Echtscheiding en erna

Date
19-01-2011 om 22:16
Agenda online?
Zeer binnenkort gaan aanstaande ex en ik apart wonen. Om afspraken te maken omtrent de kinderen, vakanties, vrije dagen, dokters afspraken, feestjes enzovoorts, wil ik een agenda op internet gaan gebruiken. Dus één waar zowel ex als ik (en misschien de kinderen ook wel nu ik er zo over nadenk) kunnen inloggen en invullen. Heeft iemand ervaring met iets dergelijks?
Date

muizemeis
19-01-2011 om 22:28
Date
Wij gebruiken de agendafunctie van Gmail, gratis en erg makkelijk en ook uit te printen. Wij hebben voor de kinderen een gmailaccount gemaakt en daarmee kunnen wij beiden inloggen. Ons bevalt het erg goed.
Muizemeis

Annemiek68
20-01-2011 om 07:51
Cozi
Hoi,
Cozi..com werkt prima als gratis online kalender. Kleurcodes voor iedereen in het gezin, eenvoudig invoeren en erg overzichtelijk.
Groeten,
annemiek

amk
20-01-2011 om 09:21
Ervaring
heeft ons inmiddels geleerd dat een gewoon je eigen agenda bij houden en daar alles inschrijven vele malen prettiger werkt. Al die verschillende agenda's leidt tot dingen vergeten te melden, verwijderen etc. Of je kijkt even niet etc.
Wij bellen gewoon even om wat te verzetten / plannen. Daar is de handige uitvinding voicemail en sms erg practisch voor.

albana
20-01-2011 om 10:42
Gezinsagenda
Wij (kinderen van gescheiden ouders en een erg vroege vorm van co-ouderschap) hadden vroeger een 'gezinsagenda'. Daarin stonden afspraken van ons (ouderavond inclusief aanvangstijd) en zowel vader als ook moeder schreef er dan in andere kleur (rood of groen) bij of ze mee gingen of konden, of ze samen gingen of elkaar bij school ontmoeten en wie ons bracht b.v.
Dan stond er bij de dinsdag: Albana 8.00 uur ouderegeprek meneer wielewaal. En dat schreef mijn moeder dan op (omdat we daar toevallig waren als het briefje kwam) en dan kwam erbij 'mama brengt, 7.45 bij school' . En daarna las mijn vader het en schreef erbij 'papa gaat ook mee, zie jullie bij school'. Alles wat ons betreft werd eringeschreven, schoolcijfers, partijtjes, kleding die we vergeten waren of nog gekocht moesten worden, kappersafspraken, tandarts, of er extra aandacht aan huiswerk moest worden besteed en ga maar door. Meestal werd er de bewuste week dat iets speelde pas bijgezet wie mee ging en wie bracht. Dat herinner ik me nog wel.
Wijzelf (broer en ik) interesseerden ons voor die agenda amper,alleen de onvoldoendes waren ons een doorn in het oog en probeerden we weg te moffelen Zowel vader alsook moeder attendeerde ons regelmatig erop dat we dát de andere ouder moesten laten lezen.
Waar we waren, daar was 'onze' agenda.
Voor school hadden we onze eigen agenda en partijtjes konden we zo wel onthouden en de rest lieten we van onze ouders afhangen.....Als die ons er niet aan herinnerden aan afspraken en ons stuurden interesseerde het ons écht niet.
Dat werkte voortreffelijk.
Maar ik denk dat het een utopie is dat de kinderen daar dingen inzetten en er hun aandeel in hebben. Zelfs pubers.
Nadeel van een online-agenda lijkt me wel dat je die alleen kan inkijken als je on-line bent. Zijn jullie dat ook als je voor de schoolpoort staat? En je man die ochtend erin heet gezet dat dochter om 16.00 uur een afspraak heeft met de dokter? En jij de hele dag op je werk bent geweest? (ik noem maar wat)
Voor mijn ouders was het zo'n beetje na de begroeting het eerste wat ze deden. In die agenda kijken.
groeten albana

muizemeis
20-01-2011 om 21:41
Google agenda
Nog even een aanvulling over de google agenda. je kunt ook je eigen agenda eraan koppelen en dan ziet je ex ook jouw afspraken, als je op goede voet staat kan dat anders niet natuurlijk.
Google agenda is ook op mobieltjes goed te bekijken, is ook te synchroniseren met outlook(heb dat van horen zeggen), en met sommige agenda's op mobieltjes.
Muizemeis

Date
20-01-2011 om 23:53
Leuke tips
Bedankt voor de tips! Ja, we zijn zo vaak online dat ik denk dat het wel kan werken. Een papieren agenda mee heen en weer lijkt me niet handig. Dan kan ik in de week dat de kinderen bij vader zijn er niets inzetten. Een doktersafpraak op dezelfde dag zal natuurlijk wel op een andere manier worden doorgegeven. Het gaat me meer om langere termijnplanningen. Vakantie, dagje uit, wisselen van dagen omdat een van de ouders een feestje heeft. Ik heb al een googleaccount. Eens kijken wat ik van de agenda vind. En anders ga ik cozi bekijken.

*Lotus*
21-01-2011 om 10:42
Googleagenda
Mijn ex en ik hebben beide een eigen account en we hebben een subagenda die we gedeeld hebben. Zo zien we alleen de gedeelde agenda van elkaar, maar van ons zelf niet.. Erg makkelijk, want dan heb je 1 agenda en niet 2.
En idd.. ik heb een iphone, dus kan overal mijn agenda zien.
Succes date!