Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Anne

Anne

23-08-2009 om 11:10

Alleen dingen doen met de kinderen

Dag allemaal.
Ik ben een jaar gescheiden nu en heb drie kinderen van 11, 10 en 6 jaar. We voeden ze in co-ouderschap op en dat gaat erg goed.
Ik zou vandaag even met ze weg. Naar een stad die ik ken waar van alles te doen is. Maar ik durf niet...
Kan ik het wel vinden? (geen tom/tom) Als ik het gevonden heb, is er dan wel parkeergelegenheid? Ik kan met de trein, maar vind ik de festiviteiten dan wel? Ik ga nooit met de trein, hoe werkt dat met de kaartjes automaat? Raak ik kinderen kwijt áls ik er eenmaal ben? Nu belt net mijn zwager of ze op visite kunnen komen vanmiddag. 'tuurlijk, zeg ik, balend van mezelf omdat ik deze 'smoes' aangrijp om niet naar de stad te hoeven.
Ik wil hiervan af. Ik wil gewoon gaan. Ik ga immers vaak genoeg alleen ergens heen. Maar met drie kinderen alleen vind ik het ineens eng ofzo. Moet ik voor 4 denken en hun gebabbel en gedoe leiden me af. Bah, ik heb een hekel aan mezelf. Wie herkent het? Wat doe ik er in vredesnaam aan? (Iemand meevragen, dacht ik, maar ik moet het toch zélf kunnen???!) Ik ben er gewoon ontzettend down van

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jo Hanna

Jo Hanna

23-08-2009 om 20:26

Eerst minder boos zijn op jezelf

Je bent gewoon wie je bent en je hebt hier dus moeite mee. Nou, dat is dan zo. Iedere gek heeft z'n gebrek. En dan: wat heb je nodig om het wel te gaan doen? Je wil het kennelijk graag. Hoe denk je dat te kunnen gaan leren? Jouw eigen idee (iemand meevragen) is prima. Als je dan gaat, kijk je naar wat er gebeurt, waar je zenuwachtig van wordt, wat zijn precies de dingen die je moeilijk vindt. En dan ga je (zo lang jij het nodig vindt met iemand samen) oefenen. Als jij twee keer een kaartjesautomaat hebt bediend draai je daar je hand niet meer voor om. Bereid het uitstapje samen met je oudsten voor. Zoek routes uit, kijk naar treintijden, kijk op kaarten, geef ze eigen verantwoordelijkheden, maak duidelijke afspraken, neem voorzorgsmaatregelen tegen dingen die je eng vindt (kids altijd 06 van jou bij zich) etcetera, etcetera.
Oftewel: jouw vervelendste probleem is dat jij denkt dat je een idioot bent. En de rest is praktisch
Groet, Jo Hanna

MRI

MRI

23-08-2009 om 22:04

Klein beginnen

Heel logisch, hele tour met 3 van die kids. Val jezelf vooral niet af maar begin klein met iets dichtbij. En eis niet te veel van jezelf!
OV: die van tien en elf kan je van te voren inpraten. Die van zes moet gewoon de hele tijd bij je zijn en stil zijn bij de automaat. Ja even een stressmoment. Maar zorg dat je ruim op tijd bent (bijvoorbeeld een kwartier voor vertrek) en het wijst zich vanzelf echt. In de trein een spelletje spelen (ken je mijn vriend). Dat concentreert en brengt samen.

Heel klein beginnen en na drie keer ben je ervan af.

sterkte en wees mild voor jezelf. Het ís ook een tour.

MR

Wat tips...

Hoi,

Idd je moet jezelf niet zo zwart maken, nergens voor nodig. Thuis red je het ook met drie kids, dus in de stad ook. Een goede voorbereiding is het halve werk en het web is je vriend.

Koop je treikaartjes online, doe je aan telebankieren? Echt een eitje. Maak je mandje vol, reken af en print je kaartjes. Geen gedoe bij de automaat. Ga je naar de bioschoop of pretpark. Kaartjes alvast online aanschaffen. Heb op deze manier vorige week mijn hele dag Efteling met twee oudsten gepland. Rugzak de avond van tevoren ingepakt en lekker op pad.. om kwart over acht zaten we in de trein. Jongens mochten een boekje uitkiezen bij de Bruna en ze waren zo zoet als koek.

Verder.

Surf naar google maps en verdiep je alvast in de route. Laat je oudste meekijken, is ook leuk en leerzaam, en pak ook de sattelietfoto's, dan kun je je een goed beeld van de omgeving vormen alvast.

Verder, tien minuten voordat je de deur uitgaat, strakke afspraken met je kids, geen geklier op het station, achter de lijnen blijven en meteen luisteren.

Ben weliswaar niet alleenstaand, maar ga zeer geregeld met drie kinderen van 1, 4 en 6 zelfs naar de stad en dat gaat altijd prima en is errug gezellig.

Ik ga zelfs met ze van utrecht naar groningen in de trein. De oudste twee krijgen een nintentdo van opa en oma te leen en je hoort ze twee uur niet meer.

Gewoon doen en vergeet niet te genieten.
groetjes Marieke

Anne

Anne

24-08-2009 om 23:03

Lieve reacties en nuttig ook

voorbereiden is het halve werk geloof ik. & wat een goed plan om kaartjes van te voren te kopen! Rugzak met inhoud de dag van te voren klaar te maken. Ik moet daar wat aan wennen want een jaar geleden deden we alles nog samen, mijn (nu) ex en ik. En ik ben nogal een spontane-ideeen-krijgerd. Maar das niet handig met 3 kids.
En ja, ik ben inderdaad gauw boos op mezelf. Maar jullie zijn een stuk liever, dank je wel
Dit weekend niet, maar volgend weekend ga ik het proberen! Ik heb een la vól uitjes.... Eerst maar even niet naar de grote stad...
Dank!

amk

amk

25-08-2009 om 00:21

Spontane ideeën

zijn ook prima voor te bereiden. Door in elk geval de basis proviand altijd in huis te hebben. Wat bekers, limonade en zakken krentenbollen in de diepvries.

Je moet er alleen een nieuwe routine bij leren, nu zonder partner. En dat lukt alleen door het gewoon te doen. In het begin kun je bv bedenken dat je een bepaald dagdeel iets wilt gaan doen, en dat iets later invullen.

Dan heb je de tas met proviand al klaar en hoef je alleen nog te bedenken waar naar toe. Pluis ook de huisaanhuisblaadjes uit. Daarin staan vaak gratis dichtbij uitstapjes die je anders niet bedenkt. Bv een speeltuinfeest een wijk verderop. En zo blijken er vaak veel leuke dingen georganiseerd te worden in bibliotheken. Wij zijn er pas geleden nog op de foto geweest bijvoorbeeld.

Of wel zoek het dicht bij huis en breidt dat langzaam uit.

Wat ook nog kan

probeer de kinderen er alledrie bij te betrekken. Mijn kinderen zochten al naar het goede spoor vanaf dat ze nummers konden herkennen, een jaar of drie (ze waren daar wat vroeg mee maar het gaat om het idee). Planning van het uitje hetzelfde, je kunt ze een vijfsterrenarrangement bezorgen en alles uit handen nemen, maar je kunt ook alles op je gemak met zijn vieren uitzoeken. Niets moet, er zijn geen regels.

Over die trein: ze rijden zo vaak, probeer gewoon niet om een bepaalde trein te halen. Ga op je gemak naar het station en leer de kinderen dat er altijd weer een volgende trein komt. Zo maak je ze ook onderdeel van de oplossing als je een keer moet wachten op een trein of op iets anders, dan kunnen jullie samen bedenken hoe je die tijd doorkomt.

Eigenlijk doe ik dus alles samen met de kinderen behalve.... nee, niet mijn pincode, maar ik heb altijd een reserve tractatie voor als de trein vertraging heeft, het eten uitblijft of er een knie geschaafd is. Dat weten ze niet van te voren anders blijven ze er de hele dag om zeuren en is het geen verrassing meer.

Ik denk dat je geen reisbureau hoeft te zijn, hooguit een reisgenoot!

Vic

Vic

25-08-2009 om 14:20

Eindverantwoordelijke

Ik heb ook een periode gehad dat ik het erg lastig vond om met de kinderen alleen op pad te gaan. Vooral het feit dat je continue als enige de lijnen moet uitzetten en overal verantwoordelijk bent vond ik zwaar. Toch is het vooral een kwestie van doen, en als je wat meer ervaring hebt ga je het vanzelf leuk vinden. Inmiddels draai ik mijn hand er niet meer voor om om met twee kinderen naar Zuid-Frankrijk te rijden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.