Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

De eerste dagen van co-ouderschap, help!

Hi allemaal,

Na lang wachten heb ik uiteindelijk een woning en ben verhuisd met 1 kind, de andere verkoos bij papa te blijven wonen.
Het kind dat bij mij is gaan wonen moet enorm wennen, net als ik zelf. Ik vind het zwaar, voel me nog niet thuis en voel me afgesneden van mijn kinderen, wennen dus.
Maar mijn vraag is: Het kind dat bij mij woont wil heel flexible eigen dagen per week aangeven wnr bij mij te zijn en wnr bij papa. We hebben wel een om en om weekend en 1 nacht per week afgesproken. Maar mijn kind wil zelf liever bepalen, dus vandaag bij mama en morgen bij papa en daarna weer een nachtje bij papa.
OP zich wil ik deze periode makkerlijker maken en er aan toegeven, aan de andere kant ben ik bang dat ik haar geen duidelijke structuur aanbiedt waardoor ze misschien zich dagelijk af zal vragen waar ze wil blijven slapen. Ook uit lotalieteit naar beide ouders.
Zou het schadelijk zijn om in haar wens mee te gaan of moet ik duidelijk dagen afspreken, zin of geen zin maar hier ben je vanaaf. Mijn kind is 11.
Iemand hier een heldere mening over op dit gebied, ik zelf ben te labiel om echt stelling in te nemen op dit moment maar wil het zo graag goed doen

dank voor het lezen en lieve groet,
Pria

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

27-03-2009 om 10:49

Duidelijkheid

ik zou idd kiezen voor duidelijkheid. Niet alleen voor het kind maar ook voor jezelf. Hoe wil je anders afspraken buiten de deur kunnen maken als je niet weet of je kind bij jou is of niet.

Desnoods kun je afspreken dat er op 1 of 2 dagen van de week zelf gekozen mag worden.

groet,
Angela

Caja

Caja

28-03-2009 om 10:10

Herkenbaar

Jou verhaal is erg herkenbaar. Vorig jaar zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Gelukkig had ik vrij snel een huis. We hebben co ouderschap en vaste dagen afgesproken. De oudste gaf echter vaak aan als hij hier was dat hij naar zijn vader wilde. Ik vond het ook moeilijk hoe hier mee om te gaan. Aan de ene kant wil je ze zo snel mogelijk de structuur geven die ze zo nodig hebben. Aan de andere kant had ik er ook begrip voor dat hij heel erg moest wennen en wanneer hij bij de ene was de andere ouder miste. Ik heb bij hem toegegeven dat hij zelf mocht aangeven wanneer hij liever bij zijn vader wilde zijn. Ze waren vaste dagen hier, maar als hij aangaf naar zijn vader te willen dan kon dat.
Hier speelde denk ik ook mee dat zijn vader in ons huis woonde en hij daar zijn vertrouwde spulletjes had, zijn eigen kamertje enzo. Na een paar weken ging dit beter en bleef hij gewoon hier op de dagen dat we hadden afgesproken dat hij hier was.
We hebben overigens wel heel duidelijk gemaakt, ex en ik dat hij als hij boos was niet naar de ander kon. Hij probeerde het wel hoor, als hij hier zijn zin niet kreeg dat hij naar zijn vader wilde. Doordat wij hier beiden duidelijk over waren gebeurde dit niet. Wel mocht hij altijd zijn vader bellen.... Dat hielp ook vaak.
Heel veel succes in deze moeilijke periode.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.