Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Alimentatie hoeveel ongeveer?

Hoeveel kinderalimentatie krijg je ongeveer als je partner 40000 euro per jaar verdient ( ongeveer ) ?
Wat zal het gemiddelde ongeveer zijn?
Waar houdt de rechter rekening mee? de kinderen zijn 9 en 11 jaar.
gr. en alvast bedankt
ponpon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat hangt er van af

daar zijn berekeningen voor,bij een scheiding wordt er van uit gegaan dat kinderen in principe dezelfde financiele welstand kunnen behouden als tijdens het huwelijk.Maar er wordt ook gekeken naar wat de partner kán betalen.Mocht hij grote schulden hebben,waardoor hij niet zoveel alimentatie kán betalen,dan wordt daar ook rekening mee gehouden.
overigens kan je advocaat uitrekenen waar je ongeveer op mag rekenen.Als er strijd ontstaat over de alimentatie,dan zal de rechter bepalen wat een redelijk bedrag is.

Vic

Vic

25-12-2009 om 14:22

Ongeveer

Je wilt natuurlijk gewoon een bedrag horen 40000 bruto per jaar is per maand ongeveer 2200 netto, incl vakantiegeld. Bij de draagkrachtberekening wordt hier een forfaitair bedrag op in mindering gebracht voor levensonderhoud (ca. 900 euro). Daarnaast o.a. woonlasten en ziektekostenverzekering. Van het bedrag dat overblijft is 60% bestemd voor kinderalimentatie. Dat wordt ook nog gebruteerd omdat het gedeeltelijk aftrekbaar is. Ik denk dat je uitkomt tussen de 250 en 500 euro per maand, als er geen rare dingen zijn als extreem hoge woonlasten of andere verplichtingen.

Tinus_p

Tinus_p

26-12-2009 om 16:33

Reken je niet rijk

Lara:
'Hier kun je de alimentatie behoefte uitrekenen. Dat wil niet zeggen dat je uiteindelijk dat bedrag krijgt. Het hangt af van de woonlasten van je ex. http://www.alimentatiewijzer.nl/berekenen/kinderalimentatie-behoefte.html"
Idd. Dit geeft een aardige indicatie, maar de bedragen die er uitkomen zijn vaak te hoog, omdat er geen echte draagkrachtberekening wordt gedaan. Ook zijn er nog wat voetangels en klemmen. Reken je dus niet rijk.

(bij 2200 netto en geen eigen inkomen is de indicatie 486 euro/maand).

Niet alleen woonlasten

Alimentatie hangt af van de behoefte aan de ene kant en de draagkracht aan de andere kant. Dat laatste hangt onder meer samen met de woonlasten, maar lang niet alleen met die woonlasten. Ook aflossing op schulden die nog uit het huwelijk dateren, en schulden voor noodzakelijke uitgaven (herinrichting, auto - in sommige gevallen) zijn vaak een flinke hap uit het budget, en dan heb ik het over mogelijke andere bijzondere lasten nog niet gehad.

Groeten,

Temet

ponpon

ponpon

27-12-2009 om 11:21 Topicstarter

Dank je

ik had behoefte aan een idee wat de alimentatie zou kunnen zijn. Ik probeer een beetje in te schatten hoe mijn inkomsten zijn dadelijk. Ik ga eens kijken of ik het rekensommetje op die site kan doen.
bedankt !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.