Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Co ouderschap

Mijn ex wil graag co ouderschap, maar woont de ene week in mijn woonplaats en de andere week 1,5 uur rijden hier vandaan. Mag je dan co ouderschap hebben?
Want de week dat ons kind bij mij is is hij dus helemaal buiten beeld.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
CC

CC

20-05-2012 om 18:23

Dus?

Dat is dan toch ook jouw week? Mijn ex woont ook elders en in de week dat ons kind bij mij is, komt ook alles op mij neer.
De ex van mijn man woont 100 km verderop. En in de tijd dat zijn kind bij ons is, horen we haar ook niet.
Maar dat wil niet zeggen dat er geen overleg is. we proberen met elkaars opvoedings stijl rekening te houden, al heb je in je eigen huishouden natuurlijk ook je eigen regels.
Ik zou me niet te druk maken. Wanneer de vader van jullie kind gewoon op zijn week in de stad is, dan is het toch prima?
Succes er mee!

Katincka

Katincka

20-05-2012 om 18:59 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor je reactie. Ik had begrepen dat het wettelijk bepaald was dat de andere ouder ook beschikbaar moet zijn als het kind daar niet is.
Of maakt het nog verschil of een kind onder of ouder dan 12 is?

Vic

Vic

20-05-2012 om 20:01

Co-ouderschap

Betekent niets meer of minder dan gezamenlijk de zorg voor de kinderen delen. Het hoeft niet per se precies 50/50 te zijn, of om de week. In de dagen dat ik de kinderen niet heb, ben ik vaak ook niet in de buurt. Als er iets aan de hand zou zijn, is hij er binnen 2 uur. Sommige mensen hebben dat als woonwerkafstand. Geen probleem dus lijkt me, zeker niet omdat hij in de week die hij de kinderen heeft in jouw woonplaats komt. Ouder of jonger dan 12 maakt verder niet uit. Boven de 12 krijgen kinderen een stem (maar geen eindbeslissing) in waar ze willen wonen.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-05-2012 om 21:31

Maar...

Hoe doen jullie dat dan met school?
Maar verder is dat geen probleem. Als jullie geen co-ouderschap hebben en hij nog steeds 1,5 uur verder woont is hij toch net zo veel beschikbaar?

Rosase

Rosase

21-05-2012 om 00:02

Haha p

Tja, ik hoop dat Andres vergoeding voor zijn woonwerkverkeer wel onbelast blijft

Rosase

Rosase

21-05-2012 om 00:04

Katincka

Ik vind overigens dat je as. ex wel te roemen is voor de keuze die hij maakt. Ik neem tenminste aan dat hij in een van de twee weken een flinke reisafstand heeft.

Dat is best een opgave en mij lijkt dat hij het dus heel belangrijk vindt om tijd met zijn kinderen door te brengen. Maar dat is natuurlijk geheel mijn invulling van het plaatje.

bibi63

bibi63

21-05-2012 om 21:21

Telefoon

Hij is dan wel niet fysiek in de buurt als het 'jouw' week is en dat hoeft in principe natuurlijk ook niet. Als er ad-hoc iets besproken moet worden, is er altijd de telefoon.
Gr. Bibi

School

Hoe doet je ex dat dan met de reisafstand naar school? Anderhalf uur heen, anderhalf uur terug? En wat doet dat met je kind?

Snuggle's

Snuggle's

22-05-2012 om 22:26

Maar

Ik begreep juist dat ex in de week dat hij zijn kind heeft in dezelfde woonplaats woont als Katinka?

Niet goed gelezen.....

Sorrie, maar dan ben ik toch nieuwsgierig of de ex dan twee huizen heeft en hoe dat dan met zijn werk gaat en hoe lang hij dat wil gaan volhouden....Maar goed, daar ging het hier niet om

Rosase

Rosase

22-05-2012 om 23:44

Dat maakt wel uit

Want dat zou dus kunnen betekenen dat hij iedere werkdag, en dus ook als hij zijn kinderen heeft, 3 uur per dag aan het reizen is.
Of zou kunnen zijn.

En dat kan natuurlijk wel ingewikkeld zijn.

Maar wellicht werkt hij wel in de woonplaats van Katincka en heeft hij idd twee huizen. Tja ieder zijn meug.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.