Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Advies gevraagd [ex geen tijd, kinderen weer bij mij]

In oktober heb ik mijn relatie na 13 jaar beeindigd.
We gingen al jaren als broer en zus door het leven en daarnaast kwamen er steeds meer irritaties. Ex heeft nog tot begin mei bij ons gewoond en ondertussen een ander huis gezocht. Hij kocht een huis waar hij alles in moest verbouwen. Dat is hem wel afgeraden door verschillende mensen maar hij wilde perse een groot huis en dit was betaalbaar.
We hebben afgesproken dat de kinderen 1 avond in de week en om het weekend bij hem zijn. Over de vakanties zijn geen vaste afspraken gemaakt maar dat zou in principe voor de helft bij mij en voor de helft bij hem zijn. Nu heb ik de kinderen de hele mei vakantie gehad, de zomervakantie zijn we 3 weken weggeweest met de kinderen. Ex is meegeweest omdat dat nog was afgesproken. de rest van deze zomervakantie zijn ze bij mij, op de afgesproken dagen na. ( volgende week zijn ze op kamp en daarna moeten ze weer naar school) Over de herfstvakantie heb ik geprobeerd te praten met ex maar hij zegt geen vrije dagen meer te hebben dus kan hij de kinderen niet de hele vakantie bij zich hebben.
( komt dus weer grotendeels op mij neer )
Nu zouden de kinderen op vrijdagavond al naar hem gaan voor het weekend, maar hij moet telkens werken op die vrijdagavond en dus zijn ze ook hier.
Wanneer ik met hem probeer te praten klaagt hij dat hij helemaal geen vrije tijd / dagen heeft omdat hij nog steeds aan het verbouwen is in zijn huis en de kinderen heeft. ( Hij woont tot nu toe nog bij zijn ouders in en gaat as weekend naar zijn eigen huis dat nog niet af is en de eerste maanden ook nog niet af zal zijn )
Persoonlijk vind ik het niet mijn zaak dat hij nog verbouwt en dat hij zijn verantwoordelijkheid moet nemen tov de kinderen en zijn afspraken. Ik houd mij daar keurig aan maar heb de kinderen ( door zijn werk enz) veel vaker dan afgesproken is. Als ik met hem daarover praat ben ik een zeurpiet. Wat is nou redelijk ?
Er staat niks op papier, en dat wil hij ook niet. Onze verhoudingen liggen nu nog goed en die wil ik niet verpesten maar ik wil graag dat er duidelijkheid komt. Ben ik nu een zeurpiet?
bedankt voor jullie reactie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kies voor de kinderen...

Dit is een lastig probleem wat ik ook wel herken. Mijn ex gebruikt me ook te makkelijk als uitvalmogelijkheid. Hij heeft z'n moeder als alternatief, maar die kan de kinderen niet goed hebben. Dus heb ik eigenlijk geen keus vind ik zelf. Ik wil niet dat de kinderen de dupe worden, dus vang ik ze extra op.
Jouw ex heeft zich behoorlijk verkeken op zijn project en daarnaast nog een drukke baan. Hoe makkelijk kun jij tijd vrij maken? Niet dat het een excuus is, maar voor hem is het dat waarschijnlijk wel want jij komt blijkbaar niet in de problemen als hij zijn afspraken afzegt. En is je ex zo makkelijk omdat hij weet dat ze toch wel bij jou terecht kunnen.
Ik zou met mijn ex een plan maken. Hij gaat nu z.s.m. zorgen dat hij zijn kinderen in een enigszins leefbaar huis kan ontvangen. Desnoods besteedt hij de meest essentiële dingen uit. Als dat zover is, moet hij zich aan de afspraken houden... en die moeten toch echt op papier (bij elke scheiding hoort tegenwoordig een ouderschapsplan!)... Maar doe dat in een ongedwongen sfeer, 's avonds aan de keukentafel. Een goede onderlinge verstandhouding is heel veel waard! Ik vind de huidige omgangsregeling echt minimaal... dus als hij zich daarvoor op z'n werk afspraken moet maken, dan heeft hij dat maar te doen. Dat moet jij ten slotte ook!

ponpon

ponpon

05-08-2010 om 22:19 Topicstarter

Dank je voor de reactie

ik heb vandaag aan hem gevraagd of we er dit weekend over kunnen praten en dan de afspraken op papier kunnen zetten. Hij vindt het nog steeds onzin maar ik probeer het wel door te zetten. Ben benieuwd...

amk

amk

07-08-2010 om 17:51

Op papier

zal wel moeten want dat ben je per 1 maart 2009 verplicht: het ouderschapsplan. Ook verplicht voor ouders die niet getrouwd waren maar slechts samenwoonden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.