Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

klaproos

klaproos

10-01-2013 om 15:03

Al die spullen! Spullen van ex in huis.

Mijn dochter is deze nazomer gescheiden.

Haar nu ex heeft altijd bijzonder veel spullen gekocht en verzameld, en ook al woont hij nu elders bij een maat, heel veel spullen staan nog bij haar, deels in huis, deels in de berging. Dochter kan zelfs haar fiets niet in de schuur zetten. Steeds belooft hij haar om op datum x spullen te komen halen, maar altijd is het maar een klein beetje en dan schuift de tijd maar door. Hij weet niet waar hij alles moet laten.

Wat is wijsheid?

Ze is in staat alles te laten ophalen door een of andere instantie, maar weet ook dat veel dingen nogal geld hebben gekost en dat wil ze hem niet aandoen. Maar ze wil ook verder met haar eigen leven en niet steeds weer tegen al die zooi aan lopen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Termijn geven

In etappes de strop aanhalen , dat is het enige dat erop zit.
Eerst een vriendelijk briefje: ik wil van de zooi af, regel svp externe opslag, wil je svp een datum aangeven waarop je de spullen komt ophalen, ik kan niet op de volgende dagen..., zeg jij het maar.

Als er geen reactie komt rappeleren: ik wil dat je nu binnen x weken de spullen komt halen, ik wil van die spullen af.

Als er geen reactie komt: Je krijgt tot datum x om de spullen op te halen, daarna gaat de boel bij het grofvuil.

De laatste en mogelijk ook de een na laatste brief aangetekend verzenden.

Ik zou wel redelijke termijnen - dwz meerdere weken - stellen, maar dan nog moet het toch mogelijk zijn om met dit stappenplan in een paar maanden van de zooi af te zijn. Wat ze eventueel zou kunnen doen is de boel alvast in dozen stoppen en ze zou zelfs alvast eens kunnen bellen met een opkoper wat die ervoor overheeft. Dat kan ze dan ook nog melden: als je het niet ophaalt gaat het naar de opkoper.

Daarna is het jammer maar helaas. Hij moet maar externe opslag regelen, je dochter is geen Shurgard.

Groeten,

Temet

Brengschuld of haalschuld

..eindeloos heb ik daar ruzies over gezien toen ik bij de rechtswinkel werkte (heb jij bij dezelfde gezeten Temet? nooit gevraagd...)...

Heel erg vervelend voor je dochter.
Verder kan ik het niet beter zeggen dan Temet, maar ik zit nog wel te bomen hoe je nou echt het probleem bij die ander kan leggen. Dat zou toch wel ideaal zijn. Hij zit nergens mee ondertussen, dat klopt gewoon niet.

amk

amk

10-01-2013 om 18:01

je kunt na die stap nog een aanhangwagen huren / lenen en het letterlijk bij hem op de stoep zetten.

Rodebeuk (ot)

Denk niet dat we bij dezelfde rechtswinkel gezeten hebben, want ik zat bij het Juridisch Spreekuur Gedetineerden, en onze cliëntèle kon naar de aard der zaak geen spullen ophalen of wegbrengen

Geheel terzijde: ik zat daar dus een beetje misplaatst tussen alle strafrechtfanaten, maar leuk en interessant was het wel.

Groeten,

Temet

Klaproos

Klaproos

10-01-2013 om 23:18

Tja, wat rb zegt

Dat is zo waardeloos: zij zit met het probleem.
Hij niet. Nou ja, als hij iets ophaalt is het alleen maar gezeur hoe lastig dit allemaal voor hem is. Geld voor externe opslag heeft hij niet. Er staat al van alles bij zijn ouders die nog enkele (boemerang)kinderen thuis hebben.
In dozen stoppen gaat niet. Het is hout, tegels, gereedschap, visspullen. Zwaar spul waar hij ooit nog wat mee wil.

Klaproos

Klaproos

11-01-2013 om 08:47

Kwaad en teleurgesteld

Vannacht werd ik ineens kwaad wakker. Kwaad en teleurgesteld over de hele situatie. Toen ze nogal halsoverkop trouwden gaf ik hem het voordeel van de twijfel, maar de praktijk is zo anders uitgepakt. Mede dankzij al het klussen en zijn gebrekkige zelfkennis/overschatting van wat hij kan is al haar spaargeld verdwenen - en zit ze nog met een naar restant van een gebrekkige badkamer met een raar lek.
En nou al die spullen nog, al maandenlang.

Pfoe, dat geeft als moeder een machteloos gevoel. Waarom ging dit allemaal zo.

Affijn, kwaad zijn helpt niet en er komt geen cent mee terug. Proberen mijn dochter support te geven en naar de toekomst kijken. Lessen zijn duur em ondervinding is de beste leermeester.

Nou kijk eens aan

"Het is hout, tegels, gereedschap, visspullen. Zwaar spul waar hij ooit nog wat mee wil. "

En dat gaat dus nooit gebeuren, in elk geval niet in 2013. Daar staat zijn hoofd namelijk nu helemaal niet naar (en misschien wel nooit)

Termijn geven, ik zei het al. En daarna het hout naar een huttenbouwdorp ofzo (of het grofvuil), de tegels en visspullen op Marktplaats en het gereedschap naar Gered Gereedschap (of ook op Marktplaats).

Groeten,

Temet

Opkoper

Termijn stellen, inderdaad, en wellicht een afspraak maken met een opkoper van bouwmaterialen om de waarde te bepalen. Afspraak voor waardebepaling doorgeven aan ex. Hij mag erbij zijn.
Ja, er zijn mensen die overal stapels rotzooi achter laten. In hun hoofd zien ze niet de rotzooi, maar de schitterende dingen die ze daarmee ooit willen gaan maken. Dat dat 'ooit' nooit komt bestaat eenvoudigweg niet.

Tsjor

Klaproos

Klaproos

11-01-2013 om 13:45

Ooit

Ha tsjor, wat zeg je dat mooi. Al die mooie dingen die hij in gedachten heeft. De spijker op zijn kop. Dromen, dromen...

Dochter was vanochtend bij de psych waar ze sinds kort eens per maand heen gaat ( ze kent hem van haar burn out anderhalf jaar geleden en heeft de gesprekken opgepakt) en aan de orde kwam dat ze steeds weer loyaal is, haar grenzen verschuift. Ze moet nu de regie nemen en zich daaraan houden. Hele klus!

Of ze verhuist het geheel aan zijn spullen naar de goedkoopste opslag: zij is er vanaf, meteen. Ze betaalt 1 of 2 maanden huur, vooruit en geeft hem de sleutel (aangetekende brief misschien zelfs) en contract. Zo duur hoeft de opslag ook weer niet te zijn en soms is er voor de eerste maanden een speciaal tarief. Het kan een snellere manier zijn die en netjes is en de verantwoording bij hem legt.

Tinus_p

Tinus_p

11-01-2013 om 18:18

Werkt niet

Judith:
"Of ze verhuist het geheel aan zijn spullen naar de goedkoopste opslag: zij is er vanaf, meteen. Ze betaalt 1 of 2 maanden huur, vooruit en geeft hem de sleutel (aangetekende brief misschien zelfs) en contract. Zo duur hoeft de opslag ook weer niet te zijn en soms is er voor de eerste maanden een speciaal tarief. Het kan een snellere manier zijn die en netjes is en de verantwoording bij hem legt."
Dat werkt niet. Zij sluit namelijk een contract af, en bovendien meestal met een verplichte automatische incasso op haar rekening. Zij heeft dus de betalingsverplichting bij wanbetaling.

+ Brunette +

+ Brunette +

11-01-2013 om 19:12

Het stappenplan van temet

Zo zou ik het ook doen en waarschijnlijk niet eens per aangetekende brief, een sms of e-mail vind ik genoeg bewijs. En als het nou een nette, correcte jongen was... Hij heeft haar spaargeld er helpen doorjassen, dan moet hij niet zeuren. Zet in de berichten vooral iets in de zin van "als ik niets van je hoor, neem ik aan dat je het ermee eens bent". En als hij protesteert, streng blijven. Anders verzint ze maar een smoes dat ze zelf opslagruimte nodig heeft voor spullen die ze heeft gekregen of voor spullen van een familielid, pas gescheiden vriendin, enz.

Tinus_p

Tinus_p

12-01-2013 om 09:26

Bewijs

Brunette:
"een sms of e-mail vind ik genoeg bewijs."
dat vind jij, maar het is niet zo.

koentje

koentje

12-01-2013 om 10:16

Idee....

de spullen op marktplaats zetten en hem een linkje sturen?

IngeM

IngeM

12-01-2013 om 10:22

En tijdelijke opslag

Je zou een opslag kunnen huren voor drie maanden. Alles daar heen brengen. Ex informeren dat alles daar staat en dat hij drie maanden de tijd heeft om het op te halen of opslag op eigen kosten te verlengen.
Dan moet je nog wel een deal maken dat alles wat opgeslagen is, wordt vernietigd bij afloop huurtermijn.

Ingem

Leuk bedacht, maar ik denk niet dat het werkt. Het punt is dat die opslagjongens dan die opslag moeten gaan leeghalen, en dat willen ze niet. Of slechts tegen forse kosten. en die kosten komen voor rekening van de contractspartner, ofwel de dochter van Klaproos.

Nav Brunette: inderdaad was die aangetekende-brieftip ingegeven door de angst voor discussie en bewijsproblemen, er zijn wel andere mogelijkheden denkbaar maar dan zou ik toch wel denken aan een stuk of 3 getuigen die eromheen staan als meneer plechtig belooft dat hij alles op datum x ophaalt en dat het anders in de container mag. Ofzo.

Bij twijfel: aangetekende brief. En eigenlijk is het kul, want uit het feit dat je een aangetekende brief hebt verzonden blijkt niet wat de inhoud van die brief geweest is, maar in de praktijk werkt het nog steeds.

Groeten,

Temet

Klaproos

Klaproos

12-01-2013 om 19:45

Tja

Alles naar een tijdelijke opslag brengen kost mijn dochter alleen maar veel moeite ( iemand zoeken met een aanhangwagen, al die spullen versjouwen) en geld ( want hij heeft geen geld voor zoiets) dus dat wordt het niet.
Toch maar de methode zoals eerder genoemd door een van jullie. En daar strak aan houden. Geduld en onverzettelijkheid.

+ Brunette +

+ Brunette +

12-01-2013 om 19:58

Aangetekende brief

Een aangetekende brief zal wel meer rechtskracht hebben dan mailtjes en dergelijke maar ik neem aan dat er geen rechtszaak van komt. Voor een welles-nietesdiscussie lijken mails e.d. me genoeg.

Er zijn inderdaad weleens rechtszaken gewonnen waarin de ontvanger van een aangetekende brief verklaarde dat er niets in de envelop zat, "zeker vergeten de brief erin te doen". Ik denk dat om vergelijkbare redenen de faxbevestiging-met-kopie is ontstaan.

Tip uit trouw

Uit een verhaal van mensen die later voor de tweede keer met elkaar getrouwd zijn: zij had op een dag zijn spullen op de stoep gezet, hem gezegd: je kunt die dag je spullen ophalen, ze staan op de stoep. Dat hielp daar.
Wellicht kan je dochter daaraan koppelen dat ze een afspraak maakt met de ophaaldienst voor grof vuil van de gemeente voor een dag later.

Tsjor

koentje

koentje

13-01-2013 om 09:44

Tsjor

dan nog, kun je in de tussentijd een bon krijgen voor het voortijdig bezaaien van de stoep met je troep en gesommeerd worden het op te ruimen....

mangel

mangel

13-01-2013 om 10:26

Kijk

------Vannacht werd ik ineens kwaad wakker. Kwaad en teleurgesteld over de hele situatie. Toen ze nogal halsoverkop trouwden gaf ik hem het voordeel van de twijfel, maar de praktijk is zo anders uitgepakt. Mede dankzij al het klussen en zijn gebrekkige zelfkennis/overschatting van wat hij kan is al haar spaargeld verdwenen - en zit ze nog met een naar restant van een gebrekkige badkamer met een raar lek.

En nou al die spullen nog, al maandenlang.

Pfoe, dat geeft als moeder een machteloos gevoel. Waarom ging dit allemaal zo.

Affijn, kwaad zijn helpt niet en er komt geen cent mee terug. Proberen mijn dochter support te geven en naar de toekomst kijken. Lessen zijn duur em ondervinding is de beste leermeester. ------
Volgens mij zegt deze posting meer wat je wilt met je startposting dan dat het perse gaat om die spullen.
Je bent boos, verdrietig, teleurgesteld en wilt eigenlijk van het hele gezever van die kant van (zijn)familie af zijn. Als ik het goed heb tenminste. Je hebt dit hele huwelijk niet gewild en nu zijn ze "al" een half jaar uit elkaar en nóg heeft ze last van hem en jij daarmee ook en het liefst tover je de hele situatie weg als nooit gebeurd, maar dat kan niet, want door zijn schuld houdt hij de boel voor jullie in stand.

Hij woont nog bij een vriend, bij zijn ouders alles vol, er is geen geld dus kan hij het niet extern kwijt. Uiteraard is dit zijn probleem én het probleem van je dochter die meen ik wel redelijk op een zelfstandige leeftijd is?
Die volgende stappen worden wel genomen, maar misschien niet zo snel als je wilt; het hebben van een eigen woning is toch wel handig om de boel op te ruimen.

Geef het nog even de tijd tot hij evt een eigen woning heeft? Of is het zo'n parasiet dat hij bij die maat blijft?
Visspullen zijn duur, maar nemen ook weer niet zoveel ruimte in. Als ze nou eens begint om die naar zijn ouders te brengen als hij dat zelf vertikt?
Stenen/hout zou ik evt bij ouders in de achtertuin neerleggen. Ex zou ik medelen dat hij 3 weken de tijd heeft een aanhanger te lenen van iemand en de spullen op te komen halen. Zo niet blablabla enz enz.
Gewoon wat hierboven al is genoemd en dan doorzetten ipv over je heen laten lopen door iemand waar je niks meer mee te maken hebt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-01-2013 om 15:01

Valt wel mee hoor koentje

Zeker als daar een afspraak met de grofvuildienst aan gekoppeld is. Dan heb je toch best een ijzersterk verhaal in handen als tijdelijke stoepvervuiler.

Behalve dan als je net in die ene gemeente woont waar opsporingsambtenaren liever schrijven dan praten....

Maar eigenlijk ben ik het wel met Mangel eens. En verder zijn dit de laatste stuiptrekkingen en kan het vanaf nu af aan alleen maar beter worden voor dochter. Die spullen, dat lost zich ook wel op.

Ik zou denk ik de beste spullen een keertje in de kofferbak van mijn auto gooien en die aangekondigd langsbrengen. En de rest ergens proberen neer te zetten zodat ik er zo min mogelijk last van heb en het daar voorlopig laten staan. Voor mij zou het nu toch geen fietsweer zijn. En die stenen en dat hout kan wat mij betreft best een tijdje onder een zeiltje in de tuin liggen wachten op betere tijden.

koentje

koentje

14-01-2013 om 20:47

Nou ja...

misschien zie ik het te somber in, maar je wilt niet weten wat mensen aan troep kunnen verzamelen..... Dat is dan niet iets wat je in je eigen auto zo maar even terugbrengt neem ik aan.
En dan snap ik dat je het hebt over e beste spullen. maar er staat in huis waarschijnlijk meer in de weg dan een autootje vol.

klaproos

klaproos

14-01-2013 om 21:51

Kofferbak

was het maar zo'n feest

Een busje zou eventueel lukken, denk ik. maar dat heeft ze niet.
Wat hengelspullen betreft - je wilt niet weten wat een verwoed hengelaar aan materialen kan verzamelen.

Wat Mangel net zegt, klopt ook hoor, er zit bij mij heel wat frustratie achter.

klaproos

klaproos

22-01-2013 om 15:38

Pfff

het schiet nog niet op.

Ze heeft hem gebeld, en hij hield een zielig verhaal dat hij niet weet waar de spullen heen moeten en dat hij niet weet wanneer hij ze komt halen. Dat hij al zoveel kosten heeft aan zijn huis - was eerst verhuurd, komt nu weer voor zijn rekening- en 'jij wou toch dat ik weg ging'.

Nu een mail gestuurd met data en een ultimatum.
Daarop schrijft hij meteen terug 'je vindt het zeker niet erg dat ik hier verder niet op inga.'

Zij belt nu de rechtswinkel om te informeren wat wijsheid is. De spullen voor de deur van zijn huis leggen is geen optie, want daar is geen stoep (en er is ook geen achtertuin).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.