Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Josefien Tideman

Josefien Tideman

26-09-2011 om 17:02

Enquête

Beste mensen,

Voor mijn opleiding communicatie ben ik bezig met mijn scriptie. Hiervoor onderzoek ik een aantal SIRE-campanges waaronder de campagne 'kinderen in een scheiding'. Ik heb hiervoor een enquête gemaakt en nu ben ik op zoek naar gescheiden ouders die deze enquête even zouden willen invullen. De enquête is anoniem en de resultaten zullen uitsluitend gebruikt worden voor mijn scriptie. Ik heb toestemming van de forumredactie om deze oproep hier te plaatsen. Het is een korte enquête dus het duurt maar een paar minuten om hem in te vullen. De link naar de enquête is: http://www.thesistools.com/web/?id=212861.
Alvast heel erg bedankt! Het helpt mij enorm in het afronden van mijn studie.

Met vriendelijke groet,
Josefien Tideman

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Josefien Tideman

Josefien Tideman

27-09-2011 om 09:52

Dank u

cqcq

cqcq

27-09-2011 om 10:00

Duidelijke enquete

Een hele duidelijke enquête, die goed in te vullen is. Kost ook maar weinig tijd. Veel succes met het verwerken van de antwoorden.

Sancy

Sancy

27-09-2011 om 11:06

Nou ja

behalve dan dat je bij vraag 7 niet kunt aangeven dat je NIET op de hoogte bent van de sire-campagne. Of is die vraag ondertussen aangepast?

koentje

koentje

27-09-2011 om 11:20

En ik

vraag me af wat je aan zulke oppervlakkige informatie zou kunnen hebben. Maar ja. Ik ben niet gescheiden, alleen nieuwsgierig...

Jammer vind ik....

...dat er geen ruimte is voor eigen reactie op de campagne. Wat mij betreft richt de campagne zich te standaard, zonder rekening te houden met alle comlicaties die er kunnen zijn. Bovendien vind ik hem erg stigmatiserend voor wie wel zijn best doet en dat zijn toch de meesten onder ons.

Emine

Misschien....

....steekt het mij ook wel dat er zo ingezet wordt op wat je over elkaar zegt vanwege mijn persoonlijke ervaring.

De problemen van mijn kinderen (angst voor hun vader vanwege geweld en vreemd gedrag) is jarenlang op mijn bordje geschoven door in eerste instantie de raad voor de kinderbescherming en later ook de rechter: als de kinderen bang zijn, dan zal moeder wel negatief over vader praten. Een veroordeling voor geweld jegens de kinderen ten spijt moesten de kinderen zo 'gewoon' naar vader. Ik heb toen aangegeven dat ik ze niet liet gaan zolang de vinger niet op de zere plek (een vader die erop slaat zodra iets anders loopt dan hij verwacht)werd gelegd en na heel veel gedonder is alles dusdanig bijgedraaid dat er een oplossing gekomen is waarbij de veiligheid van de kinderen centraal staat ipv de vermeende kwaadsprekerij door moeder. Maar dat heeft jaren en jaren van heel veel leed gekost. Dus misschien vandaar dat het mij gewoon totaal verkeerd schiet om zwart-wit in te steken op 'wat je zegt tijdens een scheiding....'. Er is zoveel meer wat een kind kan beschadigen in een scheiding.

Emine

Josefien Tideman

Josefien Tideman

27-09-2011 om 16:03

Bedankt

Bedankt voor alle reacties! Ik vind de tips erg nuttig en ook persoonlijke ervaringen kan ik veel mee. Alleen in de enquête ben ik op zoek naar procentuele resultaten maar in de uitwerking van mijn scriptie zijn individuele ervaringen ook erg nuttig. Misschien had ik inderdaad daarvoor ook in de enquête ruimte voor moeten laten.
In ieder geval bedankt voor het invullen en voor de opmerkingen en ik hoor het graag als er meer dingen zijn!

Matar

Ik denk dat je volledig gelijk hebt en zoals ik al zei, ik erger mij aan de campagne door mijn eigen ervaring, waarbij een slaande ex zich kon verschuilen achter waar deze campagne zich op richt. Hierdoor is zijn eigen gedrag lang buiten beschouwing gebleven: alle pijlen gingen op mij. Uiteindelijk dreigde zelfs een uithuisplaatsing om de kinderen aan de negativiteit van moeder over vader te onttrekken. Dit terwijl niemand van de betrokken hulpverleners mij ooit negatief over vader had horen praten, juist omdat ik er altijd voor gewaakt heb dat niet te doen. O jawel hoor, ik praat zeker negatief over hem, ik schrijf dit forum over hem vol etc., maar ik waak er wel voor dat de kinderen dit niet meekrijgen. Dus misschien is de campagne best goed, maar ik denk dat we ervoor moeten waken dat het geen universeel antwoord wordt op de problemen van kinderen met gescheiden ouders. Betreft mijn eigen situatie: uiteindelijk is men vader gaan doorzien en kwam er binnen de slechte mogelijkheden die er zijn, een van de beste oplossingen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.