Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

viola

viola

29-03-2012 om 17:54

Co-ouderschap vraag

ik ben al 5 jaar gescheiden en we hebben een prima regeling om het weekend bij hun vader en een dag in de week, nu heb ik vermoedens dat mijn exman co ouderschap wil gaan vragen want hij had het er al een jaar geleden ook over, maar ik wil dat absoluut niet.
ze zijn 9 en 12 jaar , kan hij dit voor elkaar krijgen?
hij heb zijn gezin en ik woon alleen met onze kinderen dan.
dank je
viola

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat willen de kinderen

Ik kan me wel voorstellen dat vader co-ouderschap wil. Maar ik denk dat het met een sisser af kan lopen. Het is maar de vraag of je kinderen dat willen en zeker een kind van 12 wordt gehoor bij de kinderrechter. Hoe ouder ze worden hoe minder zin ze in dat heen en weer reizen hebben, met zichzelf en de spullen. Je kunt hier overwegen om eens rustig achterover te gaan zitten en het met je kinderen te bespreken wat die ervan vinden. En als het echt zo is dat je kinderen dat toch graag willen is het natuurlijk ook een optie, ook al is het moeilijk voor jezelf, kinderen hebben nou eenmaal vaders en die missen hun kinderen ook. en als het dan blijkt toch niet te lopen kun je de zaak terugdraaien. Geef toe, geeft gedoe, maar dan is het wel duidelijk voor alle partijen. Ik zou alleen proberen zelf erbuiten te blijven. Jij kan niet verantwoordelijk gemaakt worden voor het heen- en weer reizen. Je helpt ze met de spullen maar als ze niet willen ga je ze niet dwingen.

Aantrekkelijk

En voor aankomende pubers is zo'n gezin met kleine kinderen niet altijd fijn. Bovendien moeten ze dan veel meer de aandacht verdelen. En dealen met een stiefmoeder. Terwijl ze al 5 jaar ervaring en routine bij hebben. Allemaal zaken die jij mee hebt en je ex tegen. Een andere overweging is dat het ook fijn voor je kan zijn. Gaat je puber vreselijk uit de bocht mag die ook een tijdje naar vaders vertrekken.

Vic

Vic

30-03-2012 om 08:53

Om het weekend + 1

Nu zijn ze dus 4 van de 14 dagen bij hun vader. Je zou er eventueel een doordeweekse dag bij kunnen laten komen, dan gaat het al meer naar een 50/50 verdeling. Weet je ook waarom hij co-ouderschap wil? Sommige (maar zeker niet alle) vaders denken/hopen dat ze dan geen alimentatie meer hoeven te betalen, en dat ze daar dan financieel beter van worden.

amk

amk

30-03-2012 om 15:01

Weekend

hoe is het weekend nu za/zo of van vrij/ma? Dat + die ene dag die Vic ook al noemt is nog verder richting co-ouderschap zonder dat er heel erg veel verandert.

Klopt vic,geen alimentatie

Mijn man is zeker geen vader die geen alimentatie wil betalen,maar hij wilde wel dolgraag voor zijn kinderen blijven zorgen,vandaar dat er gekozen is voor een co-ouderschap.
en mijn man betaald geen alimentaie,en krijgt ook nog de helft van de kinderbijslag.
en ,nee,daar wordt hij financieel niet beter van,en daar heeft hij ook nooit op gehoopt.

Vic

Vic

30-03-2012 om 16:55

Sus-anne

Ik weet niet wat je bedoelt met je reactie, maar in veel gevallen wordt er wel nog alimentatie betaald bij co-ouderschap. Dat is het geval wanneer er een (groot) inkomensverschil is tussen de ouders en/of een van de ouders alle ondeelbare kosten betaalt. Zoals bijvoorbeeld bij ons. Wij hebben die 'uitgebreide omgangsregeling' (die je co-ouderschap zou kunnen noemen), maar met een ouder die alle kosten betaalt en de kinderbijslag krijgt en eentje die alimentatie betaalt.
Aangezien bij scheidingen het merendeel van de vaders financieel meer te besteden krijgt, en de moeders (veel) minder, vind ik het niet overdreven om even te wijzen op het feit dat je 'gewoon' recht houdt op alimentatie bij co-ouderschap.

Vic

Ik wilde juist met mijn reactie duidelijk maken,dat het niet vanzelfsprekend is dat je (kinder)alimentatie krijgt.
Hier heeft vader ook een veel hoger inkomen .( 3x zoveel als moeder)
Beiden ouders zorgen voor de dagelijkse dingen( kleding, speelgoed ,fietsen e.d )die kinderen nodig hebben als ze bij die ouder zijn.
overige kosten: kapper,schoolkosten,ortho ect.worden naar rato verdeelt,vader betaald 75 ,moeder 25%.
beide ouders ontvangen de halve kinderbijslag.
Moeder eiste daarnaast nog een flink alimentatie bedrag.
Wat ze dus niet gekregen heeft.Zo kan het dus ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.