Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Valentina

Valentina

30-01-2012 om 11:43

Afzien van indexeren

Mijn ex, met wie ik goed contact heb en die altijd keurig alimentatie betaalt voor onze dochter, heeft gevraagd of ik ermee akkoord ga dat hij de alimentatie niet meer indexeert. Zijn motivatie was dat hij liever onverplicht dingen betaalt. Naast de alimentatie betaalt hij o.a. de sportclubjes en koopt hij regelmatig kleding.
Voor de lieve vrede ben ik maar akkoord gegaan, het gaat om een paar euro per maand en ik wil niet dat hij stopt met betalen van de extra dingen, maar ik vind het wel een zwaktebod. Stel dat ik in de toekomst wil dat hij wel de indexeringen weer betaalt, kan ik daar dan op terugkomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Valentina

Ik zou hem duidelijk maken dat je er voor dit jaar mee accoord gaat maar je niet verplicht om er ook volgend jaar vanaf te zien. Gewoon per jaar bekijken lijkt me.

Met "niet meer indexeren" wat impliceert dat hij het helemaal niet meer zal indexeren zou ik niet accoord gaan. En ik zou hem dat ook gewoon duidelijk maken, en een en ander op schrift zetten. Dat laatste is voor hem ook van belang, want als jullie nu afspreken dat je dit jaar van indexering afziet en je bedenkt je in juli dan kan je hem het LBIO op zijn nek sturen en heeft hij een (bewijs)probleem.

Succes ermee

Temet

Valentina

Ik zou hem duidelijk maken dat je er voor dit jaar mee accoord gaat maar je niet verplicht om er ook volgend jaar vanaf te zien. Gewoon per jaar bekijken lijkt me.

Met "niet meer indexeren" wat impliceert dat hij het helemaal niet meer zal indexeren zou ik niet accoord gaan. En ik zou hem dat ook gewoon duidelijk maken, en een en ander op schrift zetten. Dat laatste is voor hem ook van belang, want als jullie nu afspreken dat je dit jaar van indexering afziet en je bedenkt je in juli dan kan je hem het LBIO op zijn nek sturen en heeft hij een (bewijs)probleem.

Succes ermee

Temet

Valentina

Valentina

30-01-2012 om 13:43

Bedankt

Bedankt, Temet. Ik heb net nog even nagekeken, maar het gaat dus om nog geen 2 euro per maand dit jaar (1,9%). Waar je al niet over kunt zeuren ;-(

Controledingetje

Hij vraagt dan ook om de indexering helemaal stop te zetten begrijp ik. Dat loopt op, zo over een jaar of vijf (en daarom moet je er ook niet mee akkoord gaan).

Het is een controledingetje natuurlijk. Hij kan extra uitgaven doen als het hem uitkomt, maar maandelijkse alimentatie moet gewoon betaald worden, ook als het niet uitkomt. Dus hoe lager die alimentatie, hoe beter.

Groeten,

Temet

amk

amk

30-01-2012 om 20:47

Nu wel

nu is de indexering 1,9% het is ook wel eens 16% geweest.
En dat jaar na jaar scheelt toch wel heel veel. Denk aan het rente op rente effect bij een spaarrekening.

Wat Temet ook zegt: leg vast dat je er voor dit jaar van af ziet, maar dat dat niets zegt over de nog komende jaren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.