Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

melissa

melissa

26-10-2008 om 21:25

Alimentatie als ex gaat samen wonen

hallo,

kunnen jullie mij vertellen hoe het zit met de alimentatie als je ex gaat samen wonen?
ik heb gehoord dat de ex dan meer moet gaan betalen voor de kinderen omdat hij dan samen meer inkomen heb.
zij heb 2 kinderen en ze werkt partime.

bedankt voor de info die iemand mij evt kan geven. melissa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

26-10-2008 om 21:46

Hangt er vanaf

als zij niet werkt dan kan de alimentatie ook nog omlaag gaan. Het stijgt in elk geval niet automatisch. Daar zal een uitspraak over moeten komen.
Want als de woonlasten van het nieuwe stel ook stijgen kan het beschikbare inkomen best gelijk blijven of dalen.

groet,
angela

melissa

melissa

26-10-2008 om 21:58

Aanvullende info

mijn ex blijf gewoon wonen waar wij ook woonde dus kwa lasten veranderd er niets.
ze werkt partime ze heb een eige inkomen.

Tinus_p

Tinus_p

27-10-2008 om 09:15

Klok-klepel

In principe verandert kinderalimentatie NIET door samenwonen.
Er is een belangrijke uitzondering, en dat is als bij het vaststellen van KA de behoefte hoger was dan de draagkracht. Door samenwonen verandert de draagkracht (die gaat namelijk meestal, maar niet altijd, omhoog).

Mijn advies; dit is een moeras. Ga de discussie niet aan.

Tinus_p

Tinus_p

27-10-2008 om 09:16

Klok-klepel2

Partneralimentatie verandert dus WEL door samenwonen, want die is volledig gebaseerd op draagkracht.

Sancy

Sancy

27-10-2008 om 17:16

Als

je wilt, kun je via een advocaat bij de rechter om een herberekening kinderalimentatie vragen, op basis van gewijzigde omstandigheden van de alimentatieplichtige. Vragen kan altijd, maar of er echt wat gewijzigd zal worden hangt er maar van af.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.