van later zorg, wat jij nu moet regelen is de feitelijke situatie en idd kun jij vorderen dat hij de woning verlaat. Heb je het onderwerp scheiding overigens al bij je man aangekaart? Want als hij het er wel mee eens is, maakt dat het wel makkelijker natuurlijk.

Ook ff anoniem

Ook ff anoniem

30-06-2011 om 01:16

Wegwezen.

Ik neem aan dat je huurt van een woningbouwvereniging? Bel die dan voor informatie. Ooit ben ik uit mijn eigen koophuis vertrokken, mijn ex wilde niet vrijwillig weg, dat werd dus een rechtszaak. Heb een paar maanden woonruimte moeten improviseren maar uiteindelijk werd hij er door de politie uitgezet. Als jij de hoofdhuurder bent zal het allemaal wel loslopen. In een andere, soortgelijke, situatie ben ik met een sterke vriend naar (andere) ex toegegaan en hebben hem geïntimideerd. Niet de elegantste oplossing, maar het kan wel effectief zijn.

Het voelt heel onredelijk aan om je huis te moeten verlaten omdat de ander vertikt te vertrekken maar op een gegeven moment moet je praktisch denken. Als de ander niet weg wil, zit er soms niets anders op dan zelf maar te verkassen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.