Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Bezoek ex en nieuwe gezin

graag hoor ik jullie ideeën over het volgende scenario.
over een tijdje komt mijn ex partner met zijn nieuwe gezin op vakantie naar het land waar onze kinderen en ik wonen. ze zullen een week in onze omgeving verblijven. het idee is opgekomen dat ze bij ons in huis zullen logeren. kinderen vinden dat het leukste, ik vind het ok, mijn partner vindt dat heel moeilijk. kan het niet duidelijk verklaren, maar 'het voelt niet goed'.
hoe denken jullie daar over? zou je het wel of niet doen, waarom wel, waarom niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat kan een heel gespannen week worden met jou als stralend, 'verscheurd' middelpunt en een mokkende partner. Een alternatieve locatie, bijv vlak in de buurt, lijkt mij dan verstandig.

Kan je partner nog aan het idee wennen en het dan toch leuk blijken te vinden, of werkt dat zo niet bij hem?

Succes!

app-sent

Snuggle's

Snuggle's

19-03-2012 om 23:51

Nee

Daar zou ik toch niet aan moeten denken, van allebei de kanten niet. Ik snap jouw partner heel goed. En alleen al door het feit dat hij er zo over denkt zal het veel spanning geven. Dan kan een week erg lang zijn.

Kan ex geen huisje in de buurt huren en dat de kinderen daar bij hem zijn die week?

amk

amk

20-03-2012 om 01:01

Nee

zeker niet, zou me er heel ongemakkelijk bij voelen. Hoe goed ik ook met mijn ex om ga. Ik snap het gevoel van jouw huidige partner helemaal.

Een vakantiehuisje in de buurt lijkt me de beste oplossing en dan idd de kinderen lekker daar laten zijn.

Yura

Yura

20-03-2012 om 10:45

Niet doen

Een week een ander gezin in huis hebben is best lastig, je krijgt irritaties. Dat is al zo als het familie is of goede vrienden. Dit is de man waar je ooit van gescheiden bent en niet voor niks lijkt me. Mijn schoonzus woont ook in een ander land en is gescheiden, ik kan me dus wel in de situatie verplaatsen. De vader van haar kind had ook toegezegd langs te komen en dat vond kind heel fijn, hij wilde graag aan zijn vader laten zien hoe hij woont en zijn school enzo. Helaas heeft vader tnt nog niet zijn belofte nagekomen. De vader zou dan echter wel in een hotel in de buurt verblijven. Uiteraard zou hij in huis ontvangen zijn, kind wil tenslotte zijn kamer laten zien en zijn nieuwe hond etc. Ik denk daarom dat wat iemand hier voorstelt dat ze een huisje in de buurt huren dat dat de beste oplossing is. Je zou ze misschien een keer te eten kunnen vragen zodat ze wel kunnen zien hoe je kinderen wonen etc en ze eventueel rondleiden in dorp/stad als je kinderen nog te jong zijn om dat zelf te doen, zodat ze kunnen zien waar de kinderen naar school gaan, waar ze sporten en wie hun vrienden zijn etc.

Jo Hanna

Jo Hanna

20-03-2012 om 22:48

Teveel gevraagd

Dat je kinderen het geweldig vinden begrijp ik. Dat jij het ziet zitten vind ik wonderbaarlijk. En dat je partner het niet ziet zitten begrijp ik volkomen. Ik vind het écht teveel gevraagd en 'het voelt niet goed' vind ik meer dan voldoende reden om het af te blazen. Zou het respectloos vinden om je partner dit op te dringen.
Groet, Jo Hanna

x

x

21-03-2012 om 08:37

ééékes

Neen zeker niet!! Lijkt mij toch geen uitleg bij nodig waarom niet... gruwelijk idee alleen al...

koentje

koentje

21-03-2012 om 10:41

Ik snap

ook eigenlijk niet waarom het item nog niet gesloten is. Je ex ziet het toch niet zitten?

koentje

koentje

21-03-2012 om 10:44

Sorry wacht even,

jou partner is degene die het niet ziet zitten. Ik kan me dat voorstellen, ja. En zou het dan ook niet doen. Het is een heel groot offer, ten bate van de kinderen. Maar hij woont er ook. Dus nee.

ozzieozzie

ozzieozzie

21-03-2012 om 11:03 Topicstarter

Dank

voor al jullie eenduidige reacties!! mijn partner is er blij mee!
inderdaad, ik had zelf al besloten dat als het voor hem lastig is, het dan gewoon niet gebeurt.
waarom er überhaupt over gedacht is? omdat ze de halve wereld over komen, hij de vader van de kinderen is en het hier dan hoogseizoen is en dus verschrikkelijk duur om accommodatie te huren ...
nogmaals, dank voor al jullie reacties!

Is dit een oplossing?

Heb je voldoende grond rondom je huis? Regel een caravan of tent en plant deze neer! Als je een caravan hebt met toilet in hoeft dat ook al geen probleem te zijn.

mirreke

mirreke

22-03-2012 om 13:14

Ach... ik zou het wel kunnen

Ik zou dat wel kunnen en er geen moeite mee hebben. Jullie wonen zover van elkaar, en hij ziet zijn kinderen zo weinig, ik zou me daar als nieuwe partner wel bij neer kunnen leggen hoor. Wij zijn dus idd zo'n gezin dat al vanaf dat mijn stiefdochter 3 is samen de verjaardagen vieren. En idd, soms lastig, maar voor dochter was het heel fijn, dus dat hebben we altijd gedaan.
Als het idd toch moeilijk blijkt, dan zou ik idd iets als een tent bedenken. Of heb je vrienden in de buurt waar het bezoekende gezin kan logeren?
Ik weet ook niet hoe groot je huis is? Woon je in een stad of op het platteland. Heb je een logeerkamer met eigen toilet en douche, of misschien zelfs een ingebouwd appartement? Dan lijkt het me al weer wat minder eng.
NOgmaals, ik zou het als nieuwe partner zeker kunnen en willen verdragen, maar als er ook andere mogelijkheden zijn kun je daar natuurlijk ook je best voor doen.
Misschien kunnen je kinderen een weekje met hun mee de hort op? Zien ze elkaar ook veel. Vergeet niet, voor jou is het je ex met zijn nieuwe gezin, voor je kinderen is het hun vader met hun nieuwe broertjes/zusjes (?). Voor kinderen kan dat heel veel betekenen.
Ben benieuwd hoe je het oplost? En voor je nieuwe partner zou ik willen zeggen: die ene week kan je naast wat ongemak echt heel veel opleveren. Dat is ook wat waard.

mirreke

mirreke

22-03-2012 om 13:18

Toevoeging

Mijn stiefdochter is nu 23 en ze heeft echt een heel erg goede band met onze 4 kinderen, oudste 15 jongste 7. Onze kinderen zijn gek op haar en zij op hen. Ben blij dat we daarvoor af en toe (zeer) ongemakkelijke situaties hebben doorstaan.
Ik bedoel maar te zeggen: alles is relatief. Je partner zou het ook vanuit de kinderen kunnen bekijken. En hee, na een weekje zijn ze weer weg. Ik zou er beslist geen ruzie om maken, dus als het echt een probleem voor je partner is, niet doen. Maar misschien kan je partner ook wat met een tegengeluid, en ik denk zelf dat het heel fijn kan zijn als je dat voor je kinderen kunt opbrengen. En trouwens, wie weet heeft de nieuwe partner van je ex er ook problemen mee, stellen jullie het voor en wijzen zij het af. )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.