Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Vorkje

Vorkje

25-08-2009 om 20:30

Ex op datingsite

Jaren lang heeft ex mij bedrogen. Oorzaak ( volgens verschillende hulpverleners) is sexverslaving. Niemand zou dat ook maar ooit achter hem hebben gezocht. Maargoed inmiddels zijn we al weer 2 jaar gescheiden. Hij heeft sinds een maand of 9 een leuke meid ontmoet. Nu had ik niet verwacht dat hij haar wel trouw zou zijn maar ben toch geschokt. Ik kwam hem op een datingsite tegen. De foto`s die er op staan zijn zeer recent. Van de zomervakantie die hij samen met haar, haar kind en onze kinderen heeft doorgebracht.
Ja natuurlijk moet ik dit laten rusten maar ohhhhh wat kriebelt het. Hij heeft grootste plannen om met haar te gaan samenwonen. Het is een behoorlijke zelfstandige pientere dame dus ik had eigenlijk wel verwacht dat ze inmiddels erachter zou zijn gekomen hoe hij werkelijk is. Maar helaas. Ze hebben elkaar op deze datingsite ontmoet.Zou ze dan zo blind van vertrouwen zijn en nooit meer even hebben gekeken of hij er nog op stond?
Ik weet wat me te doen staat en dat is helemaal niets doen maar snappen jullie dat het moeilijk is? Heel kinderachtig maar vind het wel prettig dat de mooiste vrouw dus niet tegen zijn sex verslaving op kan en dat het dus niet aan mij lag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
monique

monique

25-08-2009 om 21:21

Vertellen

Waarom zou je niks doen? Ik zou het denk ik wel aan haar vertellen of denk je dat ze je niet gaat geloven ofzo? Ze kan het toch zelf ook nakijken?
Juist omdat hij zo serieus lijkt zou ik het zeggen, je kinderen zijn toch ook betrokken bij die vrouw? Misschien kan je het ook eerst aan hem vertellen wat je ondekt hebt maar dan kan hij het er ook snel weer afhalen voor zij het kan lezen.
Ik vind je reactie ook helemaal niet kinderachtig juist heel normaal en menselijk.

Vorkje

Vorkje

25-08-2009 om 21:31

Tja vertellen

Hij zal het er direct afhalen dus hem eerst vertellen is inderdaad geen optie. Ja en haar vertellen. Weet je, ik ben dan bang dat hij helemaal stennis maakt. Het gaat nu al niet zo heel gezellig. Alimentatie elke maand te laat, negatief over mij praten naar de kinderen toe. Mijn oudste dochter weer in tranen. Het is lastig. Maar het voelt dubbel. Mijn kinderen vinden haar erg aardig en en ik gun het haar ook niet om zo belazerd te worden.En niet te vergeten haar zoontje. Hij vond het volgens mij zo geweldig 2.5 week met elkaar op vakantie. Aan de andere kant is het mijn zaak natuurlijk ook weer niet. Ik vind het echt een hele moeilijke kwestie.

Weet zij...

weet zij waarom jullie uit elkaar zijn? Ik heb de nieuwe vrouw van mijn ex wel verteld dat hij echt niet zou veranderen. Dit is wat je krijgt, als je er blij mee bent, fantastisch, maar probeer hem niet te veranderen want dat gaat niet lukken. Ze ging ervoor en komt er nu langzaam achter dat dat niet zo slim was. Maar mij kan ze niet verwijten dat ik het haar had moeten vertellen. Ik hoop trouwens wel dat het huwelijk standhoudt, voor mijn dochter.
Als de vriendin van je ex weet dat hij je heeft belazerd, kun je een keer een opmerking laten vallen dat hij die neiging nog niet kwijt is. Dan moet zij er verder maar weer mee doen wat ze wil.

Vorkje

Vorkje

25-08-2009 om 22:15

Nee ik denk het niet

Ik heb haar nog nooit gezien of gesproken. Toen ik de kinderen wegbracht naar mijn ex voor hun vakantie had ik eigenlijk verwacht dat ze er zou zijn zodat ik haar even de hand kon schudden. Ze was er dus niet en eigenlijk stelde me dat een beetje teleur. Niet om het dan te zeggen maar meer om gewoon te weten met wie mijn kinderen op vakantie gaan.Niet dat ik er geen vertrouwen in had hoor. Dus een keer wat laten vallen zal niet gaan.
Ik denk dat ik wel weet wat hij haar heeft verteld waarom we zijn gescheiden. Dat we als broer en zus leefde, ik 3 jaar lang geen sex wilde en dat hij toen 1 keer is vreemd gegaan en dat ik toen direct wilde scheiden. Het verhaal kan iets afwijken maar zo zal hij het hebben verteld. Nogmaals ik snap niet dat ze niet even op de site heeft gekeken of hij daar nog op stond. Maarja, niet iedereen is zo achterdochtig als ik.

Stoepkrijt ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik haar zou waarschuwen. Ik vind het moedig van je.

Nou...

Ik had het met haar te doen. Ze heeft zelf ook een mislukt huwelijk achter de rug en ze keek zo blij naar hem, alsof hij de vangst van de eeuw was. Net zoals ik ooit naar hem keek. Een gemeenschappelijke kennis had ze allemaal hieperdepiep-verhalen verteld over hem, dus ik weet precies wat hij haar heeft wijsgemaakt. Ik kwam haar eens tegen in de supermarkt en ze was er inmiddels wel achter dat hij wat rare trekken heeft en veel te veel drinkt, maar ze dacht in haar verliefdheid dat dat nog wel over zou gaan. Hij was immers door mij bruut uit huis gezet (klopt), hij zag zijn kind bijna nooit meer (klopt ook, maar ligt niet aan mij) en dat waren redenen genoeg om zo ongelukkig te zijn dat het logisch was dat hij veel dronk en agressief was. Toen heb ik haar verteld dat het verhaal wel wat genuanceerder lag en dat hij ECHT niet zou veranderen. Ik was zelf 15 jaar geleden net zo naief en mij is het ook niet gelukt (zelfde verhaal met zijn eerste ex, alleen waren er toen geen kinderen). Het verschil is dat de nieuwe vrouw twee kinderen heeft die mogen meegenieten van zijn buien en dat gun ik ze echt niet.

Tinus_p

Tinus_p

26-08-2009 om 09:01

Monique

monique:
"Waarom zou je niks doen? Ik zou het denk ik wel aan haar vertellen of denk je dat ze je niet gaat geloven ofzo? Ze kan het toch zelf ook nakijken?"
Omdat de kans levensgroot is, dat Vorkje zal wordne afgeschilderd als de wraakzuchtige ex. Ik weet uit ruime Ouders Online ervaring: De eerlijke boodschapper van het slechte nieuws wordt zelden gewaardeerd.... :S

monique

monique

26-08-2009 om 09:49

ja, dat had ik me niet gerealiseerd. Opzich zou ik denken wat maakt het uit dat je dan als de wraakzuchtige ex wordt gezien, maar als de verstandhouding tussen jou en je ex nu al niet goed is dan is dat inderdaad een moeilijke keuze.
En heel annoniem een link van zijn advertentie naar haar sturen? Of ben ik dan weer te naief en is het ze dan ook wel duidelijk dat het van jou afkomt?

Jo Hanna

Jo Hanna

26-08-2009 om 11:26

Niet doen

Ik zou het zelf niet doen. Voor mezelf zou ik niet in die rationalisaties trappen van zielig voor haar en arme betrokken kinderen (hoe waar dat misschien ook is trouwens). Ik weet maar al te goed dat het bij mij meer uit een hang naar genoegdoening zou voortkomen dan uit iets anders. Als het erop aankomt ben ik niet zo altruistisch. Ik zou mezelf tegenhouden. Misschien iets doen in de zin van een lekkere valse brief schrijven waarin ik alles eens even fijntjes uit de doeken doe en die vervolgens in de open haard opstoken. Toch even mijn hart gelucht.
En vanuit een ander perspectief: je haalt je waarschijnlijk alleen maar problemen op de hals met je ex. Dat vind ik vanuit zijn perspectief nog begrijpelijk ook. Je stookt in zijn relatie! En waarvoor? Zij is een volwassen vrouw die haar eigen weg heeft te gaan. Jij bent zo ongeveer de laatste die haar daarbij de weg kan wijzen.
Groet, Jo Hanna

Holiday

Holiday

26-08-2009 om 12:59

Nee

Ik kan me het dilemma goed voorstellen maar ik zou het ook niet doen. Je kent haar niet en kunt niet in hun relatie kijken. Het zal wel niet hoor, maar misschien weet ze er wel van. Of staat ze zelf ook nog op die site. Weet jij veel wat die twee onderling voor afspraken hebben. Misschien hebben ze wel een hele vrije relatie. Nogmaals, het zal wel niet hoor maar je moet maar niet gaan stoken.

Als hij zo bezig blijft houdt trouwens geen enkele relatie stand en je kunt toch moeilijk al zijn toekomstige vriendinnen blijven inlichten. Afsluiten en hem zijn gang laten gaan. Lastig hoor!

mar2

mar2

26-08-2009 om 22:56

Waarom

Beste Vorkje,
Waarom houd je je nog zo bezig met het leven van je ex?
Vraag jezelf dat eens af. Voor een verslaving (of andere psychische aandoening) zijn geen verklaringen. Dat is ontzettend wrang, verdrietig en teleurstellend, zeker als je zelf ontzettend veel in een relatie hebt gestoken.
Ik heb op een gegeven moment de knop omgezet om mezelf te beschermen tegen alle onzin die via mail, sms en in persoon op mij/ons afkwam. Ik heb meerdere gesprekken gevoerd met een psychotherapeut om hier een weg in te vinden en dat lukt nu heel aardig.
Probeer, hoe moeilijk dat ook is, afstand te nemen van wat dan ook met betrekking tot waar hij zich mee bezig houdt.
Uiteindelijk geeft dat een beter gevoel. Passief blijven en negeren is uiteindelijk, echt de beste remedie om afstand te nemen van dit soort onzin.
Ik begrijp dat het moeilijk is en dit misschien hard klinkt. Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, maar heb er uiteindelijk wel veel aan gehad.

Vorkje

Vorkje

27-08-2009 om 07:35

Waar

Toen ik mijn verhaal hier schreef wist ik ongeveer wat voor antwoorden ik zou krijgen. Jullie hebben zo gelijk. Ik weet het natuurlijk ook wel.Maar door het hier neer te zetten worden dingen weer wat meer helder.
Wat Tinus zegt, hoe dan ook, ik zal de wraakzuchtige ex zijn ( en ja ondanks dat ik het haar echt niet gun waar ik in heb gezeten, er komt ook een ztuk wraak bij)en de verstandhouding met mijn ex zal er niet beter op worden.

En mar2, je reactie is niet hard maar zo waar. Ik heb daar nog duidelijk moeite mee. Soms gaat het een tijd lang goed. Als de kinderen een periode alleen bij mij zijn heb ik niets met hem te maken en hoor ook niets. Zijn ze daar weer geweest dan hoor ik weer van alles en laait alles in mijn hoofd weer op. Ook ik bezoek een therapeut. Ik hoop dat ik eens zo ver kom als jij beschrijft.
Dank je wel voor je antwoordt.

Jo Hanna

Jo Hanna

27-08-2009 om 17:49

Naar de bekende weg vragen

... is nog zelden zo verstandig geweest
Goed hoor, om je jezelf zo ter discussie te stellen en je dan te laten bijsturen door de kritische reacties die je al verwachtte.
Je gevoelens zijn overigens volkomen begrijpelijk en herkenbaar. Jij komt ook vast zover als Mar2!
Groet, Jo Hanna

monique

monique

28-08-2009 om 09:17

Wel zeggen

Toch zou ik het waarschijnlijk wel zeggen. De enige reden om het misschien niet te doen is dat de verstandhouding met ex wat betreft de omgangsregeling en de alimentatie te slecht zou worden. Slechter voor de kinderen dan dat het zal zijn als hij gewoon door gaat met het belazeren van al zijn vriendinnen. Met alle gevolgen van dien. Ik ben zelf belazerd door mijn ex tijdens ons huwelijk en ik kwam er achteraf achter dat er veel mensen het vermoeden van hadden dat hij vreemd ging. Ik had er zelf geen flauw idee van en ik had heel graag dat er iemand was geweest die me dat veel eerder verteld had. En dat er wraak gevoelens meespelen is toch ook logisch? Maar als je ex deze vriendin ook gaat belazeren of al heeft belazerd dan hoef jij niet te "stoken" in zijn relatie want dan gaat het op een dag toch fout. Ik zie het trouwens ook niet als stoken in zijn relatie, want hij doet het allemaal zichzelf aan, dat jij degene bent die zijn vriendin op de hoogte brengt dat noem ik dan geen stoken. Ik vind het wel erg voor de kinderen, dat ze zo’n onstabiele basis hebben bij hun vader. Je ex zou er goed aan doen om geen vaste relatie meer aan te gaan en al zijn scharrels bij je kinderen vandaan te houden. Ook ik kan wel bedenken wat er hier voor een reacties op komen. Je kunt niet in zin relatie kijken, je kan hem niet veranderen, je kan niet voor hem bepalen hoe hij leeft en hoe hij met zijn kinderen omgaat. Is allemaal waar maar het zijn wel jouw kinderen, daar ben jij verantwoordelijk voor, weliswaar samen met hem maar als hij die verantwoordelijkheid niet neemt dan ben jij dus degene die voor hun belang moet opkomen.

Balletmama76

Balletmama76

30-08-2009 om 15:52

Niet doen...

Mijn ex heeft een heele lieve vriendin, zij praat echt als ik 10 jaar geleden, doet alles voor hem en ik heb een best goede verstandshouding met haar.

Ik zou zo de lijken uit zijn verleden uit de kast kunnen halen, maar ik doe het niet.

Hij heeft mij eens in een sms geschreven, dat zij niet zijn grote liefde is maar ik, maar dat zal ik haar nooit vertellen.

Het is hun relatie, ze zijn allebei volwassen. En ik weet, als zij het uitmaakt met hem, dan vallt hij mij weer lastig. Hij weet, dat ik goed kan met haar, dat maakt hem voorzichtig bij flirtpogingen. Want hij weet niet, dat ik het haar niet zou vertellen, moet ie ook niet weten ook.

Ik vind het zonde voor haar, maar ik ben dan ook egoist genoeg om te denken: "Beter zij dan ik." Zij heeft geen kinderen. Ik heb haar wel tussen de lijnen in duidelijk gemaakt, dat het niet slim zal zijn om kinderen met hem te krijgen, weet niet, of zij de hint gesnapt heeft of niet - maar meer ga ik ook niet doen ook.

Vorkje

Vorkje

31-08-2009 om 11:52

Jo hanna en balletmama

Soms zie je door foute emoties de bomen niet meer door het bos. Als ik er dan achter kom dat hij van zijn fouten niet geleerd heeft en gewoon doodleuk op een datingsite staat met notabene foto`s van de vakantie waar hij samen met haar is geweest, dan zit ik half hyperventilerend achter de pc. En waarom vraag ik mezelf dan af? Blijkbaar ben ik nog niet los en word ik teruggegooid naar het verleden.Zo`n nare tijd.
Ik weet dan eigenlijk dat ik hier de juiste antwoorden krijg en maakt mijn hoofd weer helder.
Voor mij is hij al eerder getrouwd(geen kinderen) geweest en het bleek dat hij daar ook veelvuldig vreemd ging. Als zij mij gebeld had om mij te waarschuwen had ik haar waarschijnlijk niet eens willen geloven.

En wat balletmama ook al zegt. Hij laat me op deze manier wel een beetje meer met rust.En daar is ook wat voor te zeggen.

Balletmama76

Balletmama76

31-08-2009 om 17:24

Vorkje...

...de vriendin van mijn ex lijkt nogal graag met mij te praten. Zij weet ook niet echt wat zij met ex zijn psychische problemen moet, zij geeft haar hele kracht aan hem.

Bij mij begonnen ook meteen alle alarmbellen te rinkelen. Niet zo zeer omdat ik nog veel betrekking heb ermee, maar omdat ik weet, hoe deze situatie is en hoe het is om met hem te leven - hij verstikkt alle vrolijkheid om zich heen, je durft niet blij of goed gemeurt te zijn in zijn omgeving (hij heeft PTSD, depressies en wat weet ik nog meer). Noem het maar vrouwelijke solidariteit.

Ik weet dat mijn ex een hopeless case is. Zij weet dat nog niet en moet het ook zelfst uitvinden, ik kan haar hierbij niet helpen.

Wel kan ik haar wat "survival-tips" geven, hoe zij het voor zichzelfst draagbaar(er) kan maken - anders is zij straks net zo op als ik toen was, en dat gun ik niemand.

Dus heb ik haar gezeggt, dat zij ook voor zichzelfst kracht moet houden en misschien iets vinden, waar zij kracht uit kan scheppen, bijvoorbeeld een hobby.

Maar ik zal haar nooit zeggen: "Run and don't look back." terwijl dit het enigste echt goede advies zal zijn - want als zij bij hem blijft, trekkt hij haar net zo omlaag als mij toen.

Ik probier het een beetje vaag te houden, diplomatiek, hoe je het wil noemen. Want als ik haar zeg, dat zij hem moet verlaten, om zichzelfst te redden, zal zij mij toch niet geloven - zij houdt echt van hem.

Dat is iets, wat zij alleen zal moeten uitvinden, net zoals ik toen. Ook al heb je nog zo goede bedoelingen, denk altijd eerst, wat zo'n reddingsactie voor jezelfst aan consequenties meebrengt en voor je kinderen.

Ik snap je wel hoor - je wil niet, dat zij door dezelfde ellende gaat als jij toen en dat tuigt ervan, dat je een hele goede karakter heb.

Helaas is het soms zo, dat je soms iemand anders in het mes moet laten lopen, om zelfst door te kunnen gaan. Gelukkig komen dat soort situaties niet vaak voor en het is ook een gruwelijke les om te leren en om ermee te leven - ik heb er ook nog steeds erg moeite mee! - maar soms moet het gewoon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.