Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Truus

Truus

13-04-2012 om 14:19

Alimentatie voor puber

Mijn ex vindt dat hij al een paar jaar dat hij teveel alimentatie betaalt. Daar kun je over discussiëren, maar volgens het convenant betaalt hij zelfs te weinig (en ik heb me daarbij neer gelegd). Wat wel heel irritant is, is dat hij regelmatig meent iets te mogen zeggen over hoe ik de alimentatie besteed, of hij verrekent kosten die hij incidenteel maakt voor onze dochter.
Nu kwam dochter (13) met het verhaal dat papa had gezegd dat ze om kleedgeld moest vragen. Dat was handiger want dan kon ze ook kleding kopen voor als ze bij hem is. In de praktijk gaat kleding naar beide adressen en geef ik ook regelmatig geld om samen met ex te winkelen (die dat leuk vindt, en ik niet). Toen ik dochter uitlegde hoe ik kleedgeld zie, en dat ze dan bijv. zeker 15 euro per maand moet reserveren voor schoenen en/of winterjas, werd ze al wat minder enthousiast. Maarja, ze wil ook graag doen wat ex zegt.
Ik heb het eens met mijn (lat) vriend besproken en die blijkt zelf kleedgeld te betalen aan zijn kinderen, naast het normale alimentatiebedrag. Dat vind ik ook wel een beetje apart, maar 'normaler' dan dat hij zijn ex vertelt hoe ze haar geld moet uitgeven.
Hoe gaat dat bij jullie? Accepteer je dat je ex via een omweg probeert invloed uit te oefenen op je bestedingspatroon? Als dochter zelf met het idee was gekomen had ik het waarschijnlijk gewoon gedaan, maar ik vind dit weer zo'n irritant geprik van ex ;-(

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

13-04-2012 om 15:14

Bespreken

bij ons zou kleedgeld een gezamelijke beslissing zijn na overleg. Het zelfde toen ik dacht dat zakgeld wel een goed idee zou zijn. Eerst overleggen we met elkaar, komen tot een besluit en dan pas voeren we het in of niet.
Kleedgeld gaat echter nog wel even duren, ze is pas 6,5.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.