Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Anna :-)

Anna :-)

16-12-2009 om 13:27

Alimentatie

Hoi Allemaal,

Sinds 1 december leven mijn man en ik gescheiden. We hebben in het convenant vast laten leggen dat mijn ex per 1 januari a.s. alimentatie gaat betalen voor de kinderen.

Nu heb ik natuurlijk in december ook de kosten voor het levensonderhoud van de kids alleen gehad en ik vraag me af of ik hem nog kan vragen een bijdrage te leveren. Ik heb een klein bedrag moeten lenen om de maand door te komen en eigenlijk slaat dat natuurlijk nergens op.

Wat kan ik hier nog aan doen of had ik het gewoon anders moeten laten vastleggen in het convenant?

Groeten, Anna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Beo

Beo

16-12-2009 om 13:52

Nee

Ik zou voor die ene maand niet moeilijk gaan doen. Dan had je het inderdaad anders vast moeten laten leggen. Als je nog op erg goede voet staat met je ex kan je om een bijdrage vragen. Maar ik denk niet dat ik het zou doen.

Anna :-)

Anna :-)

16-12-2009 om 14:03

Duidelijk

Het is niet om moeilijk te doen hoor. Ik vind het alleen niet helemaal fair. Zijn inkomen ligt zowat 1000 euro netto hoger dan dat van mij. Bovendien deed hij wel moeilijk over een bedrag dat we van de belastingdienst terug kregen. Hij eiste de helft, wat ik dan ook braaf heb overgemaakt..het ging om 50 euro, maar goed.

Het zal wel te maken hebben met verwachtingen, zoals zo vaak

Sancy

Sancy

16-12-2009 om 16:56

Nou

zolang de scheiding niet is uitgesproken zou je man wel een bijdrage mogen leveren in de zin dat hij nog steeds onderhoudsplicht heeft vanwege het huwelijk.

Anna :-)

Anna :-)

16-12-2009 om 17:04

Sancy

Gut, daar heb ik dus niet bij nagedacht. Zit wel wat in, dank je wel !

Groet, anna

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.