Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

jozine

jozine

17-06-2019 om 17:39

co-ouderschap en huiswerk Draad is dubbel geplaatst en wordt gesloten.

In het kort komt het hier op neer dat zoon (14, volgend schooljaar afstromend naar havo4) bij zijn vader veel minder aan z'n huiswerk doet en daardoor slechtere cijfers haalt. Zoon heeft adhd, heeft relatief gezien veel sturing en begeleiding nodig. Z'n vader kan/mag/wil hem die niet geven: het botst zodra het over huiswerk gaat. Huiswerkbegeleiding geprobeerd wat uiteindelijk de oplossing ook niet was en bovendien eigenlijk boven ons budget. De week voor de toetsperiode en de toetsperiode zelf is zoon daarom altijd al hier. Mijn hulp en bemoeienis accepteert hij wel. Zoon vindt dat vader zich te weinig verdiept in stof, allerlei vragen stelt die maar zijdelings met de stof te maken hebben en dat hij niet luistert naar wat zoon zegt over manier van overhoren. Ik vind het lastig. Zoon wendt zich voor huiswerkdingen steeds vaker tot mij ook als hij bij vader is. Ik verwijs hem dan meestal weer terug naar vader. Hij is toch degene met wie hij het moet oplossen. En vader zegt dat zoon zeurt, dat het allemaal wel meevalt etcetera. Ik heb er wel eens aan gedacht zoon hier te laten komen voor huiswerk (ik heb flexibele werktijden). Maar geloof dat zowel vader als zoon dat niet de oplossing vinden. Wat wel? Geen idee. Mijn angst is dat hij straks nog verder afzakt...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Autimam

Autimam

18-06-2019 om 10:35

Toch extern

Hier hetzelfde probleem, zoon heeft ASS en ADD, veel hulp en structuur nodig, en vader geeft het gewoon niet. Probeert het niet eens, zoals jouw ex. Wij hebben toch externe huiswerkbegeleiding ingeschakeld. Kost wat, maar het helpt. Zoons cijfers zijn flink vooruit gegaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.