Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Kootje

Kootje

04-04-2012 om 19:49

Bij co-ouderschap verhuizen?

Niet voor mij, maar een vraag voor mijn collega. Zijn broer is gescheiden, heeft 2 kinderen in de basisschoolleeftijd en zijn ex wil nu met de kinderen verhuizen naar een plaats twee uur verderop. Ze wil weer graag in de buurt van haar ouders gaan wonen.
In het contract staat dat ze co-ouderschap hebben en dat de kinderen niet van school gehaald mogen worden.

Hoe sterk staat hij als hij daartegen protesteert?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

04-04-2012 om 20:57

Sterk

Als ze perse wil verhuizen is de kans aanwezig dat ze de kinderen dan bij haar ex mag achterlaten. Ik vind het ook geen stijl trouwens, om je kinderen tegen alle afspraken in bij hun vader weg te houden. Maar dat is weer een ander verhaal.

Kootje

Co-ouderschap is geen wettelijke vorm (jammergenoeg) en alles is bespreekbaar. Staat er niets over in het ouderschapsplan over het evalueren van het co-ouderen en het bespreken van verhuizen? Volgens mij geef je aan voornemens te zijn in de buurt te blijven wonen en als je wilt verhuizen maar je ex is het daar niet mee eens, sta je niet sterk, vrees ik.

amk

amk

05-04-2012 om 15:44

Hoe nu?

wat is de situatie nu? Als ze nu co-ouderen is de kans groot dat de kinderen aan de blijvende ouder worden toegewezen en de ander een weekendregeling krijgt omdat er dan het minste voor de kinderen hoeft te veranderen.

Vic

Vic

06-04-2012 om 10:20

Maar...

Het is natuurlijk een beetje not-done om te zeggen, maar ik zou er behoorlijk van balen als wij naar een om-de-week-het-weekend regeling gingen. Mijn leven en mijn werk is ingesteld op een ruime omgangsregeling, en als ik bijna fulltime de zorg voor de kinderen zou krijgen zou er veel minder tijd over blijven voor mijzelf. Mijn ex is een paar jaar geleden ook verhuisd naar een woonplaats op afstand, en toen ik een paar jaar later zelf wilde verhuizen ben ik hem 'gevolgd'. Dat is natuurlijk niet voor iedereen mogelijk of wenselijk, maar beter dan een uitgeklede omgangsregeling (zeker voor de kinderen).

Vic

Vic

06-04-2012 om 15:49

Joyeux

Ik kan het ook van de andere kant bekijken, en ook op die manier lijkt een om-de-week-het-weekend regeling me niets. Ik wil mijn kinderen wel wat vaker zien dan dat. Het lijkt me dus enorm balen als dat op zo'n manier opgelegd wordt, welk deel van de taart je ook krijgt. Op mijn kindvrije dagen ben ik bijna niet thuis en als ze met vakantie zijn vind ik het heerlijk om van vroeg tot laat te werken. Het is toch altijd puzzelen met je uren (voor mij in elk geval wel).

amk

amk

06-04-2012 om 16:13

Maar

tussen volledig co-ouderschap en een weekendregeling zitten ook nog heel veel opties.
Iets meer geregel misschien maar vaak worden alleen deze twee uitersten afgewogen.
Wij zijn erg blij met onze lange weekenden en 1 nacht door de week regeling bv.
Ik moet er niet aan denken dat mijn dochter haar vader niet elke week zou zien. Zo blijft ze veel beter betrokken bij haar andere gezin.
En tijd voor mezelf heb ik ook wel voldoende. Nu is ze bij haar vriendinntje. Hoe ouder ze worden hoe meer tijd je overhoudt denk ik. Ze worden steeds zelfstandiger.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.