Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Betty Spaghetti

Betty Spaghetti

10-12-2009 om 18:36

Alimentatie vraag

Ik leg jullie graag een situatie voor. Man en vrouw zijn gescheiden, man heeft geen middelen om vrouw alimentatie te betalen (onder andere doordat hij de hypotheek van hun gezamelijke huis doorbetaald alsook het huurhuis waarin zij met de kinderen verblijft). Direct na de scheiding gaat vrouw samenwonen met nieuwe liefde. Man gaat na een jaar ook samenwonen met nieuwe liefde. Beiden trouwen niet opnieuw. Nu gaan vrouw en nieuwe liefde ook weer uit elkaar, man heeft intussen de hypotheek van het huis geheel op zijn naam staan en betaalt alleen kinderalimentatie. Kan vrouw, nu zij alleenstaand is met kind, alsnog aanspraak doen op partneralimentatie? En als tweede vraag, als dit mogelijk is, wordt de situatie anders wanneer man zou gaan trouwen met zijn nieuwe liefde?
Wie weet raad?
Met vriendelijke groet, Betty S.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

10-12-2009 om 20:04

Nee

Je recht op partneralimentatie vervalt blijvend wanneer je als alimentatiegerechtigde gaat samenwonen of trouwen. Het samenwonen van de alimentatieplichtige kan eventueel leiden tot een hogere draagkracht voor (kinder-) alimentatie.

Sancy

Sancy

10-12-2009 om 21:16

Meer informatie

kun je vinden via de volgende link:
http://www.partneralimentatie.nl/partneralimentatie.htm
Ik kan het hier wel zeggen, maar deze link geeft het eigenlijk goed weer.

Sancy

Sancy

10-12-2009 om 21:17

Oh ja

Kijk vooral onder het kopje "duur van de partneralimentatie". Als je de tekst niet helemaal begrijpt, vraag hier dan maar om uitleg

Sancy

Sancy

10-12-2009 om 21:18

Zucht

vanuit bed typen is lastig. Lijk moet natuurlijk kijk zijn.

Betty Spaghetti

Betty Spaghetti

11-12-2009 om 22:11

Dank u allen

voor de informatie, hier kan ik wel wat mee!
Betty

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.