Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

zusje

zusje

30-11-2009 om 15:02

Broer gaat scheiden!

Eindelijk is mijn broer zover dat hij wegwil bij de vrouw met wie hij een paar jaar geleden is getrouwd. Zij is absoluut niet lief tegen zijn kinderen en mishandelt hem en zijn kinderen geestelijk. Eindelijk komt hij voor zichzelf op. Maar hier heeft hij wel hulp bij nodig. Hoe kan ik hem dat geven? Hij moet iemand hebben die hem juridisch, psychisch en in praktische zin hulp kan bieden, ik denk aan bv een echtscheidingsinstantie, of maatschappelijk werk.
Maar wie kan me helpen. waar moet hij allemaal aan denken? Het moet voorlopig geheim blijven, het kan best zijn dat hij plotseling moet vertrekken.. ofzo.
Zijn vrouw heeft gezegd hem uit te melken als hij weggaat, het geld kan hem niet zoveel meer schelen, maar de kans bestaat dat zijn kinderen hier nog meer onder gaan lijden als zij het weet, vandaar. Zusje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jo Hanna

Jo Hanna

30-11-2009 om 20:47

Stevige therapeut zoeken

Als je zo onder druk staat, denk je niet helder. Als ik hem was zou ik zeker een stevige therapeut zoeken die hem kan steunen met het kiezen van zijn koers. Ik weet dat ik het zonder therapeut veel moeilijker gehad zou hebben om van ex los te komen. Die heeft me geholpen een aantal dingen onder ogen te zien, angsten te overwinnen en daadwerkelijk te stoppen me naar ex te voegen, hoe dwingend zijn gedrag ook was. En inderdaad, ook een stevige advocaat. Maar om die aan het werk te durven zetten moet je zelf wel eerst de moed vatten om tot daden te komen. Als je nog te bang bent, lukt dat ook niet.
Groet, Jo Hanna

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.