Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Alimentatie stop

pffff

krijg ik vorige week een mailtje van mijn ex dat door terug lopende inkomsten hij de PA niet meer kan betalen tot nader order.
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee moet.Ik kan dat geld niet zomaar missen. en nu zorgen dat ik zelf meer inkomsten heb kan ook niet.

Wie geeft me raad?

gr keukenmeid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Egel

Egel

29-12-2011 om 08:30

Daar heb je lbio voor en evt advocaat

Zie titel. Zakelijk benaderen. Je mag echt niet zomaar besluiten dat je niet meer betaalt. Net zoiets als een contract met een bepaalde looptijd zomaar tussendoor opzeggen, of nee, gewoon niet meer betalen.
Zo werkt dat niet.
Dus gewoon een kort mailtje (of misschien beter een echte brief, iets zakelijker\officieler allemaal): als hij een verandering van inkomsten heeft kan hij via advocaat\ rechter een verlaging aanvragen. Tot die tijd verwacht je het afgesproken bedrag op tijd op je rekening. Deze maand zie je het dan bij uitzondering op ...(week later). Vr groet.,...
Bij negatieve reactie verwijs je in je contact daarna naar je eerdere brief en dat je je bij deze houding helaas genoodzaakt ziet de alimentatie via een bureau te innen (lbio) en dat dat ook nadelen heeft voor hem (meer betalen), dus nogmaals verzoek aan de afspraak te voldoen.
Weer negatieve reactie en (of) geen geld: ook echt dat bureau inschakelen.
En niet naar hem met argumenten komen waarom jij dat geld niet kan missen, waarom extra inkomsten nu moeilijk zijn, etc. Gaat hem echt niets aan. Het is gewoon een afspraak waar hij aan moet voldoen.
Succes, groeten, Egel

Tinus_p

Tinus_p

29-12-2011 om 11:15

Tsja

Keukenmeid:
krijg ik vorige week een mailtje van mijn ex dat door terug lopende inkomsten hij de PA niet meer kan betalen tot nader order."
Vraag hem om bewijs. Keihard bewijs. En vraag hem ook om bewijs dat dat buiten zijn schuld is (bv ontslag door faillissement).

Als hij met dat bewijs komt, dan wordt het slikken. Je kunt dan namelijk wel LBIO en advocaten gaan bellen, maar het eindresultaat wordt dan dat de PA omlaag gaat. Onvrijwillig inkomensverlies is namelijk een erkende reden om PA te verlagen. Reken er dan ook op, dat de PA veel omlaag gaat: 10% inkomensverlies kan 25-50% lagere PA betekenen (de vaste lasten lopen door, dus draagkracht gaat relatief veel meer omlaag).

Tinus heeft gelijk

"Waar niet is, verliest de keizer zijn recht" zou mijn vader zeggen.

Tinus heeft gelijk. Als zijn inkomen buiten zijn schuld is gedaald zal de PA verlaagd worden door de rechter (waar deze zaak uiteindelijk zal belanden als jullie er samen niet uitkomen). Dat jij het geld ook niet kunt missen maakt daarvoor geen enkel verschil. Van een kale kip kun je niet plukken.

Groeten,

Temet

keukenmeid

keukenmeid

30-12-2011 om 07:27 Topicstarter

Mailtje gestuurd

hallo

Ik heb hem een mailtje gestuurd. Met een voorstel om deze maand het leed te delen en de helft te betalen.

En om samen om de tafel te gaan voor een nieuwe regeling. Heb geen zin om het hoog te spelen en ervoor naar de rechter te moeten.

Ben benieuwd hoe hij op mijn voorstel gaat reageren.

Gr keukenmeid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.