Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

e

e

11-04-2012 om 10:18

Ex man doet helemaal niets

Mijn ex man is werkeloos, maar werkt zwart een beetje bij, betaalt niet echt veel. Hij betaalt geen alimentatie, omdat hij een uitkering heeft. De mediator heeft toen bij de scheiding aangegeven dat je in Nederland dan geen ali hoeft te betalen. Mijn ex man is in de buurt van zijn nieuwe vriendin gaan (die hij al had toen hij 3 weken bij ons weg was) wonen, 50 kilometer verderop. Hij komt nooit op optredens, ouderavonden van de kinderen. Ik moet ze elk weekend naar hem brengen en weer halen. Ik heb 3 kinderen, 13, 10 en 5 jaar. Ik wil ze eigenlijk niet meer naar hun vader doen. Ze gaan elke zaterdagavond en maandagochtend zijn ze weer thuis. Ik ben moe en op van alle stress. Hij wijzigt constant de tijden, bepaalt de regels en laat zijn nieuwe vriendin, die mij heeft uigescholden voor slechte moeder en nog iets vreselijks alles regelen. Ik wil t de kinderen niet aandoen om hun vader niet meer te zien maar ik ben zo moe. Wat raden jullie me aan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

11-04-2012 om 11:29

Wel

e:
"Wat raden jullie me aan?"
Omgang is een recht, van zowel kind als vader. Ik zou daar niet aan morrelen. Tenzij zowel vader als 13-jarig kind niet meer willen (de andere kinderen hebben niet zoveel te willen).

e:
"Hij wijzigt constant de tijden, bepaalt de regels"
Vaste tijden etc eisen. En dat hij brengt of haalrt. Als jij breng/haalt, heb je daar wel controle over

koentje

koentje

11-04-2012 om 11:41

Hij mag

of kan toch niet van je eisen dat je ze brengt en haalt? Ik zou maar eens gaan eisen dat hij ze haalt, desnoods met openbaar vervoer als dat het probleem is. maar ik kan me voorstellen dat je doodmoe wordt van het heen en weer brengen en voor zijn karretjes gespannen worden. Je bent zijn sloof toch niet? Ik vind ook dat je de kinderen niet zomaar hun vader moet ontzeggen maar je mag wel beter voor jezelf opkomen dunkt mij!!

Tigerfeet

Tigerfeet

11-04-2012 om 11:41

Gewoon wel e kinderen laten gaan, ondanks alles is het toch goed voor ze een band op tebouwen met hun vader. maar dikke knuffels dit is wel heel zwaar
tigerfeet

Caitlynn

Caitlynn

11-04-2012 om 15:03

Andere instelling

Ik denk dat een andere instelling je zal helpen. Je bent van deze man af, dus je bent niet meer afhankelijk van hem, sterker nog: hij is afhankelijk van jou. Jij brengt namelijk de kinderen, jij hebt alle informatie omdat hij niet naar ouderavonden etc. etc. komt en jij voedt zijn kinderen op. Hij is dus eigenlijk helemaal niet slim om de chauffeur die zijn kinderen haalt en brengt en zijn informatiebron over de kinderen zo'n grote mond te geven. Want jij brengt de kinderen op de afgesproken tijdstip en je haalt ze op de afgesproken tijdstip. Verder houd je natuurlijk je waardigheid en weigert te praten zolang hij niet in staat is om jou netjes te woord te staan. Jij hoeft dus helemaal niet naar zijn pijpen te dansen, maar je moet je netjes aan de regels houden die jullie hebben afgesproken bij de mediator. Daarin ben je zo flexibel als een ijzeren buis, zeker zolang hij jou behandelt als een vaatdoek.
Jij bent de moeder, de opvoeder, zelfs de chauffeur, dus jij hebt de touwtjes in handen en zolang je je netjes aan de afspraken houdt kan niemand je iets verwijten.
En bedenk jezelf hoe erg het eigenlijk voor jou is dat hij niet naar de ouderavonden of optredens komt? Voor de kinderen is het niet leuk, maar dat kunnen zij zelf met hem uitzoeken, dat is jouw verantwoordelijkheid niet meer.

Fransien

Fransien

11-04-2012 om 17:35

Wat staat er in het convenant?

Wat is de afspraak die je bij je scheiding hebt gemaakt voor wanneer ze bij hun vader zijn? Die is simpel, door jullie beide ondertekend, en daar houd jij je aan. Wijzigingen alleen in overleg (en overleg is niet een mailtje of sms-je met een mededeling) en dan nog alleen maar als het jou uitkomt (en geen redenen geven, het komt je gewoon niet uit, jammer dan). Gewoon zo flexibel als een loden pijp zolang je niet normaal behandeld.
Laat los dat hij niet naar zijn kinderen omkijkt, laat los dat hij een vreselijke nieuwe vriendin heeft, zij zijn niet de mensen waar je mee door het leven moet. Met je kinderen moet je door het leven, zij zullen zich jou herinneren als de moeder die altijd voor hen gezorgd heeft.

mirreke

mirreke

11-04-2012 om 21:06

Maar je kunt regels

toch wijzigen?
Ik kan me voorstellen dat elk weekend voor jou een belasting is. Zeg dat het vanaf nu om het weekeinde wordt, en dan bv van vrijdagavond tot zondagavond.
Die afspraak van elke werk is natuurlijk gemaakt toen jullie nog vlakbij elkaar woonden. Hij is verhuisd, dus dan haalt en brengt hij ze maar en anders betaalt hij de benzine maar. Verder dus nog maar om de week omdat jij dat niet meer trekt. En dan wat langer zodat hij wel hetzelfde aantal nachten houdt.
Laat je verder niet ringeloren. Spreek een duidelijke nieuwe tijd af, na de spits, en als hij die elke keer wil wijzigen gaat het feest niet door die week.
Zo heb jij tenminste om de week een eigen weekeinde vrij, en kun je het andere weekeinde zelf leuke dingen met de kids doen of gewoon eens samen lekker luieren.
Je ex heeft ervoor gekozen te verhuizen, dan moet hij ook zelf maar oplossen hoe ze bij hem komen.

mirjam

e

e

12-04-2012 om 13:53

Verduidelijking

ik moet nog even wat toelichten. Mijn ex coacht een voetbalteam en die spelen altijd op zaterdag. Zaterdag overdag gaan mijn kinderen ook zelf voetballen en mijn dochter moet dan zwemmen. Vandaar de omgangsregeling elke zaterdagavond tot maandagochtend. Omdat hij niet werkt, heeft hij geen geld zegt hij. En moet ik ze komen brengen/halen. Hij bepaalt hoe laat en waar en als ik me daar niet aan hou, dan houdt het op he. Zo denkt hij. Ik denk aan de kinderen, die willen wel naar hun vader. Ikzelf loop de hele week te rennen vliegen, werk 4 dagen, breng kids naar de clubs en verzorg het huishouden want geld voor een werkster heb ik niet he. Dus de zondag dat ik alleen ben, maak ik schoon en lig op de bank bij te komen van de hectische week, die zondag kan ik dan goed gebruiken om me op te laden voor de rest vd week. Mijn ex, gaat met zijn vriendin 4x per jaar met vakanties, want zij betaalt alles. Ze zijn slim want ze hebben 2 adressen, dus wonen officieel niet samen. Hij werkt bij als coach, 2 avonden in de week en van dat geld kan hij net die huur betalen en dan is t op. Dus hij heeft het prima voor elkaar. Een nieuwe vriendin die alles betaalt, waar hij fulltime woont, maar wel elders ingeschreven staat, een exvrouw die zijn kinderen haalt en brengt naar hem en hij hoeft geen alimentatie te betalen en/of kinderen te halen brengen naar school, club of ouderavonden. Ik ben opgebrand eigenlijk wel maar er is geen enkele instantie die er voor mij is wat dat betreft. Vandaar dus hier mijn noodkreet.

Miekemieke

Miekemieke

12-04-2012 om 16:16

Tja

Ik denk dat de oplossing bij jezelf ligt. Je ex heeft alles goed geregeld en waarom kan jij de dingen niet goed regelen? Dan zien de kinderen hun vader maar wat minder en als hij ze toch graag ziet dan spant hij zijn vriendin maar voor zijn karretje, klaar.

amk

amk

12-04-2012 om 21:03

Arbo dienst

volgens mij is het voor jou ook handig om eens met een counceler van de arbodienst van je werk te spreken.
Zij kunnen je handvatten geven om met dit soort dingen om te gaan.
Het is niet een zwakte bod, het is juist heel sterk om dat te doen.
Zelf zit ik er ook zo ongeveer elk half jaar als het me allemaal weer eens teveel wordt. Ben inmiddels gepromoveerd tot speciaal geval.
Maar het zorgt er wel voor dat ik goed voor mezelf kan zorgen en daardoor mijn gezin op de rails houdt.
Je ex kun je niet veranderen, jezelf wel.

Caitlynn

Caitlynn

13-04-2012 om 10:47

Okee

Ik begrijp dat je opgebrand bent, want het is niet niks, alleenstaande moeder van drie kinderen, overal alleen voor staan en alleen achteraan moeten rennen. Maar vind je werkelijk dat je ex het zo goed voor elkaar heeft? Jij maakt alles van je kinderen mee, je weet wat er bij hen speelt, wat ze belangrijk vinden, je ziet het plezier die ze hebben op hun club, je ziet hun vrienden, je hoort na school hun kletspraatjes, je bent volledig bij hun ontwikkeling betrokken. Dus niet alleen de energievretende dingen, maar ook de leuke dingen van de kinderen. Daarnaast zorg je zelf voor je eigen onderhoud en ben je van niemand afhankelijk. Ik denk dat dat veel waardevoller is, dan te teren op je vriend zijn zak, met hem 4 keer op vakantie gaat per jaar, alles in de hoop dat hij je niet aan de kant zet, want dan is je financiƫle injectie weg. En als bonus zie je je kinderen alleen op een zondag. Kortom, in mijn ogen heb jij het juist prima voor elkaar.
En nogmaals, zolang jij je aan de regels houdt zoals ze zijn afgesproken bij de mediator, kan niemand je iets verwijten, ook de kinderen niet. Het maakt je echt geen slechte moeder als je je ex aan de gemaakte afspraken houdt. Dat je ex geen geld heeft is zijn probleem, daar moet je niet de jouwe van maken. Dat hij zijn kinderen niet kan komen halen of brengen is de grootste onzin, waar een wil is, is altijd een weg. Er zijn treinen, bussen, desnoods gebruikt hij de auto van zijn vriendin of een kennis ofzo. Bedenk dat, zolang jij zo vriendelijk bent om de kinderen te halen en te brengen, en je daar verantwoordelijk voor voelt naar hen toe, hij daar altijd misbruik van zal blijven maken.
Naast de arbo, zou je ook bij maatschappelijk werk kunnen aangekloppen. Wellicht dat zij je kunnen helpen. Of beter nog, via de huisarts naar de psycholoog, waar je van je af kunt praten en misschien leert om wat assertiever te zijn, of handvaten krijgt. Voor jou geldt ook, waar een wil is, is een weg. Dus je moet zelf stappen ondernemen om de voor jou gepaste hulp te zoeken. Want je hebt er niets aan als je straks met een burn out wekenlang op de bank ligt.
Succes!

Tinus_p

Tinus_p

14-04-2012 om 17:48

Variabele in het systeem

e:
"Ik ben opgebrand eigenlijk wel maar er is geen enkele instantie die er voor mij is wat dat betreft. Vandaar dus hier mijn noodkreet."
Je bent/(hebt jezelf opgesteld als) de variabele in het systeem, die alle problemen en wensen van anderen opvangt.

Hoe moeilijk ook, doe dat niet meer, ook al betekent dat mss dat je kinderen er onder zullen lijden. Ik zou mn proberen iets te doen aan het brengen/halen vd omgangsregeling.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.