Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-01-2009 om 14:36
Hoi
Kort vraagje: Ik had alles uit laten leggen enig tijd geleden door de Belastingdienst.
Nu is mijn siotuatie vernaderd, echter 1 kind blijft bij vader. Krijg ik, met 1 inwonend kind dan minder eenouderkorting?
Alsvast dankjewel
Groetjes,
Linda
23-01-2009 om 15:57
Minder in 2009
Ik las dat de alleenstaande-ouderkorting in 2009 zo'n 500 euro lager is dan in 2008. Wordt dat gecompenseerd, of alleen als je inkomen laag genoeg is om kindgebonden budget te krijgen?
24-01-2009 om 11:15
Wel gecompenseerd als je werkt
Hoi,
De alleenstaande ouderkorting wordt wel gecompenseerd, via de aanvullende combinatiekorting die enorm veel hoger is, maar juist hoger naarmate je meer werkt. (joepie!!!)
Liora
31-01-2009 om 20:21
Nog interessanter
Hoi Linda,
Als je co-oudert, kun je ook nog kosten voor levensonderhoud aftrekken voor de kinderen waar jij geen kinderbijslag voor krijgt. Ik doe dat ook sinds kort en ik kan je vertellen dat al die belastingvoordeeltjes mijn inmiddels meer opleveren dan de kinderen mij kosten...
Groeten,
Jeremy