Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex wil contact verbreken met de kinderen

Ik ben sinds 3 jaar gescheiden. In die 3 jaar probeer ik het zo leuk, gezellig en goed mogelijk allemaal te regelen met mijn ex, maar krijg standaard te horen dat ik zijn leven wil bepalen. De laatste tijd is er bij de kinderen erg veel spanning, wat leidt tot ruzie's onderling en tussen de kinderen en mijn ex. Mijn ex heeft 4 weken voor de zomervakantie gezegd dat hij voorlopig de kinderen niet hoeft, met gevolg dat er nu 10 weken voorbij zijn zonder dat hij ook maar enig contact heeft gehad. Wat we (vooral de kinderen) ook proberen, hij geen reactie op wat dan ook. In de vakantie heb ik hem een mail gestuurd en min of meer gezegd dat het tijd wordt dat hij de kinderen weer ziet en gezegd dat de kinderen week 26 (eerste week na de vakantie, dus deze week) naar hem toe gingen. Ik kreeg van hem een mail terug dat ze niet welkom zijn en dat hij stappen gaat ondernemen om het contact omtrend de kinderen volledig te gaan verbreken. Ik vind het nogal wat, en natuurlijk zit ik straks met de nodige stres van de kinderen die dit allemaal teweeg gaan brengen. Ik heb nog niks tegen de kinderen gezegd, dat mag hij voor zijn rekening nemen.
Zijn er ouders die met dit soort dingen ervaring hebben en wat voor gevolg dit eventueel voor de alimentatie heeft en natuurlijk alle andere financiƫle zaken? Is het ook mogelijk om de kinderen dan mijn achternaam te geven?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen met informatie.
Gr. Beautique

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Omgang

Treurig dat het zo gaat. Misschien kun je het commentaar van vader wat letterlijker nemen, hij vindt dat je zijn leven bepaalt. Het inititatief meer van zijn kant uit laten gaan. En mogelijk dat vader gewoon niet goed met kinderen overweg kan en zou je eventuele bezoeken wat kunnen beperken tot een etentje of een uitje. Natuurlijk wil je het wel anders maar het gaat niet altijd zoals je het zelf zou willen.
Als vader de alimentatie niet betaalt heb ik begrepen dat je het LBIO in kunt schakelen.
Overigens vind ik het nogal wat om dan meteen maar de kinderen te ontdoen van vaders achternaam.
Hier ook een vader die alleen via een zeldzaam berichtje op facebook contact met zijn kinderen heeft. Gewoon zielig vind ik dat. Maar ook wel rustig. Het is niet anders. Ik kan het in elk geval niet afdwingen maar sta open voor initiatief van zijn kant.

Kate

Kate

17-08-2011 om 20:56

Geen gevolgen

Volgens mij heeft dat verder geen financiele gevolgen als je man de omgang stopzet. Of hij ze nou ziet of niet alimentatie moet hij gewoon blijven betalen. De kinderen jouw achternaam geven kun je denk ik alleen als jij de volledige voogdij hebt over de kinderen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sancy

Sancy

17-08-2011 om 22:15

Naamswijziging

Zo uit mijn hoofd kan een naamswijziging alleen met toestemming van de vader (als die ook ouderlijk gezag heeft) of via vervangende toestemming van de rechtbank.
Ah, hier is meer informatie:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3872

Stop met trekken aan een dood paard!

En steek je energie in het bieden van een warm nest voor je kinderen. Wat vader betreft: je kunt het contact ondersteunen, fascilliteren, maar niet afdwingen. Je kinderen zijn niet gebaat bij een door de vader niet gewenst contact.

Loslaten en op zijn beloop laten. Afgaand eop jouw verhaal zie ik er trouwens alle kans in dat vader dan wel komt. Het lijkt er nu een beetje op dat het een strijd tussen jullie onderling is. Jij wil dat de kinderen contact hebben, DUS wil hij dat niet. Ga die strijd niet aan en wie weet. En intussen: zorgen dat jij en je kinderen het leuk hebben en de negativiteit buiten houden.

beautique

beautique

25-08-2011 om 23:57 Topicstarter

Bedankt voor de reacties

Hallo allemaal die gereageerd hebben.
Ik heb inmiddels al het een en ander verder uitgezocht en veel dingen die jullie reageren kloppen.
Inmiddels heb ik een brief van mijn ex zijn advocaat gekregen waarin hij zegt een verzoekschrift gaat indienen bij de rechtbank om de omgangsregeling en het ouderlijk gezag te beƫindigen, zodat ik als eenhoofdig gezag met de kinderen wordt belast...
Ik ga zeker de link goed bekijken die gestuurd is....

Bedankt voor jullie reacties.
Gr. Beautique

beautique

beautique

26-08-2011 om 00:02 Topicstarter

Doorgestuurde link

heb de link bekeken, bedankt voor het doorsturen. Ik zal er niet op aandringen de kinderen mijn achternaam te geven, dit zou idd waarschijnlijk tot gevolg hebben dat de kinderen er niet beter en wijzer van worden.... Dus laat dat voor wat het is.....

Bedankt voor je reactie en de link, heb er zeker iets aan gehad.
Gr. Beautique

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.